Ik heb nu 2 (volgens mij los van elkaar staande zaken)
Probleem 1 -
Bij koude motor hoor ik een zware brom achterin de auto, daarna bij het weg rijden houd de motor af en toe in (stottert) net voor dat hij overgaat naar de volgende versnelling of bij bv. constant 45 km/h, naar korte tijd is zowel de brom en het inhouden over of als je gas geeft.
Probleem 2 -
mijn auto rammelt als hij stationair loopt, iets gas geven is het weg. ( is al ongeveer 3 weken zo).
Ik zit natuurlijk zelf ook al te denken.. ja is het een kettingaangedreven olie pomp.?!?..ik weet het niet of er zo 1 in zit in deze motor.
ben daar gisteren voor bij de garage geweest... (heb nog 10 dagen garantie...) konden het daar gisteren niet horen (het is niet altijd.. maar wel bijna altijd. ) Hij is uitgelezen, niets te vinden. Garage stelde voor om eerst diesel reiniger in de tank te doen voor probleem 1.(ook dit konden zij niet testen daar de motor warm was, en er dan geen probleem meer is).
Vandaag zelf maar eerst eens op onderzoek uitgegaan het komt van rechts in de motorruimte (als je ervoor staat links dus).
Nu was ik daar aan het luisteren toen viel me op dat er een rubberen flap op de multiriem hing..welk uit het lichtgrijze huis kwam:
Een keer aan getrokken toen kwam er dit uit...
Helaas lost het verwijderen van het stuk rubber de rammel natuurlijk niet op.. Maandag sta ik dus weer terug bij de garage!
Vraag probleem 1:
1) Iemand idee waar het inhouden (probleem 1)vandaan komt
Vraag probleem 2:
2) Weet iemand waar dit stuk rubber vandaan komt?
2) Hoe heet / wat doet... het lichtgrijze onderdeel
Vraag
wheeler
yep, ben ook aan de beurt,
Ik heb nu 2 (volgens mij los van elkaar staande zaken)
Probleem 1 -
Bij koude motor hoor ik een zware brom achterin de auto, daarna bij het weg rijden houd de motor af en toe in (stottert) net voor dat hij overgaat naar de volgende versnelling of bij bv. constant 45 km/h, naar korte tijd is zowel de brom en het inhouden over of als je gas geeft.
Probleem 2 -
mijn auto rammelt als hij stationair loopt, iets gas geven is het weg. ( is al ongeveer 3 weken zo).
Ik zit natuurlijk zelf ook al te denken.. ja is het een kettingaangedreven olie pomp.?!?..ik weet het niet of er zo 1 in zit in deze motor.
Motor: 2.0 tdi 2006 DSG -- KM-stand 75.000 - motorcode: BKP
ben daar gisteren voor bij de garage geweest... (heb nog 10 dagen garantie...) konden het daar gisteren niet horen (het is niet altijd.. maar wel bijna altijd. ) Hij is uitgelezen, niets te vinden. Garage stelde voor om eerst diesel reiniger in de tank te doen voor probleem 1.(ook dit konden zij niet testen daar de motor warm was, en er dan geen probleem meer is).
Vandaag zelf maar eerst eens op onderzoek uitgegaan het komt van rechts in de motorruimte (als je ervoor staat links dus).
Nu was ik daar aan het luisteren toen viel me op dat er een rubberen flap op de multiriem hing..welk uit het lichtgrijze huis kwam:
Een keer aan getrokken toen kwam er dit uit...
Helaas lost het verwijderen van het stuk rubber de rammel natuurlijk niet op.. Maandag sta ik dus weer terug bij de garage!
Vraag probleem 1:
1) Iemand idee waar het inhouden (probleem 1)vandaan komt
Vraag probleem 2:
2) Weet iemand waar dit stuk rubber vandaan komt?
2) Hoe heet / wat doet... het lichtgrijze onderdeel
3) Wat kan ik verder zelf nog onderzoeken
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
35
31
24
11
Popular Days
16 jun
20
15 jun
18
10 jun
16
29 mei
16
Top Posters For This Question
Fopperr 35 posts
wheeler 31 posts
martijn v o 24 posts
martynv 11 posts
Popular Days
16 jun 2010
20 posts
15 jun 2010
18 posts
10 jun 2010
16 posts
29 mei 2010
16 posts
Posted Images
175 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten