Ga naar inhoud

  • 0

:cry: Rammel 2.0tdi, update, tandempomp gerepareerd


wheeler

Vraag

yep, ben ook aan de beurt,

 

Ik heb nu 2 (volgens mij los van elkaar staande zaken)

Probleem 1 -

Bij koude motor hoor ik een zware brom achterin de auto, daarna bij het weg rijden houd de motor af en toe in (stottert) net voor dat hij overgaat naar de volgende versnelling of bij bv. constant 45 km/h, naar korte tijd is zowel de brom en het inhouden over of als je gas geeft.

 

Probleem 2 -

mijn auto rammelt als hij stationair loopt, iets gas geven is het weg. ( is al ongeveer 3 weken zo).

Ik zit natuurlijk zelf ook al te denken.. ja is het een kettingaangedreven olie pomp.?!?..ik weet het niet of er zo 1 in zit in deze motor.

 

Motor: 2.0 tdi 2006 DSG -- KM-stand 75.000 - motorcode: BKP

post-10016-1423824653,6712_thumb.jpg

 

ben daar gisteren voor bij de garage geweest... (heb nog 10 dagen garantie...) konden het daar gisteren niet horen (het is niet altijd.. maar wel bijna altijd. :cry: ) Hij is uitgelezen, niets te vinden. Garage stelde voor om eerst diesel reiniger in de tank te doen voor probleem 1.(ook dit konden zij niet testen daar de motor warm was, en er dan geen probleem meer is).

 

Vandaag zelf maar eerst eens op onderzoek uitgegaan het komt van rechts in de motorruimte (als je ervoor staat links dus).

Nu was ik daar aan het luisteren toen viel me op dat er een rubberen flap op de multiriem hing..welk uit het lichtgrijze huis kwam:

post-10016-1423824653,2493_thumb.jpg

post-10016-1423824652,8431_thumb.jpg

post-10016-1423824653,3587_thumb.jpg

 

Een keer aan getrokken toen kwam er dit uit...

 

post-10016-1423824653,4368_thumb.jpg

post-10016-1423824653,5462_thumb.jpg

 

Helaas lost het verwijderen van het stuk rubber de rammel natuurlijk niet op.. :cry: Maandag sta ik dus weer terug bij de garage!

Vraag probleem 1:

1) Iemand idee waar het inhouden (probleem 1)vandaan komt

 

Vraag probleem 2:

2) Weet iemand waar dit stuk rubber vandaan komt?

2) Hoe heet / wat doet... het lichtgrijze onderdeel

3) Wat kan ik verder zelf nog onderzoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 175
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou niks zelf onderzoeken als er nog garantie op de auto zit en dit aan de garage overlaten. Zorg er wel voor dat de melding vastgelegd wordt, zodat men naderhand niet kan zeggen dat je het pas na afloop van de garantie hebt gemeldt om zo onder de verantwoordelijkheid vandaan te komen. Het afhandelen van een klacht die onder garantie is gemeldt, kan zich wel uitstrekken tot na de garantieperiode.

 

Is een afloop-garantiekeuring door de ANWB of de DEKRA niks voor je? Dan heb je een onafhankelijk oordeel over de staat van je auto. Kost wel wat, maar de zekerheid die dat biedt lijkt me wel wat waard.

Worden er gebreken gevonden, dan kan/mag je garage die niet weigeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de afhandeling voor de garantie, ben ik eerlijk gezegd niet zo heel bang. Heb deze auto bij een handelaar gekocht, welke al zijn onderhoud en garantie door (toevallig) mijn eigen garage laat doen. Ik meld het volgende week wel bij hem, maar daar ben ik niet zo bang voor .. (gelukkig)! heb wel vertrouwen in deze firma.

 

Enige is, mijn garage is geen VAG garage, dus die kennen de bekende problemen (2.0 tdi) niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

eric als ze het niet vinden gewoon langs mij komen kerel ik help je wel

het grijze stuk wat je ziet is een riem spanner

als die stuk is rammerlt er ook heel de tijd iets

hou ons op de hoogte van de vorderingen , en als je hulp nodig hebt , let me know

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nou ... zo ziet mijn brandstoffilter eruit.. ik denk dus dat dit genoeg zegt.. de tandempomp dus naar de kl*te... als ik het allemaal goed begrijp tenminste.

 

Als ik het een beetje goed zie dan is je brandstoffilter goed zwart. Was bij mij ook. Grote kans dat je tandempomp stuk is. Dat moeten ze maar eens goed bekijken bij de garage. Ik weet niet wanneer je auto zijn laatste onderhoudsbeurt gehad heeft? Bij de 60.000 waarschijnlijk? Ik weet niet of ze het toen al hebben kunnen zien aan je brandstoffilter. Waarschijnlijk was dit toen nog niet aan de hand. Als het zo is dat je tandempomp stuk is dan ben je er gelukkig nu achter gekomen, en niet als je met panne komt te staan. Dan was er waarschijnlijk een hoop meer stuk aan je motor.

 

Hou ons op de hoogte. Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

yep, met 60.000 heb ik hem gekocht, toen heeft ie een nieuwe brandstoffilter gehad, ik heb de garage gebeld, maandag gaat hij erheen. Mijn eigen garage gaat info inwinnen bij een diesel specialist, zij zijn dat zelf niet. Goede zaak dus.

Ik doe er zelf ook een duidelijk begeleidend schrijven bij wat er kapot zou kunnen zijn: Tandempomp / pomp in tank / brandstoffilter. (olie weet ik niet of nodig is, die zit er nu net donderdag nieuwe op en 200 km mee gereden).

 

Ben alleen benieuwd of dat de rammel nou ook daar vandaan komt... even afwachten dus!

 

moet vandaag nog even boodschappen gaan doen (ik weet niet wanneer de auto klaar is, dus ff inslaan), dus dat betekend 20 km rijden en maandag naar de garage dat zijn 50 km maar dat moet volgens de garage kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De rammel kan niet van de brandstofpomp zelf komen maar wordt veroorzaakt doordat de pompverstuivers niet genoeg voordruk krijgen. Hierdoor gaat de motor een beetje stotteren.

 

Laat de specialist de kleppendeksel ook even verwijderen om te kijken hoe het met je twee nokkenassen is gesteld. Een nokkenas is voor de pompverstuivers en de andere is voor de kleppen.

 

En als je toch bezig bent: De oliepomp/balansas aandrijving zit in het cater. Je kunt in het boekje zien of de auto een modificatie heeft gehad in het serviceboekje achterin staat daar code 13D8?

Hier is namelijk een terugroepactie voor geweest en dat kun je nagaan op je chassisnummer bij de dealer.

 

Hou ons op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ow nee!!!!!!!

Guy en mij viel het wel op dat je auto flink rookte, maar of dat ermee samenhing???

 

Suc6 ermee! Zit niet mee he!

 

Ja waarschijnlijk wel dan, de olie die bij de diesel komt geeft meer rook.

 

@Martijn, nee deze code staat niet in het boekje, maar ik heb dit ook in de brief gezet die ik heb opgesteld voor de garage maandag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En als je toch bezig bent: De oliepomp/balansas aandrijving zit in het cater. Je kunt in het boekje zien of de auto een modificatie heeft gehad in het serviceboekje achterin staat daar code 13D8?

Hier is namelijk een terugroepactie voor geweest en dat kun je nagaan op je chassisnummer bij de dealer.

 

Hou ons op de hoogte.

 

Die terugroepactie is toch voor eigen rekening? Ik heb wel eens gelezen dat deze modificatie een paar duizend euro kost.

Bij mij staat deze code niet achterin het serviceboekje, dus dan neem ik aan dat deze modificatie nog niet is uitgevoerd. Ik snap niet als dit voor mijn auto zou moeten dat ze dit bij de dealer niet aangeven. Ik zal mijn chassisnummer wel eens laten checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, ik heb het allemaal in de begeleidende brief gezet, en nu maar even afwachten. Enigste voordeel dat ik heb is dat het gelukkig nog net binnen mijn garantie valt. Ben er natuurlijk zeker niet blij mee, maar liever dat deze problemen nu naar boven komen ipv. over 3 weken.

 

Is dat trouwens in etka op te zoeken ahv. chassisnummer, of ketting of tandwiel aandrijving??

 

Verder ben ik benieuwd en die vraag heb ik dus ook in de brief gezet, deze tandempomp, stel die is kapot en wordt vervangen, de nieuwe is dat net zo'n slecht produkt of is daar inmiddels een modificatie over heen gegaan? anders kan ik over 60.000 km dus beter maar weer de pomp laten vervangen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vind het wel vreemd dat op verschillende sites, de ene schrijft is heel normaal zwart brandstof filter bij huidige tdi, en de ander weer precies niet..

Dit filter zit er in iedergeval pas 13000 km in en is pik zwart, de dieselolie in het filter is wel gewoon helder van kleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal mijn filter er ook weer eens uithalen na 3500km, kijken wat voor kleur deze heeft.

Hij zag er namelijk ook zo zwart uit, toen de auto weer kuren begon te vertonen.

 

Of hij moet nu weer zwart zijn omdat de tank nog vuil was/is.

 

post-1965-1423824661,0614_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag dus bij de garage geweest en bij de firma waar ik de passat gekocht heb.

 

Er is informatie ingewonnen bij de dieselspecialist en die bevestigde dat waarschijnlijk de tandem pomp de oorzaak is.

Helaas kan de auto wel pas volgende week dinsdag naar de garage. We doen er nu morgen een nieuw brandstof filter in en dan zet ik de auto thuis neer.

Ga er niet meer mee naar het werk maar alleen voor de noodzakelijke dingen thuis. Volgens deze man moet dat geen probleem zijn, het is niet zo dat er nu liters olie doorheen gaan. Alles bij elkaar zal ik er dan nog hooguit 250 km mee rijden.

 

Het bedrijf waar ik de auto gekocht heb (OCV), moet ik zeggen :thumb: totaal geen discussie of iets dergelijks!

Hij zegt ook de auto is altijd prima onderhouden en dit verwacht je niet, hij had ook nog geen slechte ervaring met de 2.0 tdi gehad. Maar zij maken alles in orde en ook de eventuele modificatie van de balansasmodule (ik weet niet wat er nu in zit) wordt uitgezocht en indien nodig wordt dit aangepast.

 

Kijk dat noem ik nou nog een service!

 

Bij zo'n firma kun je tenminste nog eens een auto kopen, ze maken waar wat ze schrijven op hun site.

(Stond trouwens een mooie passie 2L fsi, te koop, maar helaas jongens net verkocht :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden