Ga naar inhoud

fordford2

Members
  • Aantal items

    34
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over fordford2

Profile Information

  • Plaats
    Emmer Compascuum

fordford2's Achievements

1

Community reputatie

  1. fordford2

    roetfilter advies

    Zodra de gelegenheid zich voordoet zal ik 'm laten coontroleren. Bedankt voor de tip
  2. fordford2

    roetfilter advies

    Hoi Tikra, Gaan die oliepomp asjes regelmatig stuk ?
  3. De passat is afgelopen dinsdag bij JB autoservice geweest. DPF is verwijderd, EGR afgedopt en naar 175pk gebracht en ...rijdt heerlijk!
  4. fordford2

    roetfilter advies

    De passat is afgelopen dinsdag bij JB autoservice geweest. DPF is verwijderd, EGR afgedopt en naar 175pk gebracht en ...rijdt heerlijk!
  5. Dank voor jullie reacties. Ik ben er uit. De auto gaat volgende week naar Jos.
  6. fordford2

    roetfilter advies

    Dank voor jullie reacties. Ik ben er uit. De auto gaat volgende week naar Jos.
  7. Oké Dieseltje, ik begrijp je hint
  8. Dank voor jullie reactie's Weghalen dus, mag dit zomaar volgens de wetgeving? krijg je dan geen problemen met APK en/of roetmeting? Wat zijn globaal de kosten van het weghalen?
  9. fordford2

    roetfilter advies

    Dank voor jullie reacties's Weghalen dus. Mag dit zomaar volgens de wetgeving? Geeft dit later geen problemen bij de roetmeting/APK etc? Gezien de gemeten asmassa van 70 gram, dient dit dan op korte termijn te gebeuren of heeft het nog niet zo'n haast? Wat zijn de kosten hiervan ongeveer?
  10. fordford2

    roetfilter advies

    Hallo, Ik rijdt momenteel in een passat 2.0 TDI Highline uit 2006 (motorcode BMP), deze heeft 260.000 km gelopen. Deze heeft onlangs een long-life beurt gehad waarin verteld werd dat het roetfilter er aan zit te komen en dat dit ca. €1500 gaat kosten. De gemeten asmassa was 70 gram ( de waarschuwingsgrens was 60 gram werd mij verteld). Hierover heb ik een aantal vragen 1.Heeft iemand een idee hoelang het gaat duren voor ik problemen krijg? Ik rij ca. 35000 km/jaar, vrijwel alleen auto/snelweg, en vrijwel geen korte stukken 2.Is vervangen een optie met de huidige kilometerstand, of kan ik 'm beter wegdoen? 3. Ik lees ook wel over weglaten van het roetfilter. Mag dit zomaar? en zo ja waar kan je dan het beste terecht (Jos?) Geeft dit later geen problemen bij de roetmeting etc? Alvast bedankt voor jullie reactie's
  11. fordford2

    Passat wegdoen?

    Hallo, Ik rijdt momenteel in een passat 2.0 TDI Highline uit 2006 (motorcode BMP), deze heeft 260.000 km gelopen. De bekende ellende is vervangen. (tandempomp/opvoerpomp/kabelboom naar verstuivers). Deze heeft onlangs een long-life beurt gehad waarin verteld werd dat het roetfilter er aan zit te komen en dat dit ca. €1500 gaat kosten. De meetwaarde was 70 gram ( de waarschuwingsgrens was 60 gram werd mij verteld). Nu komt het dilemma, rijd ik met deze auto door, totdat het roetfilter vervangen moet worden of ga ik op zoek naar een andere auto? Is deze dure reparatie nog de moeite waard? Ik het geval van een andere auto, neem ik dan weer een passat (vanaf bouwjaar2011) ?????? Zijn er met deze modellen ook de nodige problemen te verwachten, of zijn deze een stuk betrouwbaarder dan mijn huidige auto? Of zou het verstandiger zijn om met mijn huidige auto nog een jaartje of 2 door te rijden. Ik rijdt ca. 35.000 km/jaar. Alvast bedankt voor jullie reactie's
  12. Bij welke km stand is een roetfilter te verwachten dan?
  13. Nee, ik mis geen opties. De auto die ik momenteel heb is een highline met alles erop en er aan, maar binnenkort komt de distributieriem er aan, en er zijn wat kleinere reparaties nodig. Maar wat voor mij het belangrijkste is: ik wil een betrouwbare auto.
  14. Hallo, Ik rijdt momenteel in een passat 2.0 TDI uit 2006 (motorcode BMP), deze heeft 212.000 km gelopen. De bekende ellende is vervangen. (tandempomp/opvoerpomp/kabelboom naar verstuivers) en zit er over na te denken om deze het komend jaar in te ruilen voor een passat met een bouwjaar 2009 of 2010. Zijn er met deze modellen ook de nodige problemen te verwachten, of zijn deze een stuk betrouwbaarder dan mijn huidige auto? Of zou het verstandiger zijn om met mijn huidige auto nog een jaartje of 2 door te rijden. Ik rijdt ca. 35.000 km/jaar. Alvast bedankt voor jullie reactie's
  15. Het bleek dat er een haarscheur in een motorsteun zat, de bevestigingsbouten etc. waren al gecontroleerd vorige week, op advies van VW heeft men de motorsteunen nader onderzocht. hiervoor heeft men een (bestaande modificatie volgens de monteur) aangebracht. Het geluid is weg. gr, Bert
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden