Ga naar inhoud

  • 0

:cry: Rammel 2.0tdi, update, tandempomp gerepareerd


wheeler

Vraag

yep, ben ook aan de beurt,

 

Ik heb nu 2 (volgens mij los van elkaar staande zaken)

Probleem 1 -

Bij koude motor hoor ik een zware brom achterin de auto, daarna bij het weg rijden houd de motor af en toe in (stottert) net voor dat hij overgaat naar de volgende versnelling of bij bv. constant 45 km/h, naar korte tijd is zowel de brom en het inhouden over of als je gas geeft.

 

Probleem 2 -

mijn auto rammelt als hij stationair loopt, iets gas geven is het weg. ( is al ongeveer 3 weken zo).

Ik zit natuurlijk zelf ook al te denken.. ja is het een kettingaangedreven olie pomp.?!?..ik weet het niet of er zo 1 in zit in deze motor.

 

Motor: 2.0 tdi 2006 DSG -- KM-stand 75.000 - motorcode: BKP

post-10016-1423824653,6712_thumb.jpg

 

ben daar gisteren voor bij de garage geweest... (heb nog 10 dagen garantie...) konden het daar gisteren niet horen (het is niet altijd.. maar wel bijna altijd. :cry: ) Hij is uitgelezen, niets te vinden. Garage stelde voor om eerst diesel reiniger in de tank te doen voor probleem 1.(ook dit konden zij niet testen daar de motor warm was, en er dan geen probleem meer is).

 

Vandaag zelf maar eerst eens op onderzoek uitgegaan het komt van rechts in de motorruimte (als je ervoor staat links dus).

Nu was ik daar aan het luisteren toen viel me op dat er een rubberen flap op de multiriem hing..welk uit het lichtgrijze huis kwam:

post-10016-1423824653,2493_thumb.jpg

post-10016-1423824652,8431_thumb.jpg

post-10016-1423824653,3587_thumb.jpg

 

Een keer aan getrokken toen kwam er dit uit...

 

post-10016-1423824653,4368_thumb.jpg

post-10016-1423824653,5462_thumb.jpg

 

Helaas lost het verwijderen van het stuk rubber de rammel natuurlijk niet op.. :cry: Maandag sta ik dus weer terug bij de garage!

Vraag probleem 1:

1) Iemand idee waar het inhouden (probleem 1)vandaan komt

 

Vraag probleem 2:

2) Weet iemand waar dit stuk rubber vandaan komt?

2) Hoe heet / wat doet... het lichtgrijze onderdeel

3) Wat kan ik verder zelf nog onderzoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 175
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Even een stomme vraag: Heeft de 2.0 tdi een ketting of een riem?

Een vriend van me heeft het gehad mete en a6 2.0 tdi en die had iets met de Ketting. Blok moest eruit en was 3000 euro lichter. Er zat ook een ratel in het blok.

 

 

Dat is het ketting geweest van de oliepomp en de balansas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja zoals als al eerder gezegd. Ben bij twee dealers geweest (waarvan een met de titel "beste monteurs" ) die beide het probleem aan mijn passat niet direct konden vaststellen. Jos had het in nog geen kwartier door wat er gaande was. Jos is geen god maar hij weet toch echt wel veel van de tdi'tjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben bij twee dealers geweest (waarvan een met de titel "beste monteurs" ) die beide het probleem aan mijn passat niet direct konden vaststellen. Jos had het in nog geen kwartier door wat er gaande was.

 

het is me wel duidelijk dat er geen 1 dealer in dit land geen enkele monteur in dienst heeft die jos kan evenaren :cry:

 

dealers zouden de titel (door jos opgeleide bruyninckxgecertiviseerde monteurs in dienst) moeten hebben :lol:

 

waarom begint deze man zelf geen dealerschap :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben bij twee dealers geweest (waarvan een met de titel "beste monteurs" ) die beide het probleem aan mijn passat niet direct konden vaststellen. Jos had het in nog geen kwartier door wat er gaande was.

 

het is me wel duidelijk dat er geen 1 dealer in dit land geen enkele monteur in dienst heeft die jos kan evenaren :cry:

 

dealers zouden de titel (door jos opgeleide bruyninckxgecertiviseerde monteurs in dienst) moeten hebben :lol:

 

waarom begint deze man zelf geen dealerschap :wink:

 

dan wordt ie te duur..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Eric,

 

 

Mij viel vandaag ook op dat mijn auto inhield. Hij heeft wel eens een kort dipje vlak voor de 2000rpm, maar nu ook hoger, richting de 2400rpm ofzo.

 

Mij is rammelen nog nooit opgevallen (afgezien het rammelen van de EGR klep o.i.d., nadere info kan matthijs je geven). Dat rammelende/schurende geluid was ook rond het aangrijpen van de turbo. De compressie van mijn motor is toen gemeten bij Klein Gunnewiek en nog een aantal test, daaruit bleek dat er technisch niks kapot was. (in zoverre ze dat konden zien/horen dan denk ik).

 

Dat brommen waar je het over had? Ik had dit als ik de auto stationair liet draaien en dan een klein beetje gas gaf.. dit had bij mij met de N95 te maken, wat het is weet ik niet, maar die is door de garage vervangen en dit was opgelost. Ik kon niet echt bepalen waar dit vandaan kwam. Matthijs kwam hierachter.

 

Btw, hoe heb jij je brandstoffilter verwijderd? kan ik gewoon de boutjes losdraaien?

 

Heb de garage wel gevraagd of dit vervangen is bij de laatste beurt, dit was niet het geval. Zij kenden ook het probleem met de tandempomp niet. Wil eigenlijk wel graag weten of die van mij hier last van heeft.

 

is dit nog bouwjaar gebonden eigenlijk? Die van mij is op kenteken gezet op 02-08 maar zag dat hij 11-07 in elkaar gezet is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij ook al een tijdje niet zo lekker meer in me Passat. Je krijgt er echt wat van. Ik heb nog nooit zo'n slechte auto gehad, maarja. Bij mij was dus een paar weken geleden alles vervangen maar hij houdt nog steeds in. Niet veel maar beetje irri.

 

@ Foppe

Ik zou eerst eens de garage er goed naar laten kijken wat zij er van zeggen. Maar zwart is niet goed :cry: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ha martijn,

 

Als je geen vertrouwen in je auto hebt, heb je er weinig plezier van. dat is erg jammer. Hopen dat het gezeik bij jou dan snel over en gemaakt is.

 

De vw diesel heeft sowieso wel een turbodip rond de 2000rpm, vandaag viel me 2 keer op dat hij 2 keer in hield terwijl ik niet echt veel gas gaf.

 

mijn passie is gechipt maar heb niet het gevoel dat hij minder vermogen heeft, wel dat hij met koud weer wat direct accelereert, maar dat kan ook door de compactere lucht komen is mij verteld.

 

Zal morgen eens langs de garage gaan.... en hopen dat het meevalt!:S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hey foppe het is normaal dat ie inhoud als de filter er al 84000 km insteekt

en dat die filter dan zwart ziet is ook normaal das van de vuiligheid

filter moet om de 40000 vervangen worden , voor hetgeen dat kost moet je niet twijfelen

 

diesel filters kunnen dus echt zwart zien van de vuiligheid mensen en niet altijd door olie in de bak

je ziet het als je de filter uitwast en dan naar het residu kijkt op de bodem

soms blaas ik een benzine filter uit voor te laten zien aan de klant wat een hoop rotzooi er zich ophoopt in de filter , die mensen verschrikken zich soms een bult als ze zien wat er dan uit die filter vloeit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en met diesel afvullen, het filterhuis, tenminste bij mij liep hij naar het omwisselen nog zo'n 2 min en toen was het over.... :lol:

 

bij mij heeft Guy zaterdag ook nog even naar de motor geluisterd, het is nu alleen zo sinds vrijdag dat het minder aan het worden is, waarschijnlijk dus toch verontreiniging vanuit de tank in combinatie met de diesel reiniger die in deze tank erbij zat.

 

gisteren avond hoorde ik het wel weer, maar eerst nog maar eens een tank er doorheen slurpen en dan denk ik maar de verstuivers ultrasoon reinigen als het nog steeds is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is niet meer dan en verontreinigde verstuiver eric

daarom doet ie het ook niet altijd en meestal bij koud nog het meest en bij warm alleen onder zekere belasting van de motor

komt wel goed , motor liep zelfs heel zoetjes naar mijn mening

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eric,

 

Bij mij was het volgens mij ook een verontreinigde verstuiver. Heb sinds eergisteren injectiereiniger er in en het inhouden is gelijk over. Rijdt gelijk een stuk lekkerder :) . Maar nu heb ik weer een airbagstoring :? . Het is ook altijd wat he haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden