Ga naar inhoud

  • 0

:cry: Rammel 2.0tdi, update, tandempomp gerepareerd


wheeler

Vraag

yep, ben ook aan de beurt,

 

Ik heb nu 2 (volgens mij los van elkaar staande zaken)

Probleem 1 -

Bij koude motor hoor ik een zware brom achterin de auto, daarna bij het weg rijden houd de motor af en toe in (stottert) net voor dat hij overgaat naar de volgende versnelling of bij bv. constant 45 km/h, naar korte tijd is zowel de brom en het inhouden over of als je gas geeft.

 

Probleem 2 -

mijn auto rammelt als hij stationair loopt, iets gas geven is het weg. ( is al ongeveer 3 weken zo).

Ik zit natuurlijk zelf ook al te denken.. ja is het een kettingaangedreven olie pomp.?!?..ik weet het niet of er zo 1 in zit in deze motor.

 

Motor: 2.0 tdi 2006 DSG -- KM-stand 75.000 - motorcode: BKP

post-10016-1423824653,6712_thumb.jpg

 

ben daar gisteren voor bij de garage geweest... (heb nog 10 dagen garantie...) konden het daar gisteren niet horen (het is niet altijd.. maar wel bijna altijd. :cry: ) Hij is uitgelezen, niets te vinden. Garage stelde voor om eerst diesel reiniger in de tank te doen voor probleem 1.(ook dit konden zij niet testen daar de motor warm was, en er dan geen probleem meer is).

 

Vandaag zelf maar eerst eens op onderzoek uitgegaan het komt van rechts in de motorruimte (als je ervoor staat links dus).

Nu was ik daar aan het luisteren toen viel me op dat er een rubberen flap op de multiriem hing..welk uit het lichtgrijze huis kwam:

post-10016-1423824653,2493_thumb.jpg

post-10016-1423824652,8431_thumb.jpg

post-10016-1423824653,3587_thumb.jpg

 

Een keer aan getrokken toen kwam er dit uit...

 

post-10016-1423824653,4368_thumb.jpg

post-10016-1423824653,5462_thumb.jpg

 

Helaas lost het verwijderen van het stuk rubber de rammel natuurlijk niet op.. :cry: Maandag sta ik dus weer terug bij de garage!

Vraag probleem 1:

1) Iemand idee waar het inhouden (probleem 1)vandaan komt

 

Vraag probleem 2:

2) Weet iemand waar dit stuk rubber vandaan komt?

2) Hoe heet / wat doet... het lichtgrijze onderdeel

3) Wat kan ik verder zelf nog onderzoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 175
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou Eric hopelijk alles opgelost dan :) . Bij mij hield de Passat gisteren weer in. Beetje jammer.

Hopelijk komt het doordat er nog wat olie in de diesel zit. Ik heb geen zin in een kapotte pompverstuiver.

Nog een kwart en dan is me tank helemaal leeg en dan heb ik hopelijk geen problemen meer.

 

Weet iemand of het een idee is om straks injectiereiniger er in te gooien?

Dit kan toch geen kwaad? Misschien helpt dit ook wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou Eric hopelijk alles opgelost dan :) . Bij mij hield de Passat gisteren weer in. Beetje jammer.

Hopelijk komt het doordat er nog wat olie in de diesel zit. Ik heb geen zin in een kapotte pompverstuiver.

Nog een kwart en dan is me tank helemaal leeg en dan heb ik hopelijk geen problemen meer.

 

Weet iemand of het een idee is om straks injectiereiniger er in te gooien?

Dit kan toch geen kwaad? Misschien helpt dit ook wel.

 

En het beruchte kabelboompje misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo, garage heeft vandaag de auto weer klaar gemaakt, nu 50 km mee gereden en niets meer gemerkt, goed teken dus.

 

Mijn garage heeft van de vw dealer aan de hand van motortype en chassisnummer de bevestiging gekregen dat er geen ketting aandrijving voor de oliepomp in zit, maar tandwiel, dus we hebben het carter niet hoeven lichten! Toch vreemd dat je die info zelf niet krijgt bij de dealer!

 

Riem spanner is ook gelijk vervangen.

 

Dit weekend eens een flink stuk test rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nope, maar heb ze dat idd wel toegezegd! volgende week krijgen ze die ook!

 

Dat is het voordeel van een kleine garage, ik kom daar altijd, en die eigenaar vond het wel zeer vervelend dat ik.. (wij) nog bijna een week zonder auto zouden zitten.. en een andere auto is geen optie vandaar! Top werk daaro!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja zit ik ook aan te denken, maar zou wel toeval zijn dan alles tegelijk.

 

Enige wat tot nu toe vervangen is, is de tandempomp en de riemspanner... maar voor een dieselauto met 75.000 km is dit eigenlijk al te veel!

 

Maar kan natuurlijk ook nog goed van het tandempomp probleem komen, ik lees tenminste van meer dat die precies hetzelfde hebben van het inhouden met koude start... ff testen deze week dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laat ze het vliegwiel maar eens goed bekijken/luisteren, heb er hier nu een aantal vervangen met dezelfde klacht. Ook willen de verstuivers vervuilen, echter met deze km stand geloof ik daar niet meteen in.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kilometerstand zegt niet zoveel. Het gaat om de belasting die het 2mv heeft gehad. Veel filerijden, hard optrekken, gas loslaten, veel starts kan meer slijtage aan de veren geven dan 200.000 kilometer gelijkmatige snelweg.

 

@ Jos: Er zit een reiniger in de brandstof volgens Wheeler dus als dit het zou zijn is het binnenkort verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

das precies al een extra punt om op te letten die biemassa vliegwielen

bij dreke is dit ook stuk , geeft een vervelende rammel op stationair toerental ,

maar heb nog meer het gedacht dat ze met de dsg bakken sneller stuk gaan dan met de handgeschakelde

waarschijnlijk zwaarder belast

zou niet mogen bij dergelijke km standen , zeker niet voor een vw

250000km zou meer aanvaardbaar zijn

dat motor blok dat ik uit die passat gehaald heb die ik bij gekocht had , daar was het biemassa vliegwiel ook van stuk, had gewoon een centimeter of 5 spelling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je vliegwiel een rammelend geluid maakt, wat ie bij mij ook doet, dan is dit toch nergens schadelijk voor? Wat ik wel begrijp is dat het inhouden ook hierdoor kan komen? Bij mij heb ik als de motor koud is af en toe dat deze een paar seconden inhoud. Het is weer zo'n dure grap om even je vliegwiel te laten vervangen. Als je vliegwiel een end versleten is schakelt je auto ook schokkeriger zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eric is afgelopen bij me geweest met VAG-com. We hebben direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens naar de bevindingen van Eric te luisteren.

 

Naar mijn idee is het niet het vliegwiel. maar is het wat motorisch... (misschien toch de verstuivers verontreinigd door de olie...). Het geluid wat erger geworden is is dan ook het 'nagelen' van de diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden