Ga naar inhoud

  • 0

:cry: Rammel 2.0tdi, update, tandempomp gerepareerd


wheeler

Vraag

yep, ben ook aan de beurt,

 

Ik heb nu 2 (volgens mij los van elkaar staande zaken)

Probleem 1 -

Bij koude motor hoor ik een zware brom achterin de auto, daarna bij het weg rijden houd de motor af en toe in (stottert) net voor dat hij overgaat naar de volgende versnelling of bij bv. constant 45 km/h, naar korte tijd is zowel de brom en het inhouden over of als je gas geeft.

 

Probleem 2 -

mijn auto rammelt als hij stationair loopt, iets gas geven is het weg. ( is al ongeveer 3 weken zo).

Ik zit natuurlijk zelf ook al te denken.. ja is het een kettingaangedreven olie pomp.?!?..ik weet het niet of er zo 1 in zit in deze motor.

 

Motor: 2.0 tdi 2006 DSG -- KM-stand 75.000 - motorcode: BKP

post-10016-1423824653,6712_thumb.jpg

 

ben daar gisteren voor bij de garage geweest... (heb nog 10 dagen garantie...) konden het daar gisteren niet horen (het is niet altijd.. maar wel bijna altijd. :cry: ) Hij is uitgelezen, niets te vinden. Garage stelde voor om eerst diesel reiniger in de tank te doen voor probleem 1.(ook dit konden zij niet testen daar de motor warm was, en er dan geen probleem meer is).

 

Vandaag zelf maar eerst eens op onderzoek uitgegaan het komt van rechts in de motorruimte (als je ervoor staat links dus).

Nu was ik daar aan het luisteren toen viel me op dat er een rubberen flap op de multiriem hing..welk uit het lichtgrijze huis kwam:

post-10016-1423824653,2493_thumb.jpg

post-10016-1423824652,8431_thumb.jpg

post-10016-1423824653,3587_thumb.jpg

 

Een keer aan getrokken toen kwam er dit uit...

 

post-10016-1423824653,4368_thumb.jpg

post-10016-1423824653,5462_thumb.jpg

 

Helaas lost het verwijderen van het stuk rubber de rammel natuurlijk niet op.. :cry: Maandag sta ik dus weer terug bij de garage!

Vraag probleem 1:

1) Iemand idee waar het inhouden (probleem 1)vandaan komt

 

Vraag probleem 2:

2) Weet iemand waar dit stuk rubber vandaan komt?

2) Hoe heet / wat doet... het lichtgrijze onderdeel

3) Wat kan ik verder zelf nog onderzoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 175
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ook dat filter er maar eens uitgevist..............58000km en een beetje, zover ik weet nog nooit vervangen.

Ook hier is ie zwart, of het normaal is laat ik in het midden.

Heb geen last van stijgende oliepeilen of andere bijverschijnselen, torretje loopt verder prima.

Moet ik me nu zorgen gaan maken of niet?

Zal over een paar 1000 km nog eens kijken hoe het nieuwe filter eruit ziet.

post-5961-1423825111,8167_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja en de meeste garage adviseren ook de tankpomp mee te nemen a 300 euro.

Als extra uitleg kreeg ik te horen soms gaat de tandempomp weer kapot omdat de tankpomp mogelijk defect is

Doe je het later dan kost het je 300 meer dan totaal 900 nu 600 zonder het risico tja wat doe je dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nadat in november de tandempomp is vervangen, kreeg ik af en toe startproblemen. Het leek net of er lucht in het dieselsysteem zat. Het bleek echter de pomp in de tank te zijn die aan zijn einde was :angry:

 

Als dit zo door gaat, wordt dit hoogstwaarschijnlijk mijn laatste auto van de VAG groep, ik heb, in de 25 jaar dat ik een rijbewijs heb, nog nooit zo'n slechte auto gehad!! :angry::angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hebben ze je dan niet direct geadviseerd om deze met je tandempomp te vervangen?

Dit hadden ze moeten doen, zou bij de aftersales manager gaan klagen dat men dit niet gedaan heeft, voor het zelfde geld gaat je tandempomp weer kapot

wie weet krijg je deel terug van die reparatie succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom kijken jullie naar het brandstoffilter als het gaat om de tandempomp? Door de retour vanaf de verstuiver/PD kan er ook een klein beetje olie mee komen, dit zie je dan in het filter zitten. De druk in de pomp is vele malen hoger dus de stroom van diesel moet naar de olie kant gaan m.i.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De VW dealer geeft aan dat als de tandempomp defect is ook de tankpomp mee te vervangen omdat hun ervaring is dat vaak olie ook in de tankpomp komt .

Ze hebben mij verteld dat bij 79% de tankpomp het ook begeeft.

Kijk nu geloof ik de dealer niet direct hoor maar zij weten als ze niet waarschuwen mensen nog bozer terug komen zoals wat Bert nu mee maakt

Weiger jij en ga je tegen hun advies in dan is het je eigen schuld vandaar dat Bert ook dit moet aangeven bij de VW dealer dat men dit heeft nagelaten.

Nee ben geen specialist maar heb dit verhaal navraagd en drie dealers hadden het zelfde verhaal (nee niet allemaal waren VW dealers dus ja uit voorzorg heb ik de tankpomp toen ook vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ligt eraan waar die lek is.

Het kan ook voorkomen dat er diesel in de olie terechtkomt en dat ondek je niet door het dieselfilter te controleren.

 

Dus controleer je dieselfilter op olie EN peil je olie regelmatig als het peil stijgt is er wat aan de hand.

 

Tankpomp kun je vervangen pas als die echt kapot is. Kan verder geen kwaad je komt alleen stil te staan als ie kaduuk is en dat kun je helaas niet plannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Giromaat.

De tandempomp is bij Jos vervangen ( nadat het filter vol olie zat), ik heb daar geen advies meeggekregen over het (direct/spoedig) vervangen van de tankpomp.

Ook het vervangen van de motorolie was niet nodig ( hierbij had ik wél gevraagd of dit nodig zou zijn) maar dat heb ik in december toch laten doen.

De tankpomp is vervangen door een VW dealer in Duitsland, de auto stond daar voor iets anders en ik vertelde hun dat ik zo af en toe wat problemen had met starten, dus hebben ze dat uitgezocht.

 

gr,

 

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden