Ga naar inhoud

geen grap.. goed lezen


august

Aanbevolen berichten

bericht van het nissan qashqai forum,

mvg Arno.

 

Aandachtig lezen...

 

GOEDE RAAD IS DUUR

Afsluiten van uw auto : hoe en waarom uw auto handmatig afsluiten?

Op zekere dag parkeer ik de wagen en sluit hem met de afstandsbediening.

Nadat ik mij enkele meters van de wagen verwijderd had, hoorde ik een klik en zag de sloten weer openspringen.

Tot driemaal toe heb ik ze weer afgesloten en iedere keer sprongen ze weer open.

Gealarmeerd door deze eigenaardige situatie heb ik rond mij gekeken en zag twee mannen op korte afstand in een andere wagen zitten die me in de gaten hielden. Zonder twijfel waren die betrokken bij die vreemde situatie.

Ik heb direct de boodschappen die ik wilde doen geannuleerd en ben weer in de wagen gestapt en naar het politiebureau gereden waar ik alles uitgelegd heb.

Daar hebben ze mij uitgelegd dat ik (bijna) het slachtoffer was van een nieuwe manier om in de auto's in te breken.

Men beschiktover een scanner die de code van de afstandsbediening registreert en waarmee men direct de autodeuren weer ontgrendelt als je vergrendelt met de afstandsbediening. De dieven bevinden zich op een kleine afstand op parkeerplaatsen van

warenhuizen, wegrestaurants, onbemande parkeerplaatsen langs snelwegen en wachten op het volgende slachtoffer.

De tijd dat je je boodschappen doet, gebruiken ze om zonder enig spoor van inbraak alle waardevolle spullen zoals

mobieltjes ,laptops, tom-tom's, handtassen e.d. te ontvreemden om dan zo snel mogelijk met de buit te verdwijnen.

De politie geeft een gouden raad: sluit uw wagen handmatig met de autosleutels in dit soort situaties, dan krijgen ze niet de kans om je code te registreren.

Wees op je hoede!

PS. Verzekering betaalt NIETS terug zelfs met diefstalverzekering daar er geen sporen van inbraak zijn en verondersteld wordt dat U de auto niet slotvast hebt achter gelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraag me af of dit met de huidige VW, SEAT Afstandsbediening kan.

je heb een echte dicht en echte open knop. auto moet dus een verschil zien in het signaal. (dus het dicht signaal opvangen heeft dan toch geen zin, want je kan de dicht knop wel 10 keer in drukken open gaat hij echt niet)

of denk ik hier nu te makkelijk over.

 

Zijn er misschien forum leden die wat weer thuis zijn in het zenden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraag me af of dit met de huidige VW, SEAT Afstandsbediening kan.

je heb een echte dicht en echte open knop. auto moet dus een verschil zien in het signaal. (dus het dicht signaal opvangen heeft dan toch geen zin, want je kan de dicht knop wel 10 keer in drukken open gaat hij echt niet)

of denk ik hier nu te makkelijk over.

 

Zijn er misschien forum leden die wat weer thuis zijn in het zenden?

 

hier ga ik wel in mee is ook wel lastig om een 3c met de sleutel op slot te doen elke keer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn vorige werk hadden we inderdaad een apparaatje waarmee je het uitgezonden signaal kunt oppikken, opslaan en weer opnieuw verzenden.

En ja, dat was intelligent genoeg om de code voor openen te genereren. (Spreek wel over iets van 5 jaar geleden, weet niet hoe met huidige afstandsbedieningen zit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij moderne VW's gebruiken ze rolling code systemen, dan werkt zo'n opname ding niet (dacht ik).

 

Aan de andere kant, als je een kluis beveiligt met een deur van 10 meter dik, maar de muren maakt van 1mm dik karton dan heeft zo'n kluisdeur ook niet zoveel zin :) (AB beveiling is redelijk veilig met rolling code systemen, maar 't deurslot is zo open met zo'n polensleutel en die laat naar men zegt geen sporen achter...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er misschien forum leden die wat weer thuis zijn in het zenden?

Heeeeulll vroeger heb ik examen gedaan voor zendamateur, doe er alleen niet zoveel mee. Maar ik acht het niet onmogelijk, al zal het met een rollingcode wel moeilijker worden...maar de basisregel is simpel, als zo'n AB het kan, dan kan je het nabouwen, zo ingewikkeld zal het algoritme niet zijn. Kwestie van het opgevangen signaal opnemen/analyseren/filteren en opnieuw verzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nadat er bij mij is ingebroken paar dagen geleden kon ik de auto niet meer op slot zetten als ik hem dicht drukte klikte hij weer open zou dit betekenen dat de dieven nog nabij waren of hadden ze mijn bekabbeling gemold knipperlicht werkte trouwens ook niet toen ik naar de autoschadeherstelbedrijf reed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou knappe jongen die de rest om een chip heenbouwt hoor, crimineel zorgt er wel voor dat die een complete blackbox in handen krijgt.

 

Leuk linkje Alain (tenminste wel voor mij vakgebied).

 

 

Chip is gewoon te koop, word in belgie ontworpen en of gemaakt ??

 

http://www.cosic.esat.kuleuven.be/keelo ... q-rump.pdf

 

http://www.esat.kuleuven.be/cosic/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Is het niet gewoon handiger om geen waardevolle spullen in je auto te laten? :blink:

 

Iedereen hier maakt zich wel zorgen over inbraak en diefstal van waardevolle spullen maar eeh... je doet het zelf. Als ik ergens naartoe ga ook al is het even snel uitstappen zorg ik er voor dat er niks te zien is.

 

Als de auto wordt gejat dan kun je dat natuurlijk op de verzekering verhalen want er is geen bewijs hoe de auto is gestolen. Hij is "gewoon" gestolen.

 

Denk daar maar eens over na mensen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is nu gewoon het nadeel van het extreem sterke zendvermogen/ontvangstvermogen van de huidige AB's.. je kan met vagcom (iig 3c) de remote distance limit inschakelen geloof ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto had ook geen braakschade nadat de airbags gestolen waren, gewoon een sleutel die het slot gekraakt heeft.

 

Ik denk als ze willen, lukt het namelijk altijd wel. Desnoods tikken ze je op de schouder, hoeken je neer en gaan er met de sleutel en auto vandoor.

 

Enigste wat helpt, is heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel zware straffen uitdelen voor dit soort vergrijpen, ik denk als er 10 autodieven de doodstraf krijgen in NL dat het er daarna een stuk tammer wordt met het stelen van auto.s

 

Maar ja, ik weet net zo goed dat dit nooooooit gaat gebeuren, en dat te hard rijden in NL een grotere misdaad is dan een auto stelen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Als een pedo 8 maanden cel krijgt wat denk je dat een auto dief krijgt... precies, niks! Die blijft 1 dag in de cel en de volgende dag is ie weer bezig met een autokraak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog wat na vraag gedaan, maar als ze zonder richt antenne werken moeten ze heel dicht (1 a 2mtr) bij je staan (bij de AB)

anders werken ze met een richt antenne, dan is de afstand minder van belang. Sommige garage bedrijven hebben dezelfde apperatuur. maar de code is niet in 1-2 seconde gekraakt. in ieder geval lijkt mij veel moeite voor een auto waar je niet weet wat er in ligt (of ze moeten je volgen)

 

Bij de garage hadden ze het er over dat deze methode meer wordt gebruikt om auto's compleet te jatten.

 

 

dat is nu gewoon het nadeel van het extreem sterke zendvermogen/ontvangstvermogen van de huidige AB's.. je kan met vagcom (iig 3c) de remote distance limit inschakelen geloof ik..

 

dat zou een goed idee zijn, maar als de code hebben, kunnen ze dan de start onderbrekker snel onklaar maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden