Ga naar inhoud

  • 0

RVS Peilstok 2.0 tdi


wheeler

Vraag

Hallo,

 

Weten jullie misschien waar een andere peilstok te krijgen is voor de 2.0L TDI (passat 3c)

 

Ik vind de huidige stok zo'n kl*te ding, welk lichtpunt bij VW heeft verzonnen dit ding zwart te maken?? :twisted:

Je kunt het peil heel slecht zien vind ik.

 

Dus op zoek naar een RVS peilstok!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

LET OP de min en max zit onder het eerste bolletje.

De min zit net onder het speergedeelte en het max zit net onder het onderste bolletje.

Dit is een peilstok van een 3C 2.0 TDI.

Dia meter van de peilstof is ongeveer 2 mm op het dunste gedeelte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En schuren en vijlen (shit is dat met lange ij???) kan ook niet omdat het stokkie al redelijk dun is. De bolletjes die er aan zitten zijn eigenlijk bedoeld om de peilstok in het midden te houden maar omdat de laatste stukje in een bocht loopt werkt dat niet zo goed. Wit kunststof is ook niet mogelijk omdat dit naar verloop van tijd ook gaat verkleuren.

Ik heb een metalen stok geprobeerd (met zo'n platgeslagen deel aan het ondereind) maar deze krijg je er niet in (en ik ben bang dat als je hem er wel in krijgt dat ie er niet meer uitgaat!!).

 

Weet iemand trouwens of er op de passat 3C een melding is van laag oliepeil? Op mijn andere VAG auto zit dit wel maar op de passat weet ik het niet. In de andere auto gaat als het peil laag wordt het oliekannetje oranje branden. Als de druk wegvalt brand ie rood.

 

er gaat inderdaad en oranje oliekannetje branden indien er laag niveau is van het oliepeil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
haha, wel slim opgelost, :thumb: maar ik vind het wel een beetje triest dat we blijkbaar dus allemaal hetzelfde probleem hebben. Is toch gewoon stom gemaakt, kunststof peilstok ok, maar deze kun je ook in wit kunststof maken bv.

 

Wit plastiek is op zich wel een goed idee maar denk toch dat dit maar tijdelijk wit zal blijven. De olie zal door de tijd de witte peilstok dan toch weer zwart maken vrees ik. En dat van het verven lijkt me ook niet echt een goed idee omdat ik denk dat de olie niet aan de verf zal blijven hechten wanneer je de peilstok eruit haalt om het peil te controleren. Hierdoor krijg je dan een foutieve meting van het olieniveau.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En dat van het verven lijkt me ook niet echt een goed idee omdat ik denk dat de olie niet aan de verf zal blijven hechten wanneer je de peilstok eruit haalt om het peil te controleren. Hierdoor krijg je dan een foutieve meting van het olieniveau.

 

Hebben wij voor het posten natuurlijk even uitgeprobeerd met een orginele peilstok zonder verf. Het resultaat is dat op de geverfde peilstok het oliepeil veel beter is te zien en dat het aangegeven peil correct is.

Technisch is het probleem dat wij niet weten wat de peilstok met verf zal doen als hij in de peilhouder blijft zitten. Vandaar de oplossing om een extra peilstok te nemen en deze te verven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

we kunnen ook ff een keer een 3BG en 3C peilstok naast elkaar leggen en kijken of ie qua lijnen/afmetingen overeenkomen..

 

Zou een witte krimpkous niet werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is dat een goed idee? krimpkous? De meeste kunsstoffen gaan niet goed samen met olieen.

Mss gaat de krimpkous brokkelen met alle ellende van dien.

 

 

dat wou ik dus gaan testen(maar beetje juiste krimpkous is wel goed van kwaliteit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De dealer die peilt niet.. die laten de boel leeglopen en Elsa zegt dat er 3,25L in moet, via een digitale meter voor olie pompen ze er in tot er op het schermpje staat 3,25

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Juist en daarom staat mijn oliepeil ook te hoog. Bij de laatse oliewissel 3,75 liter erin terwijl er 4 liter in moet en al net over het maximum. Shit en als je er dan weer wat uit wil hebben kan de beschermplaat er weer vanaf.

Olie aftappen via de peilstokhouder gaat niet echt want deze is ook van kunststof en mijn afzuigapparaat is van metaal en redelijk zwaar.

Volgende oliewissel gaat er eerst 3 liter in en dan ga ik peilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden