Ga naar inhoud

  • 0

MFD2 veel sneller met v7 kaart DVD


remkow

Vraag

Had al een berichtje op navigatiehelpsite gezet maar ik wil de tip hier ook even geven:

Ik heb mijn MFD2 DVD systeem laten updaten naar sw030 en tevens is er unlock firmware geïnstalleerd.

Ik gebruik ik nu een v7 map dvd, bij de eerste keer dat je deze plaatst wordt ook een stukje firmware geladen en het systeem is echt merkbaar sneller, met name bij het in- en uitzoomen van de kaart.

 

Ik weet niet zeker of de verbetering komt door de unlock firmware of door de v7 dvd, maar ja het gaat om het resultaat.

Het kaartmateriaal van de v7 dvd is overigens van 2009.02:

Nav-Data:             DVD-Link_N9I8M6/nav2-EUR_2009.02_p32_LG9 v2
Map-Source:           DVD-Link/map2-EUR_2009.02_ML5
Map-Data:             map2-EUR_2009.02_ML5 v2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
hoe lang moet die unlock erin blijven zitten? heb t ca. 5 min. gedaan, maar pakt daarna de dl dvd philps niet. Nu weet ik niet of het aan de unlock ligt of aan de dvd van philips. Verbatim hadden ze namelijk niet bij de MM.

 

Je ziet een moment die balkjes voorbij schieten, daarna zie je dat nog een paar keer.... Dat was bij mij het moment dat de dl dvd erin ging! Ik heb overigens memorex dvd gebruikt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Diverse posts verwijderd.

Hier nog even de forum regels mbt het praten over illegale Software:

 

Belangrijke regels m.b.t. het plaatsen van een bericht

 

Het is op VWPassat.nl niet toegestaan om over illegaal downloaden te praten, links naar download- en torrentsites uit te wisselen, elkaar tips te geven over download-programma's, praten over streaming sites (online kijken naar de nieuwste films of series) of op het forum liedjes/films/software et cetera uit te wisselen/aan te bieden. Berichten of topics die hier toch over gaan zullen verwijderd worden waarna je een PB van een moderator zult ontvangen, en afhankelijk van de situatie kunnen hiervoor Officiële Waarschuwingen uitgedeeld worden.

 

Uiteraard mag er wel gepraat worden over legale downloadsites zoals iTunes, Payplay, Last.fm en Napster. Ook over software die op aantoonbaar legale wijze gratis gedownload kan worden (zogenaamde 'freeware') mag gesproken worden.

 

Bovenstaande geldt in principe voor alle mogelijke downloadbare dingen, dus muziek, films, series, software, spellen en alle andere dingen waar je normaal gesproken voor zou moeten betalen om ze in je bezit te krijgen. Denk er dus om dat bijvoorbeeld een website waar je de nieuwste bioscoopfilms of de nieuwste afleveringen van een populaire tv-serie voor niks kunt bekijken hier ook onder valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo mede-Passat rijders,

Kan iemand mij vertellen welke DVD ik het best voor mijn navigatiesysteem kan kopen? Ik weet niet of er ook gebrande nav dvd's te verkrijgen zijn, en waar ik op moet letten? Ik heb een Passat uit 2006 met een MFD2.

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verreweg het makkelijkste is een 'MP3-wisselaar' aan te sluiten. SD-kaartje er in, en afspelen die muziek! Kastje simuleert een CD-wisselaar. Kost vrijwel niks, is erg makkelijk in gebruik en werkt uitstekend samen met OEM radios.

 

http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Staat in de aanbieding :

 

Sofern sie bereits einen CD-Wechsler von VW oder Audi verwenden,

kann zwischen dem echten und dem virtuellen Wechsler stets umgeschaltet werden!

 

Ja dus...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste forumleden,

 

Ik heb een passat met een mfd2 systeem. De dvd is een v7, dus inmiddels redelijk achterhaald. Op marktplaats worden dvds aangeboden die een stuk minder zijn dan de dealer prijzen, maar dan moet het systeem wel geunlocked worden of iets dergelijks. Ik heb geprobeerd hier op het forum er achter te komen hoe dat werkt etc, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Vandaar, weet iemand of dit een mooie oplossing is en of het wellicht kwaad doet aan het systeem?

 

Vast dank voor de replies!

 

mvg, Casper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Casper.

Als je het hebt over gebrande en of illigale dvd's op marktplaats zal je lang moeten wachten op replies van forumleden omdat we hier op het forum niet mogen posten alles wat niet origineel software is. Van vagcom kabels tot dvd's. Daarom raad ik je aan om naar je plaatselijke dealer te gaan.

 

Overigens is het gebruikelijk dat met zichzelf en zijn passat voorsteld in het Ik ben.... En ik rij... subforum.

 

Welkom op het forum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou iemand mij op weg kunnen helpen, ik heb nu V11 2014 software en deze wil ik branden met IMG burn op laagst mogelijke snelheid op een DVD+R DL

 

Echter hoe moet ik deze branden, als ik IMG burn open, kan ik kiezen voor een aantal mogelijkheden:

 

- Write image file to disc

- Create image file from disc

- Write files/folders to disc

- Create image file from files / folders

 

Als ik het goed heb, moet ik dan het MDF bestand van 7,9GB branden toch?

 

En hoe kan ik erachter komen welke firmware ik heb op mijn MFD 2 ?

 

Hij is ge-unlocked door de vorige eigenaar, getuige de kopie DVD van 2013..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet niet of dit nog actueel is maar:

 

even uit deze link gevist:

http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=72880

 

To find out what software you currently have follow these steps:

 

• Press Navigation button.

• Press the Settings button.

• Press the Syst. settings button.

• Press and hold Factory set button for 5 to 10 sec.

• Press System info button.

• Press down arrows button.

Navigation software version will be listed under HW-HU.(the last two number is your version)

 

Bij mij moetst ik de 1e stap niet op NAVI klikken, maar INFO .

 

 

Mijn navi heeft update 30. Deze wilde ik updaten maar werkt helaas (nog) niet.

De software (SWUP50 / NAVFLTAYSW50) heb ik van een ander forum.

Weet niet of er verschil in firmware zit voor de US of EU markt???

 

Ik heb een V11 DVD, maar die werkt dus helaas niet onder firmware 30.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hm ben er denk ik al achter... de Europese versie gaat tot op heden tot Firmware 30. De Noord US versie is 50, en niet geschikt voor mijn MFD.

 

Wel raar dan dat mijn V11 DVD niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden