Ga naar inhoud

  • 0

MFD2 veel sneller met v7 kaart DVD


remkow

Vraag

Had al een berichtje op navigatiehelpsite gezet maar ik wil de tip hier ook even geven:

Ik heb mijn MFD2 DVD systeem laten updaten naar sw030 en tevens is er unlock firmware geïnstalleerd.

Ik gebruik ik nu een v7 map dvd, bij de eerste keer dat je deze plaatst wordt ook een stukje firmware geladen en het systeem is echt merkbaar sneller, met name bij het in- en uitzoomen van de kaart.

 

Ik weet niet zeker of de verbetering komt door de unlock firmware of door de v7 dvd, maar ja het gaat om het resultaat.

Het kaartmateriaal van de v7 dvd is overigens van 2009.02:

Nav-Data:             DVD-Link_N9I8M6/nav2-EUR_2009.02_p32_LG9 v2
Map-Source:           DVD-Link/map2-EUR_2009.02_ML5
Map-Data:             map2-EUR_2009.02_ML5 v2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Ronald,

 

Het is gebruikelijk om je even voor te stellen in de rubriek: ik ben... en ik rij.... Deze is te vinden onder het kopje forums en dan naar beneden scrollen. Dan weet iedereen wat voor een auto, motor en uitvoering je hebt. Foto's zijn gewenst :wink:

 

Over de MFD2; Ik weet dat er verschillende versies zijn wat betreft de MFD2. Bij de cd moet je geloof ik vaker wisselen van kaart, bij de DVD past heel europa op de DVD. Is je laser o.i.d. niet kapot? Dit schijnt een bekend probleem te zijn van de MFD cd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ah sorry, ik schreef al ben totaal nieuw. Maar ik rij een passat 2.0 tdi.

neem mij aub niet kwalijk.

De radio is nieuw, ongeveer 1 jaar oud.

ik wil graag een nieuwere wegenkaart instaleren maar hij pakt deze niet. diegene die ik nu heb voor de benelux pakt hij wel en dan weer niet.

gewonnen cd speelt hij prima af.

Nu lees ik over een updaten en was benieuwd of deze er ook is voor een cd uitvoering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo Remko

 

het gaat om de bovenste uitvoering.

Ik heb eens een cd vast in de cd speler gehad en de garage heeft de radio vervangen door een nieuwe ivm garantie. echter natuurlijk een cd uitvoering.

alleen mij oude benelux werkt en een hele oude uit 2006 van duitsland maar de nieuwste krijg ik niet aan de gang.

De dealer durft het niet aan dat ik een cd koop met de nieuwste kaarten omdat ze niet zeker weten of deze dan werkt.

Is hier dan wel iets voor te vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum. Ik rijd een VW Golf V 2.0 TDI (geen Passat maar wel een VW) waarin een MFD2 DVD navigatiesysteem zit. Er zit nog een V3 DVD in. Kan iemand mij de firmware update en de unlock sofware toezenden of mij laten weten waar ik die programma's kan vinden (via een PM). Ik kan ze namelijk nergens vinden op het web. De V7 heb ik al wel gezien op usenet. Vast bedankt.

 

Groeten,

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@barryfsi: volgens mij is het een beetje afhankelijk van de (staat van) dvd speler in je mfd2, het is meer afhankelijk van de media kwaliteit dan de brand snelheid (alhoewel een lagere snelheid beter is). Sommige kleuren dvd's reflecteren minder goed dan andere en dit kan per dvd speler enigszins verschillen.

 

Gaat het om de unlock software of om de kaart dvd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het gaat hierbij om de kaart ik krijg nu de melding onjuiste DVD

Heb zojuist dual layer Imations 2.4x speed besteld, en heb gisteren een oude pioneer 2.4x speed

brander geinstalleerd dus ga het weer proberen. Ik denk dat de laser al wel redelijk versleten zal zijn gezien

mijn passat uit 2005 is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb het al wel eens vaker gezegd maar Autostylingcentrum in Breda is een heel goed adres voor navigatie reparaties.

 

ok thanx, maar ik ga het eerst eens proberen met dit type DVD, mocht dit niet werkan dan ga ik maar eens in Breda kijken. Zaterdag ben ik ook bij Guy voor de uitlaat aan te passen, misschien zijn daar wel een aantal passat rijders waar het wel bij werkt kan ik misschien hun copy eens testen of die werkt bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi

Ik ben hier nieuw en rij met een VW EOS, maar aangezien er dezelfde navi insteekt ben ik hier terecht gekomen

Kan iemand mij de firmware update en de unlock sofware toezenden of mij laten weten waar ik die programma's kan vinden (mag via een PM). Ik kan ze namelijk nergens vinden op het web. De V7 moet ik ook nog ergens zoeken

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Is er een goed adres in de regio Twente of Drente voor de benodigde updates? Om nu naar Breda of Belgie te rijden voor een update is lekker om de diesel op temperatuur te krijgen, maar speciaal voor een update moet dat toch beter kunnen.....

Uiteraard is een PB welkom voor de benodigde software.

 

Alvast bedankt voor het advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb het al wel eens vaker gezegd maar Autostylingcentrum in Breda is een heel goed adres voor navigatie reparaties.

 

Zo vandaag maar eens bij het autostylingcentrum in Breda geweest want de MFD begon nu helemaal dienst te weigeren en om nu met een Tomtom in de auto te gaan zitten terwijl er een navigatiesysteem in zit is ook weer niet helemaal de bedoeling :roll: Het systeem is weer gerepareerd, nieuw loopwerk, nieuwe laser en wat andere kleine onderdelen, maar het systeem werkt weer als een trein nu maar weer eens proberen of de V7 kaart inmiddels werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik lees ontzettend veel berichten in dit topic over het updaten van de mfd2.

Ik ontvang volgende week vrijdag eindelijk de sleutels van mijn passat variant 3C waar de mfd2 in zit.

Volgens mij gaat het updaten het gemakkelijkst als iemand me even een pn zou willen sturen met de 2 bestandjes voor het updaten en het unlocken.

 

Heeft iemand die nog voor het grijpen? Hoor het graag

Groetjes Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden