Ga naar inhoud

  • 0

MFD2 veel sneller met v7 kaart DVD


remkow

Vraag

Had al een berichtje op navigatiehelpsite gezet maar ik wil de tip hier ook even geven:

Ik heb mijn MFD2 DVD systeem laten updaten naar sw030 en tevens is er unlock firmware geïnstalleerd.

Ik gebruik ik nu een v7 map dvd, bij de eerste keer dat je deze plaatst wordt ook een stukje firmware geladen en het systeem is echt merkbaar sneller, met name bij het in- en uitzoomen van de kaart.

 

Ik weet niet zeker of de verbetering komt door de unlock firmware of door de v7 dvd, maar ja het gaat om het resultaat.

Het kaartmateriaal van de v7 dvd is overigens van 2009.02:

Nav-Data:             DVD-Link_N9I8M6/nav2-EUR_2009.02_p32_LG9 v2
Map-Source:           DVD-Link/map2-EUR_2009.02_ML5
Map-Data:             map2-EUR_2009.02_ML5 v2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja dat heeft iedereen, dat is "normaal" staat ook meerdere malen beschreven in de 5 pagina's hierboven. :book:

Als de 2 balkjes vol zijn dus na 1 seconde zeg maar kun je de CD uitwerpen.

Als het goed is is je systeem ge-unlocked. Dat kun je testen door V7 te laden.

Eject de DVD niet meteen na de eerste fout melding maar geef hem even de tijd. (paar min.)

 

Succes. :thumb:

Kom je nog effe terug als het gelukt is, altijd leuk te horen.

grtz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Stammy :

DVD RW double layer? Zoek ik al even om te experimenteren met de kaarten voor de RNS...

 

grtz, dre

 

Hoi Dre, bedoel je de brander of de schijfjes, ik bedoel de brander...

De DL-RW schijven heb ik nog niet geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat is normaal volgens mij dat het even duurt dat de update gaat lopen hij gaat eerst een paar keer booten, en zegt dat het een verkeerde CD is.

Beide CD branden op lage snelheid 4x - 8x DVD op 2.5 speed branden met Nero.

Het schijnt dat niet alle branders geschikt zijn (zie hierboven).

 

Bij mij gaf ie ook aan dat de DVD niet geschikt was daarna ging ie lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok, misschien hebben jullie iets aan de brander die ik gebruik.

 

heb in mijn pc een Speedplus Super Write master, in mijn iMac de standaard brander en in mijn laptop een simpele brander... staat geen merk op. Is een simpele toshiba laptop van 3 jaar oud.

 

Jullie gebruiken Nero hiervoor? Ik heb de update gebrand met het standaard programma van windows. Het leek mij dat de unlock dan ook zou moeten functioneren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben dan weer zo'n sukkel die gewoon een hoop pecunia op tafel legt voor een originele versie, maar ik vind de navi nog steeds traag...Het RNS-E systeem in de Audi was veel sneller...Ik ben van versie 3 naar versie 6 gegaan voor de taalupdate en nu heb ik dus versie 7.

 

Kun je ergens in het systeem de software van de dvd zien? Of alleen de software van het besturingssysteem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Stammy: ik heb de versie met de zilver-gekleurde toetsen, zie mijn 'ik ben'- topic. Net even de software uitgelezen: HW-HU D1/0828.

 

viewtopic.php?f=104&t=36148

 

Kun je hier iets over zeggen?

 

Mij was verteld dat je niet in 1 keer van v3 naar v7 kon i.v.m. de spraakupdate (zou dan geen NL spraak meer hebben). Heb dus eerst v6 ingelezen en toen kreeg ik idd een flashupdate. Toen ik v7 ging gebruiken, kreeg ik direct de kaart zonder enige flashupdate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden