Ga naar inhoud
  • 0

problemen na chippen


Chewys

Vraag

Ik heb mijn tdi 1,9 130 pk laten chippen naar ca. 160 pk alleen nu valt mijn auto in een soort beveiliging als ik bij hoge snelheid wil versnellen. (ca. 160 km/uur) mijn vermogen valt weg en pas als ik stop en de auto uit zet en weer aan gaat hij weer als de oude brandweer.

 

bij een garage zeiden ze dat het met het chippen en de turbo te maken heeft. de turbo kan het niet aan en gaat in een beveiliging en als je opnieuw start is die gereset. en andere garage zei dat het de turbo kan zijn waar roest op de schoepen kan zitten.

 

Wat zou het kunnen zijn? moet ik terug in vermogen of mijn turbo laten na kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan te maken hebben met een software probleem, maar ook dat je nu eindelijk eens een keer gebruik maakt van de turbo, waardoor de turbo opeens wel wat voor de kiezen krijgt. Het VNT systeem gaat nu dus eindelijk eens werken, maar dat kan niet meer omdat er te veel roet in de turbo vastgekoekt zit.

 

Rijdend uitlezen is stap 1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

opgelost ben naar Wester in Wognum gegaan, en hebben iemand in dienst die ook kan chippen.

Die heeft inderdaad rijdend uitgelezen en kwam er achter dat de instellingen wat te hoog waren, omdat het verschil druk van in en uit van de turbo te hoog was afgesteld ging hij in de beveiliging. nu is dat aangepast en gaat hij weer als de brandweer. Goede mensen daar bij Wester, zijn geen vw dealer maar weten erg veel van vw af. ga nooit meer naar zomaar een garage maar naar Wester in Wognum.

 

Hadden gelijk mijn storing van mijn airbag ook verholpen (zat in de steker verbinding)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Weet je nog wat de waarden zijn? Wellicht is de auto nu behoudend gechipt, zodat het eigenlijke 'probleem' niet opgelost is.

 

idd.. sommige tuners zijn blijkbaar toch niet even goed in alle motoren/merken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ze zeiden dat hij te zwaar getuned was, ik weet de waarden niet meer. Ze zeiden dat het met Vw gevoelig is en niet max kan chippen. ze wisten niet wat de max was van de turbo. heeft me geleerd dat niet iedereen een VW kan chippen.

Probleem is opgelost door de waarden aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ze zeiden dat hij te zwaar getuned was, ik weet de waarden niet meer. Ze zeiden dat het met Vw gevoelig is en niet max kan chippen. ze wisten niet wat de max was van de turbo. heeft me geleerd dat niet iedereen een VW kan chippen.

Probleem is opgelost door de waarden aan te passen.

 

 

Vaag verhaal, als ik het zo zeggen mag.

Komt bij mij nou niet bepaald betrouwbaar over.................

Heb je geen vermogens uitdraai gekregen? G-Tech of zo?

 

"Ze wisten niet wat de max van de turbo was" krijg ik niet bepaald een warm gevoel van.

Als er waarden niet helemaal kloppen kan je op de langere tijd je motor vernaggelen, hoop dat ze dan ook thuis zijn.

 

Chippen kan iedereen.............op een goede manier chippen kan niet iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ze zeiden dat hij te zwaar getuned was, ik weet de waarden niet meer. Ze zeiden dat het met Vw gevoelig is en niet max kan chippen. ze wisten niet wat de max was van de turbo. heeft me geleerd dat niet iedereen een VW kan chippen.

Probleem is opgelost door de waarden aan te passen.

 

 

Dit is echt onzin. Dat de tuner ( zo te zien/lezen Mobile) de auto na de tijd niet rijdend uitgelzen heeft blijkt hier wel weer uit. Echter, al zou er een standard progje inzitten gaat de auto normaal niet in noodloop, aangezien hun filetjes hebben die er vaker ingezet worden, en of de tuning meteen goed is of niet, geen noodloop veroorzaken. Nu is er om onduidelijke redenen een mechanische fout in de auto door aanpassing in de software weggetovert.........

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Post anders eens een logje, dan kunnen we zien wat de gevraagde turbodruk is, en hoe het verloop er uit ziet. Je hebt namelijk ook tuners die eenvoudig de maximaal toelaatbare verschildruk verhogen (als ze weten hoe dat moet). Noodloop is dan verholpen, maar dan zit je nog steeds met het probleem, en een kapotte turbo op den duur.

 

Maximaal toelaatbare constante druk voor deze turbo is 2600 mbar, maar daar ga je vaak overheen wanneer je accelerteert in hogere versnellingen, zeker als het inspuitverloop agressief is. Dat is doorgaans goed op te vangen met de juiste calibratie, maar dat kan voor elke auto anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maximaal toelaatbare constante druk voor deze turbo is 2600 mbar, maar daar ga je vaak overheen wanneer je accelerteert in hogere versnellingen, zeker als het inspuitverloop agressief is. Dat is doorgaans goed op te vangen met de juiste calibratie, maar dat kan voor elke auto anders zijn.

 

Wat is volgens jou de max constante druk voor een 1749va?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden