Ga naar inhoud
  • 0

Winterbanden Test ANWB


mrsl

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Altijd leuk die bandentesten. Ik ben alleen benieuwd in hoeverre het onafhankelijk is en in hoeverre een band nog steeds presteert als er 3mm minder profiel op zit. Daarbij is het ook belangrijk dat ze aangeven waar ze goed in zijn, want band nummer 1 kan wel eens niet de band nummer 1 zijn voor de gebruiker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mijne staat er niet op... vredestein snowtrac 2, maar vind ik ook prima, allicht beter dan geen winterband met dit weer.

 

 

@ jasper, deze heb ik ook liggen, ze staan er niet meer op omdat er een 'nieuw' model van uit is, ik dacht dat deze in de test van 2007-2008 er wel bij zaten stond toen ook in de top 4 dacht ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mijne staat er niet op... vredestein snowtrac 2, maar vind ik ook prima, allicht beter dan geen winterband met dit weer.

 

 

@ jasper, deze heb ik ook liggen, ze staan er niet meer op omdat er een 'nieuw' model van uit is, ik dacht dat deze in de test van 2007-2008 er wel bij zaten stond toen ook in de top 4 dacht ik...

 

Dit is juist. De Snowtrac 3 is de nieuwste winterband van Vredestein. Een Snowtrac 2 band met > 4mm profiel voldoet ook nog steeds en stond in de top 5 van de winterbandentest 2007.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Altijd leuk die bandentesten. Ik ben alleen benieuwd in hoeverre het onafhankelijk is en in hoeverre een band nog steeds presteert als er 3mm minder profiel op zit. Daarbij is het ook belangrijk dat ze aangeven waar ze goed in zijn, want band nummer 1 kan wel eens niet de band nummer 1 zijn voor de gebruiker.

 

Met betrekking op je laatste opmerking, als je doorklikt op de individuele banden dan krijg je oa. antwoord op welke onderdelen de banden scoren (bv. snelheid, sneeuw, ijs en nat wegdek).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Altijd leuk die bandentesten. Ik ben alleen benieuwd in hoeverre het onafhankelijk is en in hoeverre een band nog steeds presteert als er 3mm minder profiel op zit. Daarbij is het ook belangrijk dat ze aangeven waar ze goed in zijn, want band nummer 1 kan wel eens niet de band nummer 1 zijn voor de gebruiker.

 

Met betrekking op je laatste opmerking, als je doorklikt op de individuele banden dan krijg je oa. antwoord op welke onderdelen de banden scoren (bv. snelheid, sneeuw, ijs en nat wegdek).

 

Je hebt gelijk, daarbij zat ik te denken in doelgroepen (zuinig, normaal, sportief). Dus niet alleen populaire band en maatvoering, maar ook van de merken en hun typen onderling. Bijvoorbeeld waarom en wanneer kiezen voor de Michelin Exalto, Primacy of Energy met daarbij de bijbehorende eigenschappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil ook graag lachen om de sneeuw. Graag jullie advies:

 

bij een lokale garage: Vredestein Snowtrac, inclusief stalen velgen 590 euro

bij de bandentopper Kolham: Novex Snowspeed, 80 euri per band, 75 euri per stalen velg. Maakt 4x155=620 euri

 

Uiteraard alternatieven zijn van harte welkom. Gaat om een 3bg, bj 10-2004.

 

Alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden