Ga naar inhoud

Das rechtsbijstand update gereageerd pagina 4


Marcel van Es

Aanbevolen berichten

Heb mijn versnellingsbak omstreeks november 2009 voor de laatste keer laten maken, mijn voor achteruit deed het niet.

Heb alles zo'n beetje kunnen terug vinden,hier op het forum wat ik hier er op gezet hebt, wat met de versnellingbak te maken heeft.

Want ik heb weer last als ik hem in zijn achteruit zet, :angry: ben uiteraard bij hem langs geweest, maar hij doet er niets meer aan. wel heeft hij nog een stukje achteruit gereden en gevoeld wat het is.

Hij heeft mij uitgelegd, dat het te maken heeft met de luchtmassa meter, ben daar natuurlijk weer tegen in gegaan.

Die heb ik toevallig nog niet zolang geleden, naar laten kijken, maar de vac-gom zegt N75 klep ivm ik last had van inhouden turbodruk, is vervangen.

Maar hij blijft volhouden dat het daar wel mee te maken heeft, ik heb er nu bijna 28000 km mee gereden, zeg dat ik misschien 2 km achteruit gereden hebt, wat volgens mij al teveel is.

Dan kan het toch niet dat die de geest geeft, hoeveel x-en is die al gemaakt de achteruit je hebt 2 handen nodig om het me te laten zien, en nu weer.

Ik heb er geen garantie meer op, dus komt het voor mij die rekening.

Ik heb gelukkig ook de brief van matthijs gevonden hier op het forum. tovallig in dit topic

Gaat deze week nog maar eens proberen of DAS berijd is, mij hier mee te kunnen helpen.

Ik heb heb alles gekopieert in words ook foto's, miss dat het iets zal helpen. als de versnellings bak er weer uit moet zou die de 14é keer worden en heb alles bij me kaar 78000 km gereden, geloof dat de bak al 6 x gereviseerd is, ben de tel ff kwijt.

:angry::angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Allemachtig, wat een verhaal.

Dit zou voor mij teveel van het goede zijn en die auto de gevel van dat revisie bedrijf ingerost hebben.......

Wordt tijd voor een rechtzaak lijkt me, zeker na zoveel revisies.

Ze hebben nu kansen genoeg gehad om het op te lossen, nieuwe bak van VW is wel op z'n plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het verhaal gelezen.

Maar idd rechtbijstand inschakelen en hopen dat die wat voor je kunnen doen.

En zelf een brief richting dat bedrijf sturen, om het binnen een redelijk termijn

inorde te maken. Aan gezien ze het al verscheidene keren gedaan hebben, maar zeker niet naar behoren.

Ze verzinnen andere smoezen om je aan het lijntje te houden lijkt me, ze moeten nu toch wel actie ondernemen.

 

Als je in je recht staat(en dat lijkt me wel!!!), zal de rechtsbijstand zelf wel in actie komen met een rechtzaak als het bedrijf vol blijft

houden er niet schuldig aan te zijn en de reparatie toch naar behoren uitgevoerd te hebben.

 

iig veel succes.

 

gr Ad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het is echt te gek voor worden, ik heb alleen maar last als ik hem in zijn achteruit zet, na een tijd te hebben gereden dan schokt ie is niet normaal meer, ik geef geen gas bij dan gewoon stationair laten draaien en zo rijd ik achter uit.

Als ik hem s'morgens start met een koude moter en in zijn achteruit zet niets aan de hand, ik moet dan geen gas geven want dan slipt die door, en dan voel je het bonken en schrokken.

Hoop dat ik er een beetje blij van kan worden, als DAS het voor me kan regelen.

 

Wat kan je als bestuurder nou verkeerd doen met een automaat? ik rij gewoon doe geen gekken dingen. zet hem in D om vooruit te rijden, en R om in te parkeren, dat is alles wat ik met mijn auto doet.

Over schakelen van D naar R gebeurt alleen als de auto stil staat, ik moet de rem in trappen anders kan ik de pook niet van D naar R zetten en andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LMM kan best een boosdoener zijn

Dat weet ik wel Mathijs dat heeft hij al een paar keer gezegt, toen hij het het de eerste keer tegen mij vertelde heb jij hem nog uitgelezen toen ik bij je was je hebt zelf met het kastje aangesloten gereden, en het gaf toen ook geen fouten aan. Ik had een goede 7 weken geleden ook de auto uit laten lezen, omdat die inhield dit bleek niet de LMM maar de N75 klep te zijn.

Maar het is toch niet normaal meer dat het iedere keer maar afbreekt daar binnen.

Hij heeft het me laten zien wat er kapot is gegaan in de bak. Het is een gekartelde rond iets waar een zuiger in zit die zuiger kan op een gegeven moment niet verder want die wordt tegen gehouden door een borg ring, nu is die gekartelde rand ongeveer 2 á 3 mm dik maar waar die borg ring in zit daar is het uitgevreesd voor de borgring.

Dit is hem volgens mij, helaas zie je maar een stukje er van op de foto, rechts zo ziet zo'n ding eruit

viewtopic.php?f=106&t=30111&start=30

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een ellende, als ik dit eerder gelezen had had ik een andere forum naam gekozen. wat een :censor: service.

 

Kan nog steeds hoor een andere naam

Ik heb vandaag contact DAS opgenomen denk dat ik dinsdag wat te horen gaat krijgen.

 

heb je al iets gehoord van DAS ?

Hoi

Nee ben nog niet zo ver wil gewoon alle informatie zoeken die ik hier op gezet heb wat met die versnellingsbak te maken heeft, maar zoek me suf, er moeten nog veel meer foto's zijn, maar kan ze nergens vinden op het forum, het lijkt wel of er iets verwijdert is.

Het gaat over de periode december 2007 tot heden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi allemaal

 

Ben al heel wat keren in comklaaf geweest met DAS.

Ik krijg as woendag alles per e-mail binnen van de DAS, waar ik als eerste voor moet zorgen, alvorens zij wat voor mij kunnen betekenen.

Zij had het over een specialist, die mijn auto zal onderzoeken op gebreken, als blijkt dat het niet mijn schuld is, nemen zij die zaak pas aan.

Moet het nog even afwachten.

 

Ik had het er nog over dat destijds toen ik problemen had met de versnellingsbak dat de automaat gereviseerd was, die kreeg ik weer terug, dat die iederekeer begon te schudden als ik de auto liet uitrijden als ik een rood stoplicht tegen kwam, als dan de naald op 30 km kwam. Ben toen naar de Firma Roozeboom geweest, die heeft geconstateerd dat de koppelomvormer de boosdoener was, en dat waarschijnlijk ook de aandrijfas vervangen moest worden, dit laatse is niet uitgevoerd, ik zei nog dat dit misschien de oorzaak zou kunnne wezen van al mijn problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte heer Van Es,

 

U heeft een zaak bij DAS gemeld. Deze zaak staat bij ons geregistreerd

onder dossiernummer Ik verzoek???????? u om bij alle correspondentie dit

dossiernummer te vermelden.

 

Uw verzoek om rechtsbijstand heb ik op 9 mei telefonisch met u besproken.

In deze mail zal ik nogmaals toelichten wat wij hebben besproken.

 

In 2004 heeft u een tweedehands auto gekocht. Het gaat om een Volkswagen

Passat Automaat uit 2001. Deze auto is in onderhoud bij ATS, een garage die

gespecialiseerd is in automaten. De afgelopen jaren heeft u diverse

problemen gehad met uw auto. De auto is steeds gerepareerd door ATS. U

heeft het idee dat ATS bij de diverse reparaties niet de juiste technieken

heeft gebruikt, waardoor de auto nog steeds problemen geeft. ATS heeft

aangegeven dat het zo'n €1.200,- zal kosten om de huidige problemen te

verhelpen. U heef echter geen vertrouwen meer in ATS en u wilt de auto door

een ander bedrijf laten herstellen. De kosten voor herstel wilt u

vervolgens op ATS verhalen.

 

In ons telefoongesprek heb ik aangegeven dat ik betwijfel of er in deze

zaak sprake is van een juridisch geschil. Uw auto is 10 jaar oud. Het is

niet ongebruikelijk dat een auto van die leeftijd flinke gebreken gaat

vertonen. Ik vraag mij dan ook af of het aan ATS is toe te rekenen dat de

huidige problemen bestaan. Wanneer u uw schade op ATS wenst te verhalen,

dan zult u moeten aantonen dat de schade door de werkzaamheden van ATS is

veroorzaakt. U kunt dit proberen aan te tonen door middel van een

expertiserapport. Omdat u stelt dat de schade door ATS is veroorzaakt, zult

u in een eventuele procedure waarschijnlijk de bewijslast krijgen, en zult

u een bewijs van uw stelling moeten overleggen.

 

Wanneer er twijfel is over de vraag of er sprake is van een juridisch

geschil, dan vloeit uit artikel 7.2 van de algemene polisvoorwaarden voort

dat DAS u kan vragen om het juridische geschil aan te tonen door middel van

een expertiserapport. Volledigheidshalve treft u hieronder de tekst van het

betreffende artikel aan.

 

Artikel 7 Verplichtingen van de verzekerde

7.2. Als twijfelachtig is of het verzoek om rechtsbijstand van de

verzekerde betrekking heeft op een geschil, moet de verzekerde de

aanwezigheid van een geschil aantonen door een deskundigenrapport. Dit

rapport moet uitsluitsel geven over de feitelijke gevolgen van de

gebeurtenis en over de oorzaak en veroorzaker van het geschil. Geeft

het rapport voldoende grond voor het verlenen van rechtsbijstand, dan

vergoedt DAS de kosten van het rapport.

 

Indien uit het expertiserapport blijkt dat de schade door ATS is

veroorzaakt, dan zal DAS de kosten van het rapport vergoeden en uw zaak

verder in behandeling nemen. Wanneer DAS uw zaak verder in behandeling

neemt dan zal het eigen risico van €100,- in rekening worden gebracht.

Mocht echter niet uit het rapport blijken dat de schade door ATS is

veroorzaakt, dan zijn de kosten van het rapport voor uw eigen rekening en

dan zal DAS u in deze zaak verder geen rechtsbijstand verlenen.

 

DAS heeft goede ervaringen met een aantal expertisebureaus. Mocht u

derhalve besluiten een expert in te willen schakelen, dan kan ik namens u

een opdracht aan een expert verstrekken.

 

Graag verneem ik van u of u een expert wilt inschakelen. Indien u dit wilt,

dan verzoek u mij tevens te laten weten of u wilt dat ik de opdracht aan

een expert verstrek.

 

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mw. mr. A. Verburg

 

Er staan een aantal verwordingen in die ik niet genoemd hebt, technieken daar heb ik het helemaal niet over gehad.

Heb het over troep gehad wat hij gebruikt kwa onderdelen automatische versnellingsbak, het kan niet zo zijn dat je auto geen problemen heeft wat betrekking op de automaat heeft, als ik een probleem zou hebben staat deze fout opgeslagen in de cu of weet ik waar.

Denk dat ik hier ook best wel een rottig gevoel bij hebt.

Hoe kunnen zij nou een geschil aantonen door een deskundigenrapport?

Wie heeft dit ook eens moeten aantonen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De behandelaar van DAS kijkt objectief of het haalbaar is een zaak te beginnen. Kortweg: is er kans van slagen ?

 

Bij jou speelt er een hoop emotie, je kijkt tegen de zaak aan met een bepaald (voor)oordeel.

 

Heel simpel komt het er op neer: wie eist, bewijst. Jij zult moeten aantonen dat alle ellende is veroorzaakt of erger geworden is door de reparaties die ATS heeft uitgevoerd. Hiervoor dient bewijs te komen in de vorm van een technisch rapport. Ook zal dan de geschiedenis van reparaties e.d. uitvoerig gedocumenteerd moeten worden.

 

Jij zult de kosten in 1e instantie eerst zelf moeten betalen, als blijkt dat er inderdaad sprake is van een kans van slagen dan zal DAS de kosten vergoeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Rednax, en daar is ook niks mis mee. Als je er immers zeker van bent dat de schade is veroorzaakt door ATS dan is moet dat aan te tonen zijn door een deskundigenrapport. Omdat je toch weet dat je gelijk krijgt hoef je de kosten "alleen maar" voor te schieten. Pas als je twijfelt dan wordt het aantonen van de schuld van ATS een risicofactor: misschien komt er iets anders uit het rapport en ben je je geld kwijt terwijl je probleem niet is of wordt opgelost. Moeilijk.

Marcel, ik wens je veel wijsheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Xander & Johan

Bijde bedankt voor de duidelijke uitleg.

Ik heb het verloppig aangevraagd wat zoiets kost.

Het is mijn achteruit waar ik echt last van hebt, hebt dit denk ik nou al een x of 5 gehad, en iedere keer beweerde ats waar het aan kon liggen, wat de boosdoender is geweest, nu ik er serious over nadenkt heeft ATS niet altijd het zelfde gezecht waar het aan kon liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, jij had een probleem met de automaatbak, die is gereviseerd bij ATS, na een hele korte periode, binnen de garantietermijn gaat de bak weer stuk etc etc.. DAAR ligt jouw sterke punt, of de auto nu 10 of 100 jaar oud is doet er niet toe. Er word een volledige revisie toegepast op de bak, de bak is dus weer als nieuw...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Vdub gelijk heeft. Volgens mij is er een misverstand ontstaan tussen jou (Marcel) en DAS over wat nu feitelijk gebeurd is. Die jurist gaat er blijkens jouw citaat vanuit dat er diverse problemen met de auto zijn ontstaan die onderling geen verband houden. Wel is duidelijk geworden dat jij die klachten wijt aan gebrekkig onderhoud. Ook houdt zij rekening met de mogelijkheid dat je alsnog een beroep wilt doen op de aankoopgarantie. In die beide gevallen is het inderdaad logisch dat jij moet bewijzen dat de auto ondeugdelijk was c.q. de reparatie ondeugdelijk is uitgevoerd.

 

Maar dit is voor zover ik weet helemaal niet het geval. Je hebt ooit de auto gekocht, wellicht bij ATS, wellicht bij een ander. Maar dat is niet relevant.

 

Je hebt ooit problemen gekregen met de versnellingsbak. Kan gebeuren bij een auto van inderdaad 10 jaar oud. Je hebt de auto toen laten repareren door ATS, die de bak gereviseerd heeft. Na die tijd bleef je echter problemen houden met je versnellingsbak. En hoewel je meerdere keren de auto ter reparatie aan ATS hebt aangeboden is het ze niet gelukt een deugdelijke reparatie uit te voeren en blijf je problemen houden. Wellicht is het zinvol om dit nogmaals aan de jurist van DAS duidelijk te maken. probeer dan to-the-point te blijven en niet teveel af te dwalen over andere mankementen, die versnellingsbak met koppeling is het hoofdprobleem. Het helpt daarbij heel goed om alle rekeningen van ATS mee te sturen (kopieën dan) of anders een overzichtje van wanneer hij daar is geweest en wat je kwijt was.

Geef daarbij aan dat je het vertrouwen kwijt bent dat ATS die bak fatsoenlijk kan repareren, dat hij nog steeds niet goed werkt en dat dit in jouw beleving wanprestatie is. Dan kun je op basis daarvan en in overleg met DAS alsnog een deskundigenrapport op laten maken om uit te sluiten dat de problemen komen door een onjuiste bediening van de bak waar ATS het op zal afschuiven (misschien kan diesel986 je daar wel bij helpen) en als hij tot de conclusie komt dat er inderdaad prutswerk geleverd is kan hij bij hem deugdelijk gerepareerd worden.

 

Maar het belangrijkste is: to-the-point blijven en proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen dat het steeds om die bak draait en dat je dat na een complete revisie niet hoeft te accepteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een verhaal man, ik zoiets zelf meegemaakt met een R#%nau%#$lt Lagu%#$@@na, 1 jaar aan het vechten geweest en er was een zitting gekomen maar het was voor mij onmogenlijk was om die bij te wonen..... dus kosten voor mij.

 

in jouw geval lijkt het wel gunstiger dan mijn geval.

 

Ik hoop dat je hier goed uitkomt!!! Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Vdub gelijk heeft. Volgens mij is er een misverstand ontstaan tussen jou (Marcel) en DAS over wat nu feitelijk gebeurd is. Die jurist gaat er blijkens jouw citaat vanuit dat er diverse problemen met de auto zijn ontstaan die onderling geen verband houden. Wel is duidelijk geworden dat jij die klachten wijt aan gebrekkig onderhoud. Ook houdt zij rekening met de mogelijkheid dat je alsnog een beroep wilt doen op de aankoopgarantie. In die beide gevallen is het inderdaad logisch dat jij moet bewijzen dat de auto ondeugdelijk was c.q. de reparatie ondeugdelijk is uitgevoerd.

 

Maar dit is voor zover ik weet helemaal niet het geval. Je hebt ooit de auto gekocht, wellicht bij ATS, wellicht bij een ander. Maar dat is niet relevant.

 

Je hebt ooit problemen gekregen met de versnellingsbak. Kan gebeuren bij een auto van inderdaad 10 jaar oud. Je hebt de auto toen laten repareren door ATS, die de bak gereviseerd heeft. Na die tijd bleef je echter problemen houden met je versnellingsbak. En hoewel je meerdere keren de auto ter reparatie aan ATS hebt aangeboden is het ze niet gelukt een deugdelijke reparatie uit te voeren en blijf je problemen houden. Wellicht is het zinvol om dit nogmaals aan de jurist van DAS duidelijk te maken. probeer dan to-the-point te blijven en niet teveel af te dwalen over andere mankementen, die versnellingsbak met koppeling is het hoofdprobleem. Het helpt daarbij heel goed om alle rekeningen van ATS mee te sturen (kopieën dan) of anders een overzichtje van wanneer hij daar is geweest en wat je kwijt was.

Geef daarbij aan dat je het vertrouwen kwijt bent dat ATS die bak fatsoenlijk kan repareren, dat hij nog steeds niet goed werkt en dat dit in jouw beleving wanprestatie is. Dan kun je op basis daarvan en in overleg met DAS alsnog een deskundigenrapport op laten maken om uit te sluiten dat de problemen komen door een onjuiste bediening van de bak waar ATS het op zal afschuiven (misschien kan diesel986 je daar wel bij helpen) en als hij tot de conclusie komt dat er inderdaad prutswerk geleverd is kan hij bij hem deugdelijk gerepareerd worden.

 

Maar het belangrijkste is: to-the-point blijven en proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen dat het steeds om die bak draait en dat je dat na een complete revisie niet hoeft te accepteren.

 

ArjanThanks voor de uitleg.

Ik had al gereageert naar de das,11-05-2011 dat het hier niet om de auto gaat maar om de versnellingsbak, vind het wel raar dat ik hier nog steeds geen antwoord op hebt gekregen.

 

Goede morgen Mw. mr. A. Verburg

Ik heb wel interesse in zo'n onderzoek, allereerst zou ik toch wel graag

willen weten wat zo'n onderzoek gaat kosten, ik begrijp dat ik het misschien

wel alleen maar hoeft voor te schieten, kunt u voor mij achterhalen wat zo'n

onderzoek gaat kosten.

Ps.

U heeft het in uw schrijven over een oude auto van 10 jaar, deze auto mag

dan wel 10 jaar worden krijgt ruimschoots op tijd zijn beurten, de auto is

dan ook in een uitstekende staat van onderhoud.

U schrijft

De afgelopen jaren heeft u diverse problemen gehad met uw auto.

Fout

Diverse problemen gehad met de automatische versnellingsbak die ik bij de

firma ATS heeft laten repareren. een totaal revisie die naderhand alleen

maar problemen bleef geven, zoals bv; 4 x dezelfde bout die breekt enz.

Voor de automaat ben ik bij ATS aangewezen.

Maar daar laat ik mijn auto niet motorische maken als ik er iets aan hebt.

De Passat Highline is wel een auto van ruim een ton, (Gulden tijdperk) waar

ik behoorlijk ( wat zeg ik) heel zuinig op ben.

U schrijft

U heeft het idee dat ATS bij de diverse reparaties niet de juiste technieken

heeft gebruikt.

Ik heb het hele woord techniek niet in mijn verhaal naar u toegezonden

gebruikt, ik heb het er over gehad, dat er waarschijnlijk niet degelijke

materialen zijn gebruikt, en dat er waarschijnlijk delen niet vervangen

zijn, zoals de aandrijf as, zoals de firma Roozeboom beweerde dat deze

waarschijnlijk ook vervangen moest worden, en dat dit misschien wel het

probleem kan zijn van de ellende die ik iedere keer gehad hebt.

Met vriendelijke groet,

Marcel van Es.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden