Marcel van Es Geplaatst 18 mei, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 mei, 2011 Hoi heren Das heeft weer gereageert, maar hier wordt ik niet vrolijk van even een raport van de automaat laten maken waar ze zo'n 5 á 6 uur mee bezig zullen zijn kost € 117.50 per uur ex btw. Als blijk dat de bak er onderuit moet kost dit ook nog eens zo'n € 2000.00. Je begrijpt wel dat je voor zo'n prijs een geheel nieuwe gereviseerde bak kan kopen. En ik moet het ook nog eens gaan bewijzen, nou bewijzen heb ik niet ik heb de automaat laten maken december 2006, 2 dagen voor kerst kreeg ik de auto terug, iedere keer dat ik er iets aan kreeg werd het onder garantie verholpen, en kreeg hier geen rekening van, het enige bewijs wat ik heb, is dat ik mijn verhaal hier op het forum zette, iedere x als ik een probleem had. ik kan dan naar de datum kijken wanneer ik het probleem kreeg en wanneer het probleem verholpen was. dit is mijn enige bewijs wat ik heb. En dat is ook nog een eens een hele puzzel voor me want niet alles staat er meer op. Geachte heer Van Es, Uw e-mail van 16 mei heb ik in goede orde ontvangen, waarvoor dank. Allereerst merk ik op dat het mijns inziens niet verstandig is om alle over en weer verstuurde correspondentie op het forum te zetten waar u lid van bent. Ik begrijp dat u uw probleem aan andere personen wilt voorleggen. Het is echter mogelijk dat ATS deze berichten leest. In mijn eerste mail heb ik bijvoorbeeld geschreven dat ik betwijfel of uw schade op ATS te verhalen is. Wanneer ATS dit soort berichten leest, is het mogelijk dat zij de informatie die hierin staat in een eventueel later stadium tegen u gebruikt. U gooit hiermee dus eigenlijk uw eigen glazen in. In uw e-mail geeft u aan dat de problemen zien op de automatische versnellingsbak. Uit uw eerste brief leid ik af dat deze in 2006 is gereviseerd. Sindsdien zijn er problemen met de versnellingsbak. Ik blijf mij afvragen of u kunt aantonen dat er bij de revisie en bij de reparaties die nadien hebben plaatsgevonden door ATS fouten zijn gemaakt waardoor u nu schade lijdt. Het zal erg lastig zijn om dit, zo'n 5 jaar later, aan te tonen. Het gaat immers om een auto uit 2001 en om een in 2006 gereviseerde versnellingsbak. Zoals ik reeds eerder opmerkte is het niet ongebruikelijk dat onderdelen van auto's na een aantal jaar gebreken blijken te vertonen. U stelt dat er fouten zijn gemaakt door ATS. Wanneer u uw kosten op ATS wilt verhalen, dan zult dit echter moeten kunnen aantonen. Ik blijf dan ook bij mijn eerdere standpunt dat DAS uw zaak in behandeling zal nemen wanneer uit een expertise-rapport blijkt dat door ATS fouten zijn gemaakt en dat deze fouten de oorzaak zijn van de schade die u nu heeft. U heeft mij gevraagd wat de kosten voor een expertise zouden zijn. Ik heb dit nagevraagd bij CED Automotive, een expertise-bureau waar DAS goede ervaringen mee heeft. Wanneer een expert van CED een standaard expertise uitvoert, is hij hier zo'n 5 à 6 uur mee bezig. Hiervoor wordt een uurloon van €117,50 exclusief BTW gerekend. Bij een standaard expertise wordt de versnellingsbak niet uit elkaar gehaald. Wanneer dit nodig blijkt te zijn om te kunnen vaststellen waardoor de schade is veroorzaakt, dan zal een aanvullend onderzoek bij een gespecialiseerd bedrijf moeten plaatsvinden waarbij de versnellingsbak uit elkaar wordt gehaald. De kosten van een dergelijk onderzoek bij een gespecialiseerd bedrijf liggen rond de €2.000,-. U zult voor uzelf moeten afwegen of de kosten van een expertise opwegen tegen de reparatiekosten. Indien uit het expertise-rapport niet blijkt dat door fouten van ATS de schade is ontstaan, dan kan DAS uw zaak verder niet in behandeling nemen. In dat geval komen de expertise-kosten, bovenop de reparatiekosten van de auto, voor uw rekening. Graag verneem ik van u of u een expert wilt inschakelen en of u wilt dat ik de opdracht aan een expert verstrek. Met vriendelijke groet, Mw. mr. A. Verburg DAS Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Miorob Geplaatst 19 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 19 mei, 2011 dat is een flinke risico die je zal lopen als je het wel zou doen. En idd in mijn geval moest ik ook aan kunnen tonen wie-wat-waar en wanneer er iets gemaakt is onder garantie. Ik het er in ieder geval een goede les mee geleerd, als er iets aan de auto gedaan wordt dan wil ik alles op papier. veel succes ermee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
vwsp220remon Geplaatst 20 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2011 Hoi Marcel, vervelend allemaal, maar als ik dit verhaal zo lees zou ik al de volgende vragen stellen: 1 - Wat houdt een "standaard expertise" exact in dan ? Is dat gespecificeerd? Wat gaan ze precies doen dan? 2 - Onderzoek lijkt me terecht, maar dan in bijzijn van het bedrijf waar je niet helemaal tevree mee bent. Blijkt dat e.a. niet goed is, dan kan de zaak meteen afgehandeld worden. Op die manier kan de maatschappij je later wel helpen mocht je na reparatie weer problemen krijgen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marcel van Es Geplaatst 25 mei, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 mei, 2011 Hoi Marcel, vervelend allemaal, maar als ik dit verhaal zo lees zou ik al de volgende vragen stellen:1 - Wat houdt een "standaard expertise" exact in dan ? Is dat gespecificeerd? Wat gaan ze precies doen dan? 2 - Onderzoek lijkt me terecht, maar dan in bijzijn van het bedrijf waar je niet helemaal tevree mee bent. Blijkt dat e.a. niet goed is, dan kan de zaak meteen afgehandeld worden. Op die manier kan de maatschappij je later wel helpen mocht je na reparatie weer problemen krijgen. Standaard is met een computer na kijken wat er eventueel aan mekeert, zowel motor als de versnellingbak, als ze daar niet uit kunnen komen moet de bak er onder uit gehaald worden, en kijken ze net zo lang dat er iets gevonden is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten