Ydwer Geplaatst 30 juli, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 juli, 2010 Hoi Paul, Ik zou als ik jouw was gelijk een beurt aan de bak uit laten voeren. als de olie vervuild is kun je dit soort problemen krijgen,ik heb precies het zelfde gehad keering tussen bak kapot,automaat schakelde ook niet lekker Nu na de compleete beurt is het een stuk beter geworden,ik heb wel het idee dat er nog te weinig olie is bijgevuld. vr grt Ydwer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatW8 Geplaatst 30 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 30 juli, 2010 Ydwer, Maandag wordt naast de keerring ook de automaatbakolie en -filter vervangen. Hoop echt dat ie dan weer beter gaat schakelen. Wil nu wel eens ongestoord van die W8 gaan genieten. Staat een ritje naar het buitenland op de planning dus kom maar op met die kilometers asfalt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 31 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2010 Ydwer, Maandag wordt naast de keerring ook de automaatbakolie en -filter vervangen. Hoop echt dat ie dan weer beter gaat schakelen. Wil nu wel eens ongestoord van die W8 gaan genieten. Staat een ritje naar het buitenland op de planning dus kom maar op met die kilometers asfalt Hoe bedoel je ongestoord van de W8 genieten, heb je er zoveel problemen mee gehad dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatW8 Geplaatst 31 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2010 Nou niet zo veel problemen maar vooral veel wachten. Vooral voordat de auto op kenteken stond duurde lang, een W8 in de garage waar je dan niet mee mag rijden Verder was de homokinetische manchet stuk, de keerring lek en de wisser werkte erg traag maar dat wist ik allemaal al bij de aankoop in Duitsland. Uitzoeken waar je voor een redelijke prijs onderhoud kunt laten doen waar ze ook niet meteen schikkken van een W8. En dan een afspraak maken bij een garage in de vakantieperiode met weinig personeel duurt ook even. En al die tijd rij je met een auto die nog niet helemaal goed is, vandaar dus. [edit] En een brandend storingslampje, even uitgelezen, heeft met luchtsnelheid in bank 2 te maken. Ook nog eens naar laten kijken maar er loopt geen bloed uit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 2 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2010 Als je 95 tankt ipv 98 kan je ook zo'n melding krijgen, vooral als je flink doortrekt. De melding kan dan van de kat. afkomen, deze krijgt dan een te arm mengsel waardoor de kat. niet goed werkt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatW8 Geplaatst 2 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2010 Als je 95 tankt ipv 98 kan je ook zo'n melding krijgen, vooral als je flink doortrekt.De melding kan dan van de kat. afkomen, deze krijgt dan een te arm mengsel waardoor de kat. niet goed werkt. Ik heb inderdaad 95 getankt en inderdaad na een keer flink trappen ging het lampje branden nadat ik onderaan de afslag stond te wachten voor het stoplicht. Andere keer ging die branden na een rustige rit (100km/h) van 60 km over de snelweg en ook daar bij het wachten voor een stoplicht op de afrit ging het lampje branden. Toch maar een tankje 98 doen om te vergelijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatW8 Geplaatst 3 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2010 Vandaag de auto weer opgehaald bij de garage en inderdaad het schakelt weer normaal. Ik zit soort van gespannen te luisteren naar de schakelmomenten, maar hij doet het goed. Heeft Ydwer toch gelijk met het laten verversen van de automatische versnellingsbakolie en -filter. Blijft raar dat VW expliciet meldt dat het niet nodig is. Keerring is ook vervangen, dus als het goed is lekt ie niet meer. Blijft over de melding van het motormanagement. Heb het bij de garage nagevraagd of ze eens willen kijken: de storing zit in de EGR-klep werd me verteld. Dat zegt me niets maar klinkt dat aannemelijk? Kan worden schoongemaakt of vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ydwer Geplaatst 4 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2010 Egr-klep kun je in meeste gevallen wel schoonmaken. Maar welke is het van bank 1-of 2 neem aan dat wij er 2 hebben... en tja waar zit dat ding dan wel niet,ik heb net mijn bougie's vervangen maar ben niets van een egr tegen gekomen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 4 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2010 Volgens mij heeft een W8 geen EGR klep, in ieder geval kan ik er geen vinden. Waarvoor eigenlijk Voor het milieu Verstandig is weer een keer uitlezen, fout resetten. Ik heb dezelfde fout gehad, gewist en is ook niet meer terug gekomen. Waneer is de laatste keer de luchtfilter vervangen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatW8 Geplaatst 4 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2010 Egr-klep kun je in meeste gevallen wel schoonmaken.Maar welke is het van bank 1-of 2 neem aan dat wij er 2 hebben... en tja waar zit dat ding dan wel niet,ik heb net mijn bougie's vervangen maar ben niets van een egr tegen gekomen Het is bank 2. Vanaf de bestuurder gezien de rechter. Besprak het net met een Renault monteur en die wist meteen de EGR-klep te noemen toen ik het over de luchtstroom had. Toch maar weer even restten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ydwer Geplaatst 4 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2010 Egr-klep kun je in meeste gevallen wel schoonmaken.Maar welke is het van bank 1-of 2 neem aan dat wij er 2 hebben... en tja waar zit dat ding dan wel niet,ik heb net mijn bougie's vervangen maar ben niets van een egr tegen gekomen Het is bank 2. Vanaf de bestuurder gezien de rechter. Besprak het net met een Renault monteur en die wist meteen de EGR-klep te noemen toen ik het over de luchtstroom had. Toch maar weer even restten. Foto's van de egr... vr grt ydwer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatW8 Geplaatst 4 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2010 Volgens mij heeft een W8 geen EGR klep, in ieder geval kan ik er geen vinden.Waarvoor eigenlijk Voor het milieu Verstandig is weer een keer uitlezen, fout resetten. Ik heb dezelfde fout gehad, gewist en is ook niet meer terug gekomen. Waneer is de laatste keer de luchtfilter vervangen? Heb um al enkele keren gereset. Meldingen komen binnen twee dagen terug. Luchtfilter is volgens mij anderhalve maand geleden vervangen maar ik zal voor de zekerheid de factuur er nog even op nalezen. De melding komt altijd als ik stil sta voor bijvoorbeeld een stoplicht bij een afrit. Hoe hard ik ook trap geen melding, pas als ie uithijgt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatW8 Geplaatst 5 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 augustus, 2010 Het zijn de foutcodes 17819 en 16795. Weet iemand hoe ik de sensor of klep kan uitlezen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 5 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 augustus, 2010 volgens etka heeft een W8 geen EGR voor de 16795 zou je even op zoek kunnen gaan naar de Föhn die gemonteerd zit voor de motor Voor 17819: Mogelijke verschijnselen: Storingslampje brandt Mogelijke oorzaken: Zekering voor Secundair Luchtsysteem Cilinderrij defect Vacuumslang(en) lek Leidingen tussen Secundair Luchtsysteem Injectie Pomp en Klep Secundair Injectie Pomp Mogelijke oplossingen: Check (doormeten!) / vervang zekering voor Secundair Luchtsysteem Cilinderrij Check vacuumslangen Check leidingen tussen Secundair Luchtsysteem Injectie Pomp en Klep Secundair Injectie Pomp Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 5 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 augustus, 2010 Het zou kunnen dat er een slang dichtzit of te weinig lucht doorlaat. Dit komt regelmatig voor. Lees anders is een artikel op de duitse W8 site, hier staat een complete uitleg over het secundaire luchtsysteem. http//forumw8.msh-elektronik.de Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ydwer Geplaatst 5 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 augustus, 2010 Het zou kunnen dat er een slang dichtzit of te weinig lucht doorlaat.Dit komt regelmatig voor. Lees anders is een artikel op de duitse W8 site, hier staat een complete uitleg over het secundaire luchtsysteem. http//forumw8.msh-elektronik.de Linkje werkt niet! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 5 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 augustus, 2010 http://forumw8.msh-elektronik.de/showthread.php?tid=639 Anders effe kopiëren naar je browser Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ydwer Geplaatst 5 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 augustus, 2010 toppy hij werkt nu (en opgeslagen) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatW8 Geplaatst 5 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 augustus, 2010 Zo wat een hoop informatie is daar te vinden!!! Toch ook maar even het woordenboek van de vliering halen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ydwer Geplaatst 22 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2010 Hier de een open achterkant van de W8 engine met 3x ketting. vr grt Ydwer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 22 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2010 Foto's al gezien Hier kan je goed de nokkenashuizen en pulsspoelen zien zitten, en natuurlijk de kettingen, spanners en verstellers. Welke passat motoren hebben nog meer dit nokkenas verstel principe? Dit is ook een goede W8 site http://www.w8forum.dk/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ydwer Geplaatst 22 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2010 Geen het is een uniek k systeem Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 22 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2010 1.8T in de 3BG heeft iig ook zo'n soort systeem, om de timing van de nokkenassen te kunnen veranderen. Bij de W8 schijnt dit een achilleshiel te zijn, de spoelen kunnen vast komen te zitten door sludge/olievernis. De dealer zal ze gaan vervangen, motor moet dan eruit met de nodige kosten. Een aantal andere opties zijn: -blok spoelen met auto-rx of seafoam / forte zodat de vernis langzaam oplost en solenoids weer gangbaar maakt -vag-com output test voor de cam-adjusters -electric shock therapie voor de solenoids (12V ipv 5V) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ydwer Geplaatst 22 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2010 Arjan je hebt dk topic goed gelezen Binnenkort maar een schock therapie proberen bij die van mij... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 23 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2010 1.8T in de 3BG heeft iig ook zo'n soort systeem, om de timing van de nokkenassen te kunnen veranderen. Bij de W8 schijnt dit een achilleshiel te zijn, de spoelen kunnen vast komen te zitten door sludge/olievernis. De dealer zal ze gaan vervangen, motor moet dan eruit met de nodige kosten. Een aantal andere opties zijn: -blok spoelen met auto-rx of seafoam / forte zodat de vernis langzaam oplost en solenoids weer gangbaar maakt -vag-com output test voor de cam-adjusters -electric shock therapie voor de solenoids (12V ipv 5V) Sludge is een van de redenen, vooral de zeefjes die in het huis zitten geven de meeste problemen. Die shock therapie schijnt te werken maar niet bij alle W8 motoren, vooral motoren die slecht onderhouden zijn en teveel sludge vorming hebben heeft dit geen zin. Zomaar een shock therapie toepassen is onnodig als de motor goed loopt. In 2007 is een modificatie op het verstellerhuis toegepast. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten