Ga naar inhoud
  • 0

zomerbanden


harrie1608

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Inderdaad, als de bouten het probleem zijn dan werkt dat het beste. Alleen is kopervet op de wielbouten niet toegestaan in verband met mogelijk loslopen van de bouten.

Als hij op de naaf blijft hangen en WD40 helpt niet dan een paar tikken met een rubber hamer tegen de rand van de velg (niet tegen de band!), misschien schrikt hij dan los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Inderdaad, als de bouten het probleem zijn dan werkt dat het beste. Alleen is kopervet op de wielbouten niet toegestaan in verband met mogelijk loslopen van de bouten.

Als hij op de naaf blijft hangen en WD40 helpt niet dan een paar tikken met een rubber hamer tegen de rand van de velg (niet tegen de band!), misschien schrikt hij dan los.

 

De bouten gaan los. De velg blijft vast zitten op de naaf. Ik heb ook de rubber hamer al geprobeert maar dat helpt ook niks. Ik heb het zelfs geprobeert met een lagertrekker maar die krijg ik niet goed gepositioneerd.

 

Ik ga het morgen nog maar eens proberen met een moker en een stuk hout. Of heeft er iemand anders nog een briljant idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

schroeven wat lossen (niet teveel ) en dan een paar meter voor en achteruit rijden terwijl je goed met het stuur heen en weer draait.( niet tegen 100 per uur hee ) tip als ze eraf zijn wat vet aan de de centers doen eerst goed propermaken natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je velgen vast op de naaf zitten is een optie om er 1 of 2 bouten er een stukje in te draaien (zodat de velg er niet af valt) en dan met een lang stevig stuk hout een ram aan de binnenkant van de velgen te geven. Meestal komt ie dan wel los.

 

Gr jerry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zaterdag komen de zomerwieltjes er weer onder.

Wielen had ik wel schoongemaakt en in de wax gezet voor ze de stalling in gingen, helaas de naafkapjes niet.

Heb het geweten, winter binnen liggen was de troep die erop zat aardig ingevreten.

Na gewoon schoonmaken waren ze nog niet schoon, dus de kapjes gekleid en gepolijst. VW logo's kwamen er alleen af, dus opnieuw vastgeplakt. Was even wat werk maar kan nu m'n eigen spiegelbeeld weer zien :D

 

zaterdag bij het monteren meteen afspraak maken voor m'n volgende mod :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanochtend 07:15 ging de pieper van mn pa(brandweerman), koe in een giertank. Stapt hij in de Passat, rijd weg, voelt iets niet goed denk hij. Lekke band!

Aangezien wij een reserve velg hebben, heeft hij deze gemonteerd na de uitruk, heb ik zonet alle zomerwielen er weer onder gezet. Velgen nog even in de M16, en auto nog even gewassen. Ook de wielkasten schoongemaakt met Dasty, w000t wat een superspul!!

 

DSCF0955.jpg

 

Wij hebben de dealert tegenover ons (40m), had een toepasselijke poster te hangen;

 

DSCF0957.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren eindelijk de zomerbanden weer te voorschijn gehaald. Eerst even netjes schoon gemaakt.

post-4925-1423823267,0948_thumb.jpg

Daarna de krikrubbers gemonteerd. Viel echter niet mee doordat de krik +rubber te hoog was. Dit opgelost door 2 tegels onder de achterbanden te leggenpost-4925-1423823267,3917_thumb.jpgpost-4925-1423823267,4542_thumb.jpg

En zie hier het eindresultaat

post-4925-1423823267,2823_thumb.jpg

post-4925-1423823267,3292_thumb.jpg

post-4925-1423823267,4854_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden