Ga naar inhoud
  • 0

Richting aanwijzers


ED_PASSAT

Vraag

Hoi allemaal vorige week had ik een probleem met mijn richtingaanwijzers ik deed ze aan en ze vielen gelijk uit. Zekering nagekeken was nog goed evengoed even een nieuwe erin voor de "zeker"heid nog niks. Kontakt paar keer aan en uit gezet en in ene deden ze het weer. Iemand een idee hoe dit heeft kunnen gebeuren en wat de oorzaak ervan kan zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Probeer eerst even de alarmknop op de sloop voor je gelijk €130 weg gooit

Maar kun je ook we lzelf even accu pool los en dan het stuur los halen er zitten 2 pinnetjes achterin het stuur die evben los wippen met kromme spannings zoeker.en dan wip je zo de airbag eraf en dan kun je bij de hendels..

tip Doe dit wel met wielen recht anders moet je je stuur weer opnieuw los en vast hebben tot hij weer recht staat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt volkomen gelyk, maar zag op vwpassatplus.de dat zo,n schakelaartje maar 16 euro kost en dan ga ik niet naar een sloop, waar ze ook zo 10 euro vragen. Myn comfortmodule komt wel van een sloop, scheelde 200 euro. Hebben geen goede sloop meer in de buurt, nu Tonny Kempers is vertrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Ook ik had sinds gisteren last van het feit dat mijn richtingaanwijzers niet meer functioneerde. Eenmaal knipperde ze en daarna bleven ze uit. Ook de alarmlichten werkten vreemd, knipperde zeer onregelmatig of niet. Door de info in dit topic heb ik de alarmlicht schakelaar uitgebouwd en toen ik er met een schroevendraaier flink op tikte begonnen ze spontaan weer even te knipperen. Daarna bij de dealer voor 21 euro een nieuwe schakelaar/relais gekocht en ingebouwd. De richtingaanwijzers werken inmiddels weer perfect.

 

Bedankt voor de fantastische info op dit forum.

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Johan: Welkom uiteraard! En inderdaad, een heel nuttig forum, je kunt er heel veel tips vandaan halen.

 

@ Blaauwiekel: helemaal met je eens, maar in onze 'wereldstad' met 150000 inwoners zit geen sloop meer :shock: De laatste die vertrokken is, was ook een rat eerste klas. Vroeg meestal meer dan de dealer :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb recent de schakelaar uit elkaar gefreubeld, en hem gerepareerd, "veer"contacten maken eigenlijk gewoon te slap kontakt op de slepers. Even iets meer op spanning gezet, en nu werkt hij weer prima. Goed om te weten dat het ding niet zo duur is, mocht hij weer raar gaan doen dan ga ik direct een nieuwe halen.

 

gr. iwan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb recent de schakelaar uit elkaar gefreubeld, en hem gerepareerd, "veer"contacten maken eigenlijk gewoon te slap kontakt op de slepers. Even iets meer op spanning gezet, en nu werkt hij weer prima. Goed om te weten dat het ding niet zo duur is, mocht hij weer raar gaan doen dan ga ik direct een nieuwe halen.

 

gr. iwan.

Iwan.

Welk deel heb je gedemonteerd? schakelunit in t stuur of de alarmlicht unit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hetzelfde probleem als beschreven in het tropic, namelijk als ik richting aangeef gaat hij paar keer knipperen en houdt het op.

Soms doet hij helemaal niks meer.

 

Maar wat ik wel raar vindt de alarmlichten lichten doen het wel normaal.

 

Zal het in mijn geval aan de alarmlichtschakelaar liggen of aan het hendel zelf ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Richting aanwijzer relais knippert soms - vaak spontaan.

Verlichting (knipperlichten die buiten zichtbaar zijn) gaan niet knipper / branden.

Van al dat geklikker in de auto word je helemaal stapel.

 

Inmiddels alarm schakelaar (€22,00) vervangen, dit was volgens de vw dealer het meest waarschijnlijke.

Dit heeft het euvel niet opgelost.

 

Heb mij nu gestort op het nakijken van de schakelaar in de stuurkolom, daar zat het euvel.

15 minuten werk

Stuurkolom helemaal uittrekken en naar benden

Stuurkolom helemaal uittrekken en naar benden

2 klein kruis schroefjes losdraaien(onderkant)

Bovenste plastic kap verwijderen. Onderste hoeft niet los.

Met een zeer vluchtig oplosmiddel in de schakelaar gespoten en direct na inspuiten met de compressor de schakelaar uitgeblazen.

 

Resultaat:

Geen spontaan knipperende relais meer en weer heerlijk ontspannen autorijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden