Ga naar inhoud
  • 0

Welke banden, maat 225-45-17 heb je en wat zijn je bevinding


jimmy104

Vraag

Heb momenteel 17" velgen liggen waar nog banden op moeten. Welke band met deze afmeting rijden jullie en wat zijn jullie bevindingen.

 

Nou stond er in de auto week nr.22 van 2008 een Zomerbanden 225/45R17 test.

 

nr.1 Goodyear F1 Asymmetric - uitstekend

nr.2 Hankook Ventus V 12 Evo - uitstekend

nr.3 Bridgestone Potenza RE050 A - uitstekend

nr.4 Continetal SportContact 3 - uitstekend

nr.5 Pirelli P Zero Nero - goed

nr.6 Dunlop SP Sport Maxx TT - goed

nr.7 Firestone Firehawk SZ 904 - goed

nr.8 Nokian Z G2 - goed

nr.9 Uniroyal Rain Sport 2 - goed

nr.10 Kumho Ecsta SPT KU31 - ruim voldoende

nr.11 Vredestein Ultrac Sessanta - ruim voldoende

nr.12 Barum Bravuris - ruim voldoende

nr.13 Michelin Pilot Sport PS2 - ruim voldoende

nr.14 Fulda Carat Exelero - ruim voldoende

nr.15 Kanda KR20 - slecht

nr.16 Vredestein Quatrac 3 - voldoende

nr.17 Goodyear Eagle Vecter+ EV2 - voldoende

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb nr.6 Dunlop SP Sport Maxx TT en wel in de maat die jij vraagt :wink:

 

Dunlop bevalt me al jaren prima. GoodYear die bv op nummer 1 staat in jouw overzicht vind ik persoonlijk bij nat weer stukken minder. Conti SportContact3, welke in 18´´ onder mijn Golf V GTI zitten, zijn ook niet slecht alleen wel heel erg lawaaiierig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb michelin primacy 235/45R17 om mijn velgen. Bevalt mij prima. Doordat de band wat breeder is de wang ietsje hoger (heeft totaal maar 1% afwijking tov 225/45R17) hierdoor is het comfort beter. Én je wang staat ietsje boller en beschermt je velg beter! Dus hoef ik niet meer zo bang te zijn voor een stoeprandje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb de voorloper van nr 4; conti sportcontact2 in 235/45/17.

Fijne banden met voldoende grip en comfort, maar misschien zou het iets stiller mogen (of ik rij steeds harder :mrgreen: )

 

Zelf heb ik ook de Bridgestones gehad, en daar werd ik wel blij van. Die Michelin's nog niet gereden, maar dat merk heeft bijna altijd mijn persoonlijke voorkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik verkoop de Contact3 heel veel aangezien de grip zowel droog als nat zeer goed is en de band met afstand de lichtste is. Niet te vergelijken met zijn voorganger en inderdaad niet de stilste. Michelin blijft ook een aanrader, zeker(dit word niet getest) wanneer de band ouder word blijft de wegligging en geluid zeer goed. Dunlopp ben ik klaar mee, er mankeerd mij te vaak iets aan de koordlagen.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vind de uitslag van zo'n test op z'n zachtst gezegd voor discussie vatbaar, aangezien ik er niet aan kan ontkomen te denken dat de uitslag min of meer "gekocht"word. Verder is een band alleen in nieuwstaat getest en niet wanneer hij voor 60% versleten is terwijl het er dan ook op aan komt. Mijn adviezen geef ik alleen nog wanneer ik weet hoe een band zich na verloop van tijd houd.

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook de Michelin, maar dan in Primacy HP en als 94W in plaats van 91W, dus Extra Load.

Toen ze nieuw waren maakten ze rond de 140 kmh een fluitend geluid, inmiddels is dat vrijwel niet meer hoorbaar. Qua stugheid een intermediate, niet te stug, niet te week. Qua onbalans mooi stil, qua wegligging top (i.c.m. 4Motion op 8J velgen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden