Ga naar inhoud

Het grote poetstopic


Groovejunk

Aanbevolen berichten

  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vandaag m'n eerste Jee13 - jeukie - jeukie detailing actie gedaan. Betrof een Renault Megane Scenic uit 2002.

 

IMG_0079.jpg

IMG_0094.jpg

IMG_0088.jpg

 

 

Daarna was de jeuk nog niet helemaal over en nog snel de Passat gewassen en een NXT Tech Wax eroverheen. Foto's zijn wat slecht omdat het al donker aan het worden was.

 

IMG_0103.jpg

IMG_0104.jpg

IMG_0113.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

lekker bezig geweest Alvin

 

lukte het een beetje (qua volgorde, gebruik materialen, enz)

 

lang gewerkt ?

 

Hey Jee,

 

Poe, mijn hele lichaam doet nu pijn :angel: We zijn om een uur of 10.00 uur begonnen en om 19.00 uur waren we klaar met de Scénic. Het is hard buffelen maar oh zo bevredigend werk! Vooral met het kleien zag je dat 'ie meteen opknapte. De EX150 is trouwens geweldig. Ik heb deze stappen gevolgd:

 

-Wielen en wielkasten ingespoten met Dasty;

-Afspuiten met hogedruk;

-Wassen met Washmitt en NXT Car Wash;

-Kleien icm QD (ook eerste keer);

-Excenter met #80 en witte LC pad;

-M7;

-M16.

En nog de bandjes met Endurance High Gloss Tire Gel.

 

Het enige dat tegenviel, waren de wielen. De All Wheel Cleaner bleek niet krachtig genoeg voor het ingevreten remstof. Volgende keer maar eens de Wheel Brightener proberen. Ga ook nog voor een EZ borstel denk ik, zo blijf je wel kopen :mrgreen:

 

Voor de Passat kom ik nog bij je buurten om de wat diepere krassen aan de rotary te onderwerpen.

Hier overigens het complete verslag: http://www.meguiars.nl/forum/viewtopic. ... 339#101339

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen vrijdag de Beetle cabrio van mijn (nu) schoonzus gepoetst want de dag erna (gisteren, zaterdag dus) ging zij trouwen met de Beetle als trouwauto.

Trouwdag=perfectie vereist, en trouwauto=tinustime!

 

Rond 14.00u thuis, de Beetle was al gebracht, en direct aan de gang!

- stand van zaken opnemen wbt vervuiling/krassen/swirls/etc; 4 weken vogelpoep en wat parkeerschade

- spullen pakken

- foamen

- wassen

- wielen grondig reinigen

- kleien

- M83 over de hele wagen met de machine met polijstpad en soms lightcutpad

- Polish step 2 van Meg

- carnaubawax

- banden met tireshine

- interieur + leren bekleding grote beurt.

Rond 19.00u klaar, maar de auto moest nog 20km verderop worden gebracht door de pisregen. De volgende ochtend (de trouwdag) om 10.00u in een verwarmde garage de wagen Tinusproof nalopen met quickdetailer en nog 1 laag tireshine. Linten erop, en de wagen was klaar om de show te stelen! (zie mijn passie eens z'n neus om de hoek steken op de laatste foto.... :mrgreen: )

post-4851-1423822902,8033_thumb.jpg

post-4851-1423822902,897_thumb.jpg

post-4851-1423822903,0064_thumb.jpg

post-4851-1423822903,1001_thumb.jpg

post-4851-1423822903,1626_thumb.jpg

post-4851-1423822903,2408_thumb.jpg

post-4851-1423822903,3189_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetle kon wel beurtje gebruiken zeg, Tinus

 

wel lullig dat iedereen op die trouwerij naar die glimmende auto staat te kijken en niet naar het bruidspaar :mrgreen:

 

@Alvin, ik gebruik turtle wheelcleaner bij ernstig vervuilde wielen, dit is heftig spulletje

je bent welkom, laat ik de rotaaaarie wel los op je wagen, neem Luuk gelijk mee, is gezellig

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Alvin, ik gebruik turtle wheelcleaner bij ernstig vervuilde wielen, dit is heftig spulletje

je bent welkom, laat ik de rotaaaarie wel los op je wagen, neem Luuk gelijk mee, is gezellig

 

 

You're on! :D

 

@Thijs: Ga ik zeker even uittesten, niet inhaleren dus :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden