Tempelier Geplaatst 8 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2008 Is het deze of is er maar één van? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jee13 Geplaatst 8 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2008 deze is t alvin heet wheel brite Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MennoTDI Geplaatst 13 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2008 Net wat spulletjes besteld; NXT tech wax 2.0 pasta Miracle dryer en een nieuwe quick detailer Nu wachten.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tinus Geplaatst 13 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2008 waar heb jij besteld? Miracle dryer is mijn grote vriend Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MennoTDI Geplaatst 13 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2008 Zou eerst weer bij leko, maar dacht, he die carshopfortuin is zonder verzendkosten, en de MD is er ook nog eens €0,45 goedkoper Dus www.carshopfortuin.nl. Krijg het binnen 5 dagen thuis. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wijba Geplaatst 14 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2008 Bij Carclean is het ook zonder verzendkosten als je boven de €40,- besteld. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JPstyle Geplaatst 14 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2008 Mensen, een vraag... Ik poets de auto regelmatig maar ben niet zo een poets verslaafde als jullie. Waarschijnlijk omdat ik toch een wat oudere lak heb met verschillende puntjes en kunstof ongespoten bumers enzo... Ik vind het dan gewoon niet zo waard om er echt met allerlei apparatuur op te gaan. Maar hij moet wel schoon zijn! Ik lees veel over kleien... Wat doe je dan precies? GEwoon de klei over je lak smeren of elke keer drukken verleggen drukken?? Tevens zoek ik een goede velg cleaner. De velgen moeten nog een keer opgeknapt worden maar ook tot die tijd verdienen ze wel een goede opfris beurt. En de de shampoo voor de lak doet niet zijn werk op de velgen... Ik gebruik nu iig deze dingen als ik de auto was. - Gold Class Car Wash Shampoo and Conditioner (doe ik alles mee wassen) - Gold Class Trim Detailer (om de bumpers zwart te houden... klote werk als je volledige bumpers hebt zoals ik ) - Water Magnet Drying Towel (droog maken van de lak) - Iets van Meguiars voor de banden zwart te houden. Maar staat niet op hun site... Doe er ook lang mee dus Tevens heb ik nog een normale zeem om de deurstijlen en de bumpers mee droog te maken. En wat dingen ivm binnenkant auto. Maar gaat me vooral om de buitenkant schoon te houden waar ik vragen over heb. Want, ik zou graag willen horen wat ik het beste kan aanschaffen om de velgen schoon te houden/wassen. Wat dat kleien nu precies doet en vooral hoe het werkt. En zou graag iets weten over de auto in de was te zetten. Winter komt er over een tijdje weer aan dus wil ook de lak laag ff een bescherm laagje geven. En de poetsers hier kunnen mij vast wel helpen met deze vragen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groovejunk Geplaatst 14 september, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2008 In de post van Jee staat al een goede velgcleaner, dus die kan je gebruiken. Misschien handig om een EZ Brush aan te schaffen, daar kom je makkelijk mee tussen de spaken en achter de spaken van je wielen. Werkt erg prettig! Verder werkt een zeem prima om je bumpers en deurstijlen mee droog te maken, maar het kan natuurlijk ook met een Miracle Dryer, daar gaat het in mijn ogen beter mee. Om te kleien kan je beginnen met Quik Clay Detailing System. Je spuit wat van de vloeistof op de lak van de auto en je wrijft met de klei over de lak, dus niet verleggen, maar lekker wrijven. Is niet moeilijk, maar wel veel werk. Voor het in de was zetten van de auto daar zijn uiteraard de meningen over verdeeld. Ik gebruik graag M16 om de auto af te toppen. Smeert makkelijk en is makkelijk uit te poetsen. (Profi lijn) Of je pakt de NXT Tech Wax Om de bumpers zwart te houden kan je ook nog All season Dressing gebruiken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JPstyle Geplaatst 14 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2008 Ik zal eens gaan kijken.. je links doen het niet.. Op de site van leko geeft hij aan dat hij aan het zoeken is maar doet verder niks. Tevens die wheel brite... Dat is ook voor te gebruiken idd elke keer als je hem wast of? Want dat zoek ik namelijk he. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Quincy Geplaatst 14 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2008 Wheel Brightener of een andere velgreiniger hoef je echt niet elke keer te gebruiken! Als je de wagen netjes wast, een keer in de week of misschien twee weken dan haal je de vuiligheid er wel af met alleen shampoo en een spons... Je moet je realiseren als je een velgreiniger gebruikt, je tevens de bescherming eraf haalt. De genoemde EZ Brush schijnt heel prettig te werken, ik ga deze ook dezer dagen aanschaffen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groovejunk Geplaatst 14 september, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2008 @ Jpstyle ; links werken idd niet. Maar je weet nu iig waar je naar moet zoeken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tempelier Geplaatst 14 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2008 Wheel Brightener of een andere velgreiniger hoef je echt niet elke keer te gebruiken! Als je de wagen netjes wast, een keer in de week of misschien twee weken dan haal je de vuiligheid er wel af met alleen shampoo en een spons... Je moet je realiseren als je een velgreiniger gebruikt, je tevens de bescherming eraf haalt. De genoemde EZ Brush schijnt heel prettig te werken, ik ga deze ook dezer dagen aanschaffen Yeps, op mijn velgen heb ik nog nooit een reiniger gebruikt. Bij regelmatig wassen, krijgt het vuil geen kans zich te hechten en was je het zo met shampoo weg. Ben wel benieuwd hoe de staat van binnen is als ik ze straks omwissel voor de winterbanden. Dan zal ik ongetwijfeld wel een reiniger moeten gebruiken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Quincy Geplaatst 15 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2008 Als je de b.v. de EZ Brush hebt kun je ook heel makkelijk de binnenkant (velgbed) schoonmaken, de Meg variant kun je ook nog iets buigen waardoor je de achterkant van de spaken schoon kunt maken! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Passat03 Geplaatst 15 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2008 Voor de banden kun je ook: Endurance High Gloss Tire Gel gebruiken van Meg. Evt. ASD maar dat is een gallon dus niet echt interessant voor je denk ik. Wax kun je de M16 doen, goede en duurzame wax en krijg je een mooie wetlook van op een donkere wagens. Wel heeeeeeel dun opbrengen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JPstyle Geplaatst 15 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2008 Wou dat ook gaan aanschaffen idd (Tire Gel) want nu met plattere banden is spuiten niet echt handig. Ik hoor jullie praten over M16... Ik ben echt een noob op dit gebied hoor. Ik heb dor dat het wax is. Maar van welk merk enzo? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Passat03 Geplaatst 15 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2008 M16 is een pro wax van Meg. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Quincy Geplaatst 15 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2008 Wou dat ook gaan aanschaffen idd (Tire Gel) want nu met plattere banden is spuiten niet echt handig De tire gel is ook een gel en geen spuitfles, maar echt een gel. Meguiars heeft echter wel een spray en de spraykop daarvan kun je verstellen in 3 standen, platte banden, normale banden en hoge banden van b.v. SUV. Deze gebruik ik voor mijn eigen wagen als het even snel moet 8) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thijs Geplaatst 15 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2008 Ik gebruik liever de gel van Meguir's, die kun je in een bakje doen en dan meteen kwast opbrengen. Persoonlijk vind ik dat het makkelijkst. En ik heb laatst voor 4 euro een velgenborstel gekocht bij de VW dealer in Breda, dat ding werkt perfect voor tussen de spaken. Je vraagt je wel eens af, waarom je zoiets nog nooit eerder hebt gekocht.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tinus Geplaatst 15 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2008 geen krassen? Vaak zijn die goedkope borstels niet gecoat waardoor het staal/alu van de steel krassen kan veroorzaken als je niet voorzichtig bent. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thijs Geplaatst 15 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2008 geen krassen? Vaak zijn die goedkope borstels niet gecoat waardoor het staal/alu van de steel krassen kan veroorzaken als je niet voorzichtig bent. nee, de 'vacht' is dik genoeg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jonas_dg Geplaatst 16 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2008 http://www.carclean.nl/product/DAP/DAP5 ... 01129.aspx Heeft iemand dit gekocht? Of van plan om te kopen? Ziet er me wel een handig en vooral niet duur ding uit. Zou het veilig zijn, even veilig dan de Meguiars? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Passat03 Geplaatst 16 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2008 Niemand heeft die nog. Is een eigen Dual Action machine die ze zelf in produktie laten maken. Diegene die hem al wel getest hebben zijn er behoorlijk positief over. De machine van Meg. waren nog wel wat problemen mee. Al hoewel de 2 serie beter moet zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Quincy Geplaatst 16 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2008 Ik zit er over te denken om die DAP500 aan te schaffen, maar bij TS24 kun je ook zo'n machine kopen... http://www.ts24.nl/product_info.php/inf ... chine.html Volgens TS24 moet het een verbetering zijn t.o.v. de G220 van Meguiars, de ervaring die ik heb met TS24 is perfect. Ik heb er mijn Flex 3401 vandaan... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tinus Geplaatst 16 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2008 ik heb de dap500 in pre-order besteld, en hem al in de handen gehad. Minimaal zo goed als de Meg dualaction, voor de helft vh geld; kan niet wachten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groovejunk Geplaatst 16 september, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2008 En je baseerd dat op een duurzaamheidstest o.i.d.? Of hoe moet ik dat zien? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten