Ga naar inhoud

Het grote poetstopic


Groovejunk

Aanbevolen berichten

  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mensen, een vraag...

 

Ik poets de auto regelmatig maar ben niet zo een poets verslaafde als jullie. Waarschijnlijk omdat ik toch een wat oudere lak heb met verschillende puntjes en kunstof ongespoten bumers enzo... Ik vind het dan gewoon niet zo waard om er echt met allerlei apparatuur op te gaan.

 

Maar hij moet wel schoon zijn! Ik lees veel over kleien... Wat doe je dan precies? GEwoon de klei over je lak smeren of elke keer drukken verleggen drukken??

 

Tevens zoek ik een goede velg cleaner. De velgen moeten nog een keer opgeknapt worden maar ook tot die tijd verdienen ze wel een goede opfris beurt. En de de shampoo voor de lak doet niet zijn werk op de velgen...

 

Ik gebruik nu iig deze dingen als ik de auto was.

 

- Gold Class Car Wash Shampoo and Conditioner (doe ik alles mee wassen)

G7116N_L.gif

 

- Gold Class Trim Detailer (om de bumpers zwart te houden... klote werk als je volledige bumpers hebt zoals ik :( )

G10810_GCTRIMDET.gif

 

- Water Magnet Drying Towel (droog maken van de lak)

X2000N_L.gif

 

- Iets van Meguiars voor de banden zwart te houden. Maar staat niet op hun site... Doe er ook lang mee dus :D

 

Tevens heb ik nog een normale zeem om de deurstijlen en de bumpers mee droog te maken. En wat dingen ivm binnenkant auto. Maar gaat me vooral om de buitenkant schoon te houden waar ik vragen over heb.

 

Want, ik zou graag willen horen wat ik het beste kan aanschaffen om de velgen schoon te houden/wassen. Wat dat kleien nu precies doet en vooral hoe het werkt. En zou graag iets weten over de auto in de was te zetten. Winter komt er over een tijdje weer aan dus wil ook de lak laag ff een bescherm laagje geven.

 

En de poetsers hier kunnen mij vast wel helpen met deze vragen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de post van Jee staat al een goede velgcleaner, dus die kan je gebruiken. Misschien handig om een EZ Brush aan te schaffen, daar kom je makkelijk mee tussen de spaken en achter de spaken van je wielen. Werkt erg prettig!

 

Verder werkt een zeem prima om je bumpers en deurstijlen mee droog te maken, maar het kan natuurlijk ook met een Miracle Dryer, daar gaat het in mijn ogen beter mee.

 

Om te kleien kan je beginnen met Quik Clay Detailing System. Je spuit wat van de vloeistof op de lak van de auto en je wrijft met de klei over de lak, dus niet verleggen, maar lekker wrijven. Is niet moeilijk, maar wel veel werk. ;)

 

Voor het in de was zetten van de auto daar zijn uiteraard de meningen over verdeeld. Ik gebruik graag M16 om de auto af te toppen. Smeert makkelijk en is makkelijk uit te poetsen. (Profi lijn) Of je pakt de NXT Tech Wax

 

Om de bumpers zwart te houden kan je ook nog All season Dressing gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wheel Brightener of een andere velgreiniger hoef je echt niet elke keer te gebruiken!

 

Als je de wagen netjes wast, een keer in de week of misschien twee weken dan haal je de vuiligheid er wel af met alleen shampoo en een spons...

 

Je moet je realiseren als je een velgreiniger gebruikt, je tevens de bescherming eraf haalt. :!:

 

De genoemde EZ Brush schijnt heel prettig te werken, ik ga deze ook dezer dagen aanschaffen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wheel Brightener of een andere velgreiniger hoef je echt niet elke keer te gebruiken!

 

Als je de wagen netjes wast, een keer in de week of misschien twee weken dan haal je de vuiligheid er wel af met alleen shampoo en een spons...

 

Je moet je realiseren als je een velgreiniger gebruikt, je tevens de bescherming eraf haalt. :!:

 

De genoemde EZ Brush schijnt heel prettig te werken, ik ga deze ook dezer dagen aanschaffen :wink:

 

Yeps, op mijn velgen heb ik nog nooit een reiniger gebruikt. Bij regelmatig wassen, krijgt het vuil geen kans zich te hechten en was je het zo met shampoo weg. Ben wel benieuwd hoe de staat van binnen is als ik ze straks omwissel voor de winterbanden. Dan zal ik ongetwijfeld wel een reiniger moeten gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de banden kun je ook:

Endurance High Gloss Tire Gel gebruiken van Meg.

Evt. ASD maar dat is een gallon dus niet echt interessant voor je denk ik.

 

Wax kun je de M16 doen, goede en duurzame wax en krijg je een mooie wetlook van op een donkere wagens.

Wel heeeeeeel dun opbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wou dat ook gaan aanschaffen idd (Tire Gel) want nu met plattere banden is spuiten niet echt handig

 

De tire gel is ook een gel en geen spuitfles, maar echt een gel.

EnduranceHighGlossTireGel.jpg

 

Meguiars heeft echter wel een spray en de spraykop daarvan kun je verstellen in 3 standen, platte banden, normale banden en hoge banden van b.v. SUV. Deze gebruik ik voor mijn eigen wagen als het even snel moet 8)

832977_d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik liever de gel van Meguir's, die kun je in een bakje doen en dan meteen kwast opbrengen. Persoonlijk vind ik dat het makkelijkst.

 

En ik heb laatst voor 4 euro een velgenborstel gekocht bij de VW dealer in Breda, dat ding werkt perfect voor tussen de spaken. Je vraagt je wel eens af, waarom je zoiets nog nooit eerder hebt gekocht....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit er over te denken om die DAP500 aan te schaffen, maar bij TS24 kun je ook zo'n machine kopen...

 

http://www.ts24.nl/product_info.php/inf ... chine.html

 

Volgens TS24 moet het een verbetering zijn t.o.v. de G220 van Meguiars, de ervaring die ik heb met TS24 is perfect. Ik heb er mijn Flex 3401 vandaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden