Ga naar inhoud

jonas_dg

Members
  • Aantal items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over jonas_dg

jonas_dg's Achievements

0

Community reputatie

  1. Toen ik mijn wagen gekocht heb (een 3BG TDI 130pk van 2005), zat er een Blaupunkt TravelPilot E2 navigatiesysteem ingebouwd. De sound met originele speakers was echt goed imo, zuiver en vol van bass, echt een plezier. Ik had echter nog een splinternieuwe Kenwood KDC-6041 (http://www.kenwood.be/nl/products/car/r ... DC-W6041U/) met bijhorende direct control iPod adapter. Ik heb deze ingebouwd en mijn Blaupunkt verwijderd, maar het geluid was echt totaal niet te vergelijken, zeer flat bass, veel te scherp, als je te luid ging, kraken. Kortom gewoon geen goed geluid. Ik heb echt alle instellingen geprobeerd, maar niets dat het geluid evenaarde van de Blaupunkt. Heb die Blaupunkt er dan maar terug ingestoken. Weet iemand hoe dit komt? Blijkbaar zit er echt wel veel verschil op headunits...
  2. Kan het dat een TDI AVF 130pk zijn distributieriem moet vervangen worden elke 120.000km? Het is een TDI van 2005, ik meen ergens gelezen te hebben dat TDI's AVF vanaf 2004, maar elke 120.000km ipv 90.000km
  3. Heb hetzelfde meegemaakt, alternator is vervangen, gelukkig met tussenkomst van 70% van d'ieteren (belgische invoerder). Heeft me wel nog steeds veel geld gekost!
  4. Kan dit gedrag aan een defect vliegwiel liggen ook? Ik heb namelijk ook iets gelijkaardig. Op snelwegen is de auto zeer rustig, maar in stadsverkeer is het vrij onaangenaam.
  5. http://www.carclean.nl/product/DAP/DAP5 ... 01129.aspx Heeft iemand dit gekocht? Of van plan om te kopen? Ziet er me wel een handig en vooral niet duur ding uit. Zou het veilig zijn, even veilig dan de Meguiars?
  6. heb daarnet ff in 6e vanaf 70km/u plankgas gegeven en toerentalmeter gaat meteen omhoog, geen slippende koppeling denk ik. Heb wel een soort schokje, alsof je bruusk gas loslaat en meteen weer terug induwt. Bah, die dingen zijn moeilijk uit te leggen met woorden
  7. Hey, Heb sinds kort dus een Passat 130pk, 3BG, motor AVF met net 100.000km op de teller. Hij is nu bijna 3 jaar oud, dus volgens het onderhoudsboekje moet ik mijn Haldex filter vervangen (indien meer dan 100.000km gereden te hebben binnen de 4 jaar). Maar ik zit met iets dat ik niet goed weet of het normaal is of er misschien wel iets scheelt. Het koppelingspedaal trilt vrij hevig en vooral als ik bijvoorbeeld van 3e naar 4e schakel, is het net alsof ik nog even tussengas geef, alsof ik niet kan schakelen en men koppelingspedaal te lang induw terwijl ik snel genoeg schakel. Hij valt ff terug en gaat dan in toeren. Ook vind ik dat hij in de hogere versnellingen, 5e en 6e niet echt spectaculair versnelt. Ik wou ff gewoon een 2nd opinion, misschien dat iemand dit wel herkent. Ik dacht aan dat 2 massa vliegwiel, of misschien men koppeling zelf? Alvast bedankt
  8. Hey, Ik heb sinds kort een VW Passat Variant 3BG TDI 130pk 6-vers. bj.2005; tot hiertoe uiterst tevreden, rijdt als een droom. Maar enkele dagen geleden had ik bij het starten volgende melding "Airbag/Gurtstraff." vergezeld van een luide beep. Heb het nog maar paar keer gehad sindsdien en meestal als motor tijdje afgekoeld is of 's morgens. Iemand enig idee voor ik naar de VW dealer hol? Met vriendelijke groeten, Jonas
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden