Boere77 Geplaatst 25 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 25 maart, 2008 ik zag smeer in de wielkast zitten en keek ff met een lamp onder de auto en zag overal smeer!! zie foto.. is dit een kapotte aandrijfhoes of een homokineet en is dit makkelijk te repareren....? gr. [attachment=1]paint.TIF[/attachment] Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 25 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 25 maart, 2008 Kapotte ashoes, de homokineet zit daarin op de aandrijfas en is niet per definitie stuk tenzij je geluiden hoort ter plaatse. Beste is om die ashoes asap te laten vervangen en meteen ook de andere buitenste ashoes. Kans is groot dat die al haarscheurjes vertoont. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eikeboom Geplaatst 25 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 25 maart, 2008 De troep wordt vroorzaakt doordat de hoes kapot is gegaan. Passat kwaal. Wel snel een nieuwe hoes plaatsen anders gaat de homokineet ook naar zijn grootje. Ik laat vervanging aan mijn garage (Paul Kelder) over. Wicher Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Boere77 Geplaatst 25 maart, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 maart, 2008 beste DM, bedoel je de ashoes aan het andere voorwiel? zoja .. deze vertoond ook haarscheurtjes... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mvdk Geplaatst 25 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 25 maart, 2008 Dit is een kapotte aandrijfashoes,daarachter zit je homokineet die gesmeerd wordt door dit vet wat er nu uit loopt,als je te lang wacht met vervangen van de hoes gaat de homokineet ook kapot ,die zijn vrij prijzig,alleen het nieuwe hoesje met vet valt nog mee,je moet de homokineet er af hebben,en wel de homokineet goed schoonmaken ivm zand ed,nieuw vet erin en rijden maar weer,succes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Boere77 Geplaatst 25 maart, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 maart, 2008 bedankt voor de info!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 25 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 25 maart, 2008 beste DM, bedoel je de ashoes aan het andere voorwiel? zoja .. deze vertoond ook haarscheurtjes... Ja die bedoel ik, elke aandrijfas heeft 2 homokineten/ashoezen. De buitenste hoezen gaat altijd stuk, bijna nooit de binnenste (bij de transmissie). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SJ Geplaatst 26 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 26 maart, 2008 En succes met het reinigen van je velg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wing Geplaatst 26 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 26 maart, 2008 Passat kwaal Dit is geen Passat kwaal maar een kwaal van zowat alle voorwielaangedreven auto's. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eikeboom Geplaatst 26 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 26 maart, 2008 Ik heb heel wat voorwiel aangedreven auto's gereden maar nog nooit een hoes kapot gehad totdat ik passat ging rijden. Toen begon het gedonder met de hoezen. Wicher Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Boere77 Geplaatst 27 maart, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2008 de kapotte linker hoes is vervangen en de rechterzijde vertoonde ook al haarscheurtjes dus ze zijn beide vervangen! maargoed het smeer zat overal in de wielkast en de binnenzijde van de velg. Denk maar niet dat Century de moeite neemt om de velg ff te reinigen als het wiel er toch af moet. Rekening a la 260 euro... Auto gaat lekker terug en mogen ze het netjes afleveren... Kan gelukkig weer lekker rijden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dimitri-Turbo Geplaatst 27 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2008 Passat kwaal Dit is geen Passat kwaal maar een kwaal van zowat alle voorwielaangedreven auto's. Daarom heb ik ook gekozen voor een 4x4 (4motion) heb ik kans van 1 op 4 ...... of 2 op 2 of ...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 28 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2008 Hehe Kwam er net achter dat bij mijn 4Motion ook (alweer) een hoes kaduuk is. 5e keer in 1,5 jaar tijd. Dus of dat nou een voordeel is... Kans is dus 5 op 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Boere77 Geplaatst 4 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2008 vandaag was mijn vriendin op pad met de passat. De auto begint een hels kabaal te maken. Het leek wel of er ijzer of ijzer schuurde. Vervolgens de garage gebeld en te komen kijken en indien nodig de auto mee te nemen. Uit onderzoek bleek dat de kap (ankerplaat) die over de remklauw zit los te zijn geraakt en tegen de remschuif schuurde. Een week geleden zijn beide aandrijfhoezen vervangen en voor deze handeling hoefde volgens de werkplaats de betreffende kap niet los te worden gemaakt en is geen verband tussen de reparatie em het losraken van de ankerplaat. Klopt het wat de werkplaats stelt of wordt ik hier het bos ingestuurd?? let me Know! gr... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2008 kap over de remklauw? Misschien bedoelt hij de ankerplaat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Boere77 Geplaatst 4 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2008 met die kap bedoel ik de ankerplaat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2008 waarschijnlijk hebben ze die zelf kromgetrokken door, omdat ze de as eruit willen hebben met beide handen de schijf incl ankerplaat hebben vastgehouden en naar zich toe hebben getrokken.. het ligt dus in principe wel aan de garage.. de ruimte tussen schijf en ankerplaat is zo weinig dat er geen vinger tussen passen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wing Geplaatst 4 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2008 Ik weet niet precies wat je bedoelt met de kap over de remklauw, voor zover ik weet zit er geen kap over de remklauw. Wat wel kan zijn is dat ze de stofplaat achter de remschijf bedoelen. Tijdens het vervangen van de stofhoes moet er met het wiel gedraaid worden (hiermee bedoel ik van links naar rechts). Omdat de auto van de grond staat en het wiel er niet op zit wordt hier meestal de remschijf voor vastgenomen, samen met de stofplaat, waardoor deze tegen de remschijf komt te zitten. Dit zorgt dan voor een slepend ijzer op ijzer geluid. Normaal zou je dit geluid meteen na de herstelling al gehoord moeten hebben. Je kan de stofplaat gewoon een stukje terug naar binnen drukken zodat hij weer vrij van de remschijf zit. Mocht de stofplaat losgekomen/afgescheurd of iets dergelijks zijn, dan wijst dit toch wel op een knuddige herstelling waarbij ze vrij lomp te werk gegaan zijn. Is het opgelost door de stofplaat terug naar binnen te drukken, dan wijst dit op een klein vergetelheidje van de monteur, wat echter wel een keer vaker voorkomt bij deze herstelling. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wing Geplaatst 4 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2008 Vdub, gij kunt rapper antwoorden dan ik kan typen ... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Boere77 Geplaatst 4 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2008 ik hoop dat het nu voorlopig ff klaar is met de reparaties!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2008 helaas komen kapotte (stof)ashoezen met regelmaat voor bij sturende assen en is het een klein beetje normaal onderhoud in mijn ogen.. zolang het bij dat werk blijft zou ik me niet zo druk maken... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Boere77 Geplaatst 5 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2008 daar heb je wel gelijk in Vdub alleen is het wel balen dat ik naast de aandrijfhoezen al een aantal kleine mankementjes heb gehad. Ik heb de passat nog geen maand en dan is ff een vervelende start. gr. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kadettje Geplaatst 10 oktober, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2008 Dit is een kapotte aandrijfashoes,daarachter zit je homokineet die gesmeerd wordt door dit vet wat er nu uit loopt,als je te lang wacht met vervangen van de hoes gaat de homokineet ook kapot ,die zijn vrij prijzig,alleen het nieuwe hoesje met vet valt nog mee,je moet de homokineet er af hebben,en wel de homokineet goed schoonmaken ivm zand ed,nieuw vet erin en rijden maar weer,succes. Heb jij toevallig info en of fotó's hoe de ashoes vervangen moet worden. Heb namelijk ook 1 grote inbus bout erbij gekregen. Wat moet er allemaal los gemaakt worden, of waar zit bv iets geborgt met een veertje?? Graag verdere info Alvast bedankt gr Peter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 10 oktober, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2008 Die grote inbus-bout is de aandrijfas bout, deze moet altijd vervangen worden, zie voor verdere instructies hier, is wel engels maar wel de meest uitgebreide info: http://www.taligentx.com/passat/maintenance/cvjoints/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 m@rcel Geplaatst 11 oktober, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2008 De ankerplaat is het gedeelte waaraan de remzuiger gemonteerd wordt, het gedeelte waar de remblokken inzitten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dennis tdi Geplaatst 11 oktober, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2008 vandaag was mijn vriendin op pad met de passat. De auto begint een hels kabaal te maken. Het leek wel of er ijzer of ijzer schuurde. Vervolgens de garage gebeld en te komen kijken en indien nodig de auto mee te nemen. Uit onderzoek bleek dat de kap (ankerplaat) die over de remklauw zit los te zijn geraakt en tegen de remschuif schuurde. Een week geleden zijn beide aandrijfhoezen vervangen en voor deze handeling hoefde volgens de werkplaats de betreffende kap niet los te worden gemaakt en is geen verband tussen de reparatie em het losraken van de ankerplaat. Klopt het wat de werkplaats stelt of wordt ik hier het bos ingestuurd?? let me Know! gr... Ankerplaat/ stofplaat voor de remschijf hoeft er inderdaad niet af voor de homokineet, wat betreft de passat kwaal. De hoezen op de passat's hebben inderdaad geen bijzondere stand tijd. Orgineel of gelijkwaardige kwaliteit gebruiken is het devies. Deze blijven langer heel. Wat bij deze reparaties wel heel belangrijk is is dat de centrale bout voor de aandrijfasbevestiging vervangen wordt. Tevens moet deze op het juiste moment vast gezet worden, n.l. 190 Nm + 180 graden. De bouten breken als ze een tweede keer op dit moment gezet worden en lopen los als ze niet op t juiste moment vast gezet worden. dennis Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Boere77
ik zag smeer in de wielkast zitten en keek ff met een lamp onder de auto en zag overal smeer!! zie foto.. is dit een kapotte aandrijfhoes of een homokineet en is dit makkelijk te repareren....?
gr.
[attachment=1]paint.TIF[/attachment]
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
8
5
4
4
Popular Days
4 apr
8
22 sep
8
25 ma
7
11 mei
6
Top Posters For This Question
Boere77 8 posts
Sander Wa Oars 5 posts
DM 4 posts
Vinniepilon 4 posts
Popular Days
4 apr 2008
8 posts
22 sep 2015
8 posts
25 ma 2008
7 posts
11 mei 2010
6 posts
Popular Posts
tiptronic
@@Vinniepilon Twan gaat mijn homokineten ook spoedig doen en de rest
tiptronic
Doet ie al: links en rechts
Vinniepilon
Dan maar 4 tegelijk
Posted Images
55 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten