Ga naar inhoud
  • 0

Iemand ervaringen met Koni STR.T verlagingsset?


Thijs

Vraag

Omdat mijn velgen binnenkort geleverd worden en ik weet dat als ze eronder ziten mijn auto schreeuwt om een verlaging, ben ik alvast eens rond aan het kijken geweest. Nu stuitte ik op een verlagingsset van de Koni, de STR.T series. Heeft iemand ervaringen met deze set?

 

[align=center]KONI_STRT_03.gif[/align]

 

Ik neem aan dat je van Koni kwaliteit mag verwachten en deze set (35 mm verlaging) is erg gunstig geprijsd (360 euro). Maar omdat goedkoop nogal eens duurkoop blijkt te zijn, vroeg ik me af of er mensen ervaringen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vraag me gewoon af waar het prijsverschil vandaan komt, that's all. Als er maar geen concessies zijn gedaan, dáár gaat het mij om, en vandaar dus mijn vraag.

 

Als ik daar overigens geen antwoord op krijg, ben ik nog best bereid om het setje te gaan proberen. Net wat je zegt, van Koni verwacht je geen rommel (ach ja, anders rijd ik ff naar Oud-beijerland om verhaal te halen :wink:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De door Koni ontwikkelde sets bestaan uit sportdempers met progressieve veren. De dempers zijn in tegenstelling tot andere Koni sets niet in hardheid/hoogte verstelbaar, hierdoor blijft de prijs van een set uiterst laag. De sets zorgen voor een verlaging van ongeveer 4 cm en geven de auto een sportieve look en een betere wegligging.

 

Dat stond op de site van http://www.extreme-carstyling.nl/categorie.php

 

Wel een mooie prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Thijs,

 

ook ik ben me aan het orienteren voor een verlagings set van Koni en kwam uit bij een Sport Kit (dempers + veren) a 480 verkoop excl. BTW / montage.

Heeft hier iemand ervaring met de Sport Kit op zijn Passat?

 

En Thijs, weet je zeker dat de 'STR.T' ook leverbaar is voor de 3BG Variant??

 

Gr, RJ!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf gele koni's met apex veren, als je de dempers monteert zoals ze geleverd worden, zonder er meteen aan te stellen, dan is de demping iets strakker als normaal, maar zeer comfortabel.

Ik ga ze iig nog een keertje demonteren en iets stugger instellen, omdat ik dat persoonlijk toch wat lekkerder vind.

 

 

greetz, Niels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij nader inzien blijkt dat Efka Import de STR.T kit niet voor de 3BG kan leveren. http://www.extreme-carstyling.nl echter wel, is alleen 3 tientjes duurder. Op het vw forum vond ik wel al wat meningen erover, zou niet compromisloos hard moeten zijn: http://www.vwforum.nl/modules.php?name= ... hlight=str

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou lekker dan, krijg net het bericht dat men zich vergist heeft. Dus voor de 3BG'ers houdt het voorlopig op.

 

 

Alvin,

 

Naar nader onderzoek is gebleken dat de street kit ( nog ) niet leverbaar is

voor jou type auto. De street kit is leverbaar voor de modellen tot bouwjaar

2000. Degene die onze catalogus heeft samengesteld heeft hierin een foutje

gemaakt waardoor dit wel op de website werd vermeld. Dit zal natuurlijk zo

snel mogelijk verholpen worden.

 

Mijn excuses voor de verkeerde informatie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Gert-Jan Steltenpool

Extreme Carstyling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb even geinformeerd bij extreme-carstyling hoeveel de koni sport set koste en deze was incl btw €514 verzendkosten bij vooruitbetaling €6.

 

De prijzen bij efka zijn trouwens ex btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben me ook wat orienteren en kwam deze set (die Thijs aangeeft) tegen bij SKG voor € 339,95 (3BG variant TDI).

Zou met ongeveer 35mm verlagen, dit is echt het maximum wat ik zou willen.......

 

Is er iemand die deze set reeds onder een passat heeft?

Hoe bevalt dit?

Zijn drempels e.d. nog wat te nemen?

Geen niersteenvergruizer (welke wiel/band combinatie, rij zelf met 65 serie banden 15 inch).

 

Ben benieuwd!

 

Van de site van SKG:

013468.28

Volkswagen Passat Variant 2,3, 1.9TDi, 2.5TDi, excl 4-Motion

Type: 3BG

Bouwjaar: 11.00-05

Verlaging: 35 35

 

€ 339.95

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is 't verschil tussen de STR.T kit (oranje) van rond de 360 en de SPORT kit (geel) van rond de 500 ? Zelfs op de KONI site wordt je bedolven onder de slogans en blabla maar een vergelijking tussen die 2 sets kon ik niet snel vinden.

 

De oranje (STR.T) kit zou voor 'bochten' zijn en de gele voor 'tuners' althans zo luidt de reklame. Iemand een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heeft iedereen last van drempels (schuren indien je een tikje te hard gaat) met hun verlaging of is dat heel erg set afhankelijk ?

 

Hier totaal geen last van drempels (koni sport kit).

Zelfs de drempels in de 60km weg hier kan ik nog met 60 (en harder) overheen. Niet dat het dan echt bevorderlijk voor jezelf is, maar de auto raakt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden