Ga naar inhoud

  • 0

coming home / leaving home functie


vw_phille

Vraag

Hi allen,

 

Ik ben hier vrij nieuw op het forum en heb de search al wel eens gebruikt.

Maar ben toch niet echt veel wijzer geworden.

Ik rij met een passat 3BGTDI highline tiptronic en zou graag een coming home en leaving home functie installeren in mijn wagen.

 

Kan iemand mij een leverancier bezorgen van een Coming home & leavng home module, liefst een andere als die van Conrad, want dit enkel C H.

 

Kan iemand mij ook al eens een aansluitschema bezorgen van zulke module?

 

Mvg,

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Ja ik heb het voorelkaar met die coming-home, voor en achter branden de lampen, yippyaaayee mlf! :lol:

 

Heb je het nog aangepast of heb je het aangesloten zoals beschreven.

Heb je ook Xenon?

Ik heb het iets aangepast, maar dat is makkelijk te doen, en ja ik heb ook Xenon.

Het werkt tot zover goed.

Als je de wagen start dan gaan de lampen niet gelijk aan, ongeveer 5 seconden na dat de wagen loopt, dan gaan de lampen aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe kan dat dan, de module zit immers op 1 kant aangesloten van de dimlichten bij de zekeringskast?

 

Ik ben vanmiddag ff bij mijn dealer geweest;

Daar is 1 van de monteurs (er lopen daar een hele pluk van 8 mannen rond) zelf ook al bezig geweest met de module van Conrad Electronics.

 

Heb jou vraag ook gesteld;

 

Het blijkt dat de electronica en electrisch (!) vele zaken "aan elkaar geknoopt" zijn, om het maar polulair te zeggen.

 

Zo schijnt centrale deur-vergrendeling en verlichting electrisch (dus qua 12 volt spanning) bij bepaalde modellen VW aan elkaar te zitten.

 

En ik denk dat de module die Vdub gebruikt op een hele slimme manier gebruik maakt van dit soort "overlappingen".

 

Want met twee (2) draadjes (klopt toch, Vdub?) zoveel kunnen doen (en programmeerbaar) vindt ik heel knap. Dan heb je het electrische schema (lees: bedrading en zo) goed bestudeerd, om het signaal van TFL (en evt. neven-functies) te kunnen maken op het juiste punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
weet iemand ook of dit voor een Touran is te krijgen? ( zie dat nl niet op die site staan)

 

Ik heb het ook op mijn Touran aangezet.. zit geen licht en zicht pakket op en geen aparte schakelaar.. en het werkt perfect.. ook dagrijverlichting.

 

Elke Touran heeft dus Coming Home en Leaving Home.. maar het moet even aangezet worden met VAGCOM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let op:

Mijn setje die ik besteld heb, was "verkeerd" geleverd, ipv 1 x grote zekering en 1 x kleine zekeringhouder, was die van mij uitgevoerd met 2 x kleine zekering houder, de werking is het zelfde, dus ipv dat de constantstroom van de zekeringsplek van de claxon komt is die van mij aangesloten op de remlicht zekering, de werking blijft hetzelfde.

hs5a8o.jpg

 

Om de achterlichten mee telaten branden, heb ik een doorverbinding gemaakt met de parkeerlichten (L&R) en deze aangesloten aan die van de dimlichten (tijdelijk)

dd2nnc.jpg

 

En dan ziet het er zo uit:

 

20gimc2.jpg

 

Nu missen jullie nog de zwarte draad, deze staat niet in de handleiding, maar die moet je aansluiten aan de + van je knipperlichten, en die vindt je op de varkenroze stekker in je a-stijl onderin aan de bestuurderskant.

En daar heb ik geen foto van.

 

 

Filmpje: http://tinypic.com/player.php?v=htty6b&s=3 (is wat donker, en dat gepiep is van mijn PDC.)

Maar na 5 seconden na het starten van de motor gaat de koplampen aan, terwijl je de schakelaar niet eens aan hebt gezet. (stads-of dimlicht)

1 nadeel is dat je je dashverlichting niet brand, dan moet je hem minimaal op stadslichten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ziet er allemaal goed uit.

 

Zal me even voorstellen: Ben nieuw hier maar rij geen VW passat maar een VW polo (model 2006).

Ben ook al langere tijd opzoek naar een coming home leaving home functie en die wil ik graag op mijn mistlampen hebben. (dan worden die ook eens gebruikt.)

 

In duitsland heb ik een setje gevonden www.carmodule.de . Zag er allemaal goed uit en heb die set besteld. Probleem was toen ik hem aangesloten had dat de mistlampen bleven branden. Heb hier contact gehad met leverancier en heb een nieuwe ontvangen. Die geeft precies hetzelfde probleem.

 

Zodra ik de module loskoppen (en dus niet aansluit op de mistlampen) dan werkt de uitgang gewoon goed. Maar aangesloten dus niet. Erg vreemd.

 

Na wat zoeken kwam ik op dit forum terecht met een andere module. Ik wil dit wel proberen maar heb dan een aantal vraagjes:

* Omdat ik ze graag op de mistlampen wil aansluiten moet de TFL uitgeschakeld worden. Dit lijkt me geen probleem in de programmering.

* Maar de coming home reageerd zodra de lampen uitgeschakeld worden na het rijden en laat de lampen daarom daarna nog een X tijd aanstaan.

Maar volgens mij gaat dat dus niet werken met mistlichten. Aangezien je deze normaal nooit aanhebt. Dat zou betekenen dat wanneer je de coming home wilt gebruiken voor het afzetten van de auto even de mistlampen aan moet doen voordat de coming home weet dat ze die X tijd aan moeten blijven. Heeft een van jullie dit probleem al opgelost?

 

* Heeft iemand ervaring met de modules van www.carmodule.de? Want mijn lokale garage (die de module ook heeft ingebouwd) zegt dat het te maken kan hebben met een CAM bussysteem. En dat dit stoord met dit soort modules.

 

Een heel verhaal maar ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien is het handig om te vermelden welke aansluitdraden m'n huidige coming home/leaving home module heeft:

 

* (zwart) Massa voor de module: Aangesloten op carrosserie

* (rood) Permanente plus 12V: Aangesloten op zekeringkast

* (oranje) Schakelcontact: Aangesloten op 12v trigger voor radio. (dus wanneer deze spanning er is zal altijd de module uitgeschakeld zijn.)

* (paars) Uitgang naar lampen: Aangesloten op de mistlampen in de zekeringkast.

* (blauw) Trigger deuropen: Aangesloten op binnenverlichting.

* (geel/groen) Trigger deursluiten: niet aangesloten.

 

Die laatste 2 draden zijn dus de stuurspanningen. Je kunt dus 2 verschillende tijden instellen voor het openen en sluiten. Dit hoeft van mij dus niet en heb deze dus aangesloten op de binnenverlichting.

Hierdoor gaan de lampen aan zodra je de auto open doet. Zodra je de contactsleutel omdraaid gaan de lampen weer uit (dankzij de 12v trigger van de radio). Zodra ik de sleutel weer uit het contact haal gaan de lampen weer aan (omdat de binnenverlichting weer aan gaat). En dan gaan direct de 30 seconden lopen. Ondertussen stap je uit de auto en doe je de auto op slot. Dan zouden de lampen uit moeten gaan na die 30 sec.

 

Als ik nou niet de mistlampen maar gewoon een normaal 12v lampje aansluit dan gaat alles goed. Maar met de mistlampen eraan blijven ze dus toch branden en moet de stroom van de hele module eraf gehaald worden.

 

Toch raar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ziet er goed uit richard :thumb: , maar ik zou voor de massa (100% xenon) een beter punt nemen. En heb je geen gepiep van de licht aan zoemer ?

 

Ja dat klopt, hij gaat piepen omdat de verlichting nog brand.

:embarassed: vergeten te vertellen.

En waar kan ik dat dan het beste doen, hij is gewoon op de massa van de wagen geplaatst, ok niet op de accu zelf dat is zo.

 

Ziet er goed uit Richard, duidelijk omschreven. :thumb:

Thanx...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden