Ga naar inhoud
  • 0

Accu zwak | Start niet meer

Vraag

Geplaatst

Afgelopen week was het natuurlijk ijskoud en aangezien ik grotendeels thuiswerk maak ik heel weinig lange ritten
en is het een paar keer per week korte ritjes (sportclub e.d.).
Afg.zaterdag startte de auto eerst wel, en uiteraard 2 km gereden met stoelverwarming aan en ventilatie op full heat
wou de auto daarna niet meer opstarten nadat deze een uur stil stond. 
Melding "accu zwak". Moest hem dus met startkabels weer starten.

Ik heb hem net gemeten en hij meet na 2 dagen stilstaan 11,9 volt (heeft daarna nog niet weer gereden om te laden).
Hij startte wel maar was dit een combi van koud weer en weinig bijladen of is de accu gewoon zwak/op?

Zit voor zover ik weet de orig Varta in van 2015. Verder nooit problemen gehad.

Alv. dank

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
  Op 19-12-2022 om 13:18, Recto78 zei:

Afgelopen week was het natuurlijk ijskoud en aangezien ik grotendeels thuiswerk maak ik heel weinig lange ritten
en is het een paar keer per week korte ritjes (sportclub e.d.).
Afg.zaterdag startte de auto eerst wel, en uiteraard 2 km gereden met stoelverwarming aan en ventilatie op full heat
wou de auto daarna niet meer opstarten nadat deze een uur stil stond. 
Melding "accu zwak". Moest hem dus met startkabels weer starten.

Ik heb hem net gemeten en hij meet na 2 dagen stilstaan 11,9 volt (heeft daarna nog niet weer gereden om te laden).
Hij startte wel maar was dit een combi van koud weer en weinig bijladen of is de accu gewoon zwak/op?

Zit voor zover ik weet de orig Varta in van 2015. Verder nooit problemen gehad.

Alv. dank

Expand  

Dat had ik vorige week ook. Mijn Passat is wel een Diesel, ik kon wel starten, maar was 'op het nippertje'... Best onmiddellijk vervangen heb ik ook gedaan en nu geen problemen meer.

• 0
Geplaatst (aangepast)
  Op 19-12-2022 om 18:52, martijn v o zei:

Ik ook, nieuwe accu is nog onderweg. Oude is ook van 2015.

Expand  

Dat wordt straks nog eentje. De B8 eet accu's iets sneller op.

aangepast door Ozzy
  • 0
Geplaatst

Mijn B8 van 2017 wou vorige week met de kou ook niet meer starten.

Heb er gelijk maar een nieuwe accu ingezet, om te vorkomen dat het weer zou gebeuren.

• 0
Geplaatst
  Op 20-12-2022 om 09:28, Recto78 zei:

Nog tips? Wat zijn die dingen duur zeg. Een Varta gaat zo over de 200 Eur.
Iemand raadde me Greentech aan als alternatief. Is dat wat?

Expand  

Ik heb de accu hier weg.

https://www.accudienst.nl/p234923/varta-blue-dynamic-efb-n70-70ah-278x175x190x190.html?mpid=54825&gclid=Cj0KCQiAnNacBhDvARIsABnDa6-Bype6dQEo5uTK9PmeeFoRFTD_S2qf3ZRkCNiFQgN1wkxNFUTD_vIaAqQ6EALw_wcB

• 0
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik dacht maak geen nieuw draadje aan, maar zet mijn vraag hierin...hopelijk prima 😉

Ik heb een gte 2018 met storingsmeldingen lage spanning. Bij vw vragen ze 500 euro voor het verwisselen van een accu.

Dit lijkt me toch echt te gek. Kan ik een gewone startstop accu zelf erin zetten of heb ik dan een probleem?

• 0
Geplaatst
  Op 16-1-2023 om 14:49, esmamaju zei:

Hallo allemaal,

Ik dacht maak geen nieuw draadje aan, maar zet mijn vraag hierin...hopelijk prima 😉

Ik heb een gte 2018 met storingsmeldingen lage spanning. Bij vw vragen ze 500 euro voor het verwisselen van een accu.

Dit lijkt me toch echt te gek. Kan ik een gewone startstop accu zelf erin zetten of heb ik dan een probleem?

Expand  

In leren is beter, maar als je het zelfde typen er in zet, zou het geen probleem moeten zijn, wat er uit gaat gaat er ook weer in. 

• 0
Geplaatst

Dat inleren valt eigenlijk wel tegen, ik heb bij de meeste auto's gehad dat het niet kon. Bij enkele wel.

• 0
Geplaatst

Er zit nu een 58ah 640a in van varta. Kan hem nog niet vinden. Wel hoger. Op een Duits forum kom ik wel een mooie simpele uitleg tegen hoe je met vcds snel kan coderen. 

• 0
Geplaatst
  Op 16-1-2023 om 16:43, martijn v o zei:

Dat inleren valt eigenlijk wel tegen, ik heb bij de meeste auto's gehad dat het niet kon. Bij enkele wel.

Expand  

Ik heb het bij onze UP ook gedaan, zelfde accu er in alleen ander merk, stond bij inleren  niet eens in de lijst. Heb er geen problemen mee ondervonden. 

• 0
Geplaatst

Zou het bij een hybride uit kunnen maken dat je hem zelf wisselt? Met alle extra electronica? Dat is nog een beetje mijn twijfel, maar 500 euro bij vw om te laten wisselen is gewoon diefstal vind ik

• 0
Geplaatst
  Op 16-1-2023 om 16:33, Diver zei:

In leren is beter, maar als je het zelfde typen er in zet, zou het geen probleem moeten zijn, wat er uit gaat gaat er ook weer in. 

Expand  

Inleren moet je altijd doen, ookal is het dezelfde accu. De auto moet weten dat het een nieuwe accu is. Anders kan het voorkomen dat de accu onjuist opgeladen wordt bijvoorbeeld. 

• 0
Geplaatst

@esmamaju Wees er wel op tijd mee. Een GTE doet helemaal niks meer als de 12v accu leeg/dood is. 

• 0
Geplaatst

Ok, ik wil een andere gaan bestellen. Er zit een varta agm 58ah 640a in. Die kan ik niet vinden. Kan er dan wel een varta 60ah 680a in en die inleren? Zou dat verschil problemen geven? Mijn doe-het-zelf garage heeft ook vcds aangeschaft dus erg handig!

Bedankt voor het meedenken!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden