mikerosauer Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Op 1-2-2019 om 09:54, Bart-sss zei: Daar had ik het dus ook over. Maar dat gaat niet gebeuren met de prijzen aan de pomp. Eerder dat ze de wegenbelasting omhoog gooien. Wat ga jij doen als je bij de buren de diesel/benzine goedkoper kunt kopen... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Geloof maar van wel. Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Bart-sss Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
dieselaar Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Op 31-1-2019 om 19:57, Vinniepilon zei: En straks rekeningrijden. En houderschapbelasting erbij natuurlijk want dat gaan ze toch niet opgegeven. 1
dieseltje Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Ga er maar vanuit dat zowel diesel als benzine omhoog gaan en ook de wegenbelasting/houderschap belasting gaat omhoog. En daar op zullen nog wel km heffingen gaan komen. maakt niet uit welke regering we krijgen. de auto wordt compleet uitgemolken tot we niet meer kunnen rijden. Kan me nog herinneren dat ik ooit zei, als de benzine prijs boven de 2 gulden uitkomt, ik niet meer in de auto zou stappen..... ik rij nog steeds.... 5
dieselaar Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Dat riep ik ook maar inderdaad we rijden nog steeds.
bjorn Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 (aangepast) Auto staat bij ons meer stil dan hij km maakt. Vrouw werkt bij ons aan huis. Ik rij met een bedrijfsbus zakelijk rond ( trouwens ook maar een 15.000-17.500 km per jaar ) Had met aanschaf wel eens gekeken wat verschil in wegenbelasting is voor een touareg op diesel en benzine. Ging toen nog uit van 7500km per jaar. Ja zelfs met die km wilde ik perse een diesel rijden. Nu rijden we iets meer, gaan iets vaker met de caravan op pad. 10.000km per jaar op diesel kost ons ( 1 op 10 gemiddeld a € 1,25 p/l ) wb/pj € 2580 en de diesel € 1250 is een € 3830 per jaar ( hij rijd iets zuiniger en diesel vanmorgen nog getankt voor € 1.22,9 bij de bp ) 10.000km per jaar benzine ( 1op 6 gemiddeld a € 1,55 p/l ) wb/pj € 1372 en de benzine € 2583 is een € 3955 kosten per jaar Dus zo om en nabij zelfde "kosten" tel geen afschrijving mee want die diesels zullen op dit moment wel hard zakken. Verzekering is meestal ook redelijk het zelfde als je diesel of benzine rijd. Onderhoud word jaarlijk uitgevoerd. v6 diesel of v6 benzine zal ook wel ongeveer zelfde hoeveelheid liters olie in gaan en de filters etc zal elkaar niet zoveel doen. Dus of het uit kan?: ja ( zolang je geen afschrijving mee telt ) Is het verstandig?: nee misschien niet. Straks geen drol meer waard een diesel met een gewicht van 2070kg Grootste reden toch: Het rijd zo lekker. Willen we toch diesel blijven rijden maar dan een 300-400 euro bezuinigen per jaar zou een audi A6 3.0tdi wel een optie zijn. Waar hebben we het dan over €25-€33 per maand. 1 februari, 2019 aangepast door bjorn
BARRY_TDI Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Op 1-2-2019 om 14:33, bjorn zei: Auto staat bij ons meer stil dan hij km maakt. Vrouw werkt bij ons aan huis. Ik rij met een bedrijfsbus zakelijk rond ( trouwens ook maar een 15.000-17.500 km per jaar ) Had met aanschaf wel eens gekeken wat verschil in wegenbelasting is voor een touareg op diesel en benzine. Ging toen nog uit van 7500km per jaar. Ja zelfs met die km wilde ik perse een diesel rijden. Nu rijden we iets meer, gaan iets vaker met de caravan op pad. 10.000km per jaar op diesel kost ons ( 1 op 10 gemiddeld a € 1,25 p/l ) wb/pj € 2580 en de diesel € 1250 is een € 3830 per jaar ( hij rijd iets zuiniger en diesel vanmorgen nog getankt voor € 1.22,9 bij de bp ) 10.000km per jaar benzine ( 1op 6 gemiddeld a € 1,55 p/l ) wb/pj € 1372 en de benzine € 2583 is een € 3955 kosten per jaar Dus zo om en nabij zelfde "kosten" tel geen afschrijving mee want die diesels zullen op dit moment wel hard zakken. Verzekering is meestal ook redelijk het zelfde als je diesel of benzine rijd. Onderhoud word jaarlijk uitgevoerd. v6 diesel of v6 benzine zal ook wel ongeveer zelfde hoeveelheid liters olie in gaan en de filters etc zal elkaar niet zoveel doen. Dus of het uit kan?: ja ( zolang je geen afschrijving mee telt ) Is het verstandig?: nee misschien niet. Straks geen drol meer waard een diesel met een gewicht van 2070kg Grootste reden toch: Het rijd zo lekker. Willen we toch diesel blijven rijden maar dan een 300-400 euro bezuinigen per jaar zou een audi A6 3.0tdi wel een optie zijn. Waar hebben we het dan over €25-€33 per maand. Ik zeg Bjorn for president. Ik blijf ook dieselen zolang het kan en mag. Mijn 3BG is al afgeschreven
roelh Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Op 1-2-2019 om 14:45, BARRY_TDI zei: Ik zeg Bjorn for president. Ik blijf ook dieselen zolang het kan en mag. Mijn 3BG is al afgeschreven Ik zeg Barriet voor moderator! Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
BARRY_TDI Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Op 1-2-2019 om 14:58, roelh zei: Ik zeg Barriet voor moderator! Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Ben ik al.Ik zeg Roel voor FULL MEMBER 2
roelh Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Op 1-2-2019 om 15:49, BARRY_TDI zei: Ben ik al. Ik zeg Roel voor FULL MEMBER Moeten we stemmen verzamelen Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
DexterXL Geplaatst 4 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 4 februari, 2019 In Duitsland zijn ze nu al bezig om de diesels weer terug in de grote steden toe te laten, een gerenommeerde Duitse longarts heeft aangetoond dat de fijnstof/uitstoot van diesel lang niet zo slecht is als geroepen word. Sterker nog, de nieuwste generatie diesels vervuilen al minder dan de ongezonde situaties in kantoren, dus je word zieker op je werk dan van diesels.......lekker bezig 2
bjorn Geplaatst 4 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 4 februari, 2019 Heb je daar een artikel over. Vind wel interessant om te lezen.
DexterXL Geplaatst 4 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 4 februari, 2019 https://duitslandinstituut.nl/artikel/30002/longartsen-eu-eisen-voor-fijnstof-in-duitse-steden-onzinnig en ook "leuk" https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/23/nrc-checkt-brandende-kaars-zorgt-voor-meer-stikstofoxide-in-huis-dan-op-straat-mag-a2756271 3
mikerosauer Geplaatst 4 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 4 februari, 2019 Op 4-2-2019 om 10:01, DexterXL zei: In Duitsland zijn ze nu al bezig om de diesels weer terug in de grote steden toe te laten, een gerenommeerde Duitse longarts heeft aangetoond dat de fijnstof/uitstoot van diesel lang niet zo slecht is als geroepen word. Sterker nog, de nieuwste generatie diesels vervuilen al minder dan de ongezonde situaties in kantoren, dus je word zieker op je werk dan van diesels.......lekker bezig Gelukkig werk ik niet op kantoor Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk 1
Tarabass Geplaatst 5 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 5 februari, 2019 Op 4-2-2019 om 10:33, DexterXL zei: https://duitslandinstituut.nl/artikel/30002/longartsen-eu-eisen-voor-fijnstof-in-duitse-steden-onzinnig en ook "leuk" https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/23/nrc-checkt-brandende-kaars-zorgt-voor-meer-stikstofoxide-in-huis-dan-op-straat-mag-a2756271 Koken dan: https://www.tno.nl/nl/aandachtsgebieden/bouw-infra-maritiem/roadmaps/buildings-infrastructure/energie-in-de-gebouwde-omgeving/wat-u-moet-weten-over-fijnstof-dat-vrijkomt-bij-het-koken/ 1
Tarabass Geplaatst 5 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 5 februari, 2019 Laten we wel wezen, de bejaardenhuizen zitten vol met mensen die jarenlang zijn blootgesteld aan alles wat nu verboden moet worden
mikerosauer Geplaatst 5 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 5 februari, 2019 Op 5-2-2019 om 07:17, Tarabass zei: Koken dan: https://www.tno.nl/nl/aandachtsgebieden/bouw-infra-maritiem/roadmaps/buildings-infrastructure/energie-in-de-gebouwde-omgeving/wat-u-moet-weten-over-fijnstof-dat-vrijkomt-bij-het-koken/Gewoon zorgen dat je een goede afzuigkap hebt en huis ventilatie op maximaal. Dan is er niks aan de hand . Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
DexterXL Geplaatst 7 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 7 februari, 2019 Op 5-2-2019 om 07:37, mikerosauer zei: Gewoon zorgen dat je een goede afzuigkap hebt en huis ventilatie op maximaal. Dan is er niks aan de hand . Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk ....en als je dan alleen een mv-box hebt, zuig je dus alle rotzooi van buiten naar binnen, ach zolang we er niet uitzien alsof we uit een kolenmijn komen, dan zal het vast niet zo heel erg zijn alsdus ik die in een dorp zonder zware industrie en zeer veel bos woont
mikerosauer Geplaatst 8 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 8 februari, 2019 Op 7-2-2019 om 17:49, DexterXL zei: ....en als je dan alleen een mv-box hebt, zuig je dus alle rotzooi van buiten naar binnen, ach zolang we er niet uitzien alsof we uit een kolenmijn komen, dan zal het vast niet zo heel erg zijn alsdus ik die in een dorp zonder zware industrie en zeer veel bos woont Ik heb een computer gestuurde ventilatie die in meerder ruimtes de lucht kwaliteit meet aan de hand daar van wordt er lucht toegelaten en afgezogen . Dus daar maak ik 0% zorgen over Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
DexterXL Geplaatst 8 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 8 februari, 2019 Dan heb je gelukkig al de betere versie
mikerosauer Geplaatst 8 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 8 februari, 2019 Op 8-2-2019 om 21:44, DexterXL zei: Dan heb je gelukkig al de betere versieNieuwbouw van 2018 dus dat zit wel goed Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
BARRY_TDI Geplaatst 8 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 8 februari, 2019 Mannen wat heeft een ketel te maken met wegenbelasting. Graag on topic!
mikerosauer Geplaatst 8 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 8 februari, 2019 Op 8-2-2019 om 21:52, BARRY_TDI zei: Mannen wat heeft een ketel te maken met wegenbelasting. Graag on topic! Het ging om ventilatie maar wat heeft fijnstof en uitstoot van de diesel dan te maken met wegen belasting ? Want daar zeg je niks over .... Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Aanbevolen berichten