LOUD Geplaatst 31 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 31 januari, 2019 Goedendag, Ik heb nu een passat uit 2012 1.6tdi bluemotion. Echter rij ik doordat wij kleine kinderen hebben en voor werk veel minder km. Kan iemand zo snel zeggen wat het verschil is in wegenbelasting per kwaraal voor drenthe voor een passat alleen dan benzine. Dan kan ik berekenen of deze verkopen en nieuwe benzine kopen zin heeft. Omdat die ik nu heb ook voor een nieuwe distributie riem moet en nieuwe remschijven/blokken. En binnekort nieuwe banden.
dieseltje Geplaatst 31 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 31 januari, 2019 een benzine versie zal iets van 6 tientjes per maand zijn. kijk anders ff op de site van de belastingdienst. gewicht en provincie invoeren en je weet het.
Rachid17 Geplaatst 31 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 31 januari, 2019 Welkom op het forum. Welke passat heb je ? , B7 stationwagen/sedan en hoeveel kilo weegt het? En wil je een bezine sedan of station?
Vinniepilon Geplaatst 31 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 31 januari, 2019 https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/auto-en-vervoer/content/hulpmiddel-motorrijtuigenbelasting-berekenen 1
Rachid17 Geplaatst 31 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 31 januari, 2019 (aangepast) Top @@Vinniepilon 31 januari, 2019 aangepast door Rachid17
BARRY_TDI Geplaatst 31 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 31 januari, 2019 Even een correctie. Wegenbelasting is niet meer. Het heet tegenwoordig houderschapsbelasting 1
Vinniepilon Geplaatst 31 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 31 januari, 2019 En straks rekeningrijden.
LOUD Geplaatst 31 januari, 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst 31 januari, 2019 Dank, zie dat ik erg lui was. Op de site van vinnie zo berekend. En scheelt best wat als ik er vanuit ga om nog 5 jaar in de auto te rijden. Alleen de inruil is minder nu door het diesel geneusel. Omslagpunt ligt nu ook niet meer waar die lag toen ik de auto kocht. Hmmm. Lastig wat verstandig is.
dieseltje Geplaatst 31 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 31 januari, 2019 wat moet je bijbetalen als je een benzine koopt?
bjorn Geplaatst 31 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 31 januari, 2019 En wat is weinig/minder km per jaar? Je weet wat je nu hebt. Benzine gaat ook duurder worden per liter. Lekker zuinig rijden op diesel. Ik blijf zo lang als kan met onze diesel door rijden, ook al rijden wij maar een 10k per jaar.
LOUD Geplaatst 31 januari, 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst 31 januari, 2019 Maar dat kan toch nooit uit @ bjorn. Want ik rijd voor werk 11000 nu pj. En 2 keer naar het zuiden. Dus kom tegen de 20.000 uit denk ik zo. En weet niet qua bijbetalen dieseltje. Maar kosten reparatie schatte de garage op 3000. Als ik dat optel bij wat ik er nu denk nog voor te krijgen. En dan de besparing voor de komende 5 jaar als ik over zou stappen op een passat benzine. Dan kan dat wel een optie zijn zat ik zo te denken. Laat ik wel buiten beschouwing het verschil aanschaf en dan verkoop van de auto de ik nu heb.
dieseltje Geplaatst 31 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 31 januari, 2019 omslagpunt ligt momenteel tussen de 20 en 25 K per jaar
Gast Benedict Geplaatst 31 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 31 januari, 2019 Heb net weer een diesel! Heerlijk, wil niet meer anders.
mikerosauer Geplaatst 31 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 31 januari, 2019 Op 31-1-2019 om 20:15, bjorn zei: En wat is weinig/minder km per jaar? Je weet wat je nu hebt. Benzine gaat ook duurder worden per liter. Lekker zuinig rijden op diesel. Ik blijf zo lang als kan met onze diesel door rijden, ook al rijden wij maar een 10k per jaar. Zo onzuinig is een bezine anders ook niet hoor voor dat verschil in wegen belasting kan je weer extra tanken. En als je in België kan tanken is bezine zeker het overwegen waard daar kost dat minder dan diesel Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
LOUD Geplaatst 1 februari, 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 En het is bij mij nou niet dat mijn diesel (mijn rijstijl) enorm zuinig is
dieseltje Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Met die rijstijl is een benzine ook niet zuiniger, kun je rustig tegen elkaar wegstrepen. Maar zo te lezen heb jij je keuze al gemaakt. Waarom dan toch tegen geluid vragen? 1
LOUD Geplaatst 1 februari, 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 haha, nee zeker geen besluit genomen. Ben nu even de cijfers tegen elkaar aan het houden. Maar niemand van jullie houd in het achterhoofd dat diesel alleen maar minder waard zal worden de komende jaren door maatregelen regering. (terecht of onterecht) Dat ik hier ineens naar zit te kijken komt door die hoge berekening van de garage voor onderhoud. Ga straks naar de garage, en laat eerst niks uitvoeren om te kijken of het wel reeele kosten zijn. En of de zaken echt gedaan moeten worden. Zoals de disctibutieriem moet vervangen worden en de waterpomp. Auto is uit 2011 en heeft nu 160.000 op de teller. Zegt die man dat omdat het in het boekje zo staat of heeft die ook echt met het oog gezien dat die wel aan vervanging toe is.
Vinniepilon Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Riem zou ik doen, zeker na 8 jaar. Dan ben je daar voorlopig weer vanaf. Banden krijg je bij elke auto een keer in de zoveel tijd. Remschijven en blokken is ook normaal. Nu weet je wat je hebt. En het verschil tussen aanschaffen en iets meer wegenbelasting moet je zelf beslissen.
dieseltje Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 anders contact opnemen met andere garage Jb autoservice in dieverbrug is misschien een goede optie.
Bart-sss Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Lekker door blijven dieselen. Gaat alleen maar goedkoper worden qua brandstof kosten. Vraag en aanbod. Minder vraag naar diesel en net zoveel aanbod is dus daling prijs. Wat de wegenbelasting doet weten alleen de ‘geleerde’ in Den Haag Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
mikerosauer Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Op 1-2-2019 om 08:32, Bart-sss zei: Lekker door blijven dieselen. Gaat alleen maar goedkoper worden qua brandstof kosten. Vraag en aanbod. Minder vraag naar diesel en net zoveel aanbod is dus daling prijs. Wat de wegenbelasting doet weten alleen de ‘geleerde’ in Den Haag Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Geloof je dat nou echt ? Brandstof gaat alleen nog maar duurder worden en diesel zeker want daar willen ze al hellemaal vanaf. Dat is de enige manier om mensen uit de diesels te krijgen Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Bart-sss Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Blijkbaar is wat ik zeg bij jou toch altijd onwaar of zie het niet goed. Volgens mij is nog altijd de marktwerking zo van vraag en aanbod. Ligt bij jou blijkbaar anders. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
dieseltje Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 @@Bart-sss @@mikerosauer denk dat jullie net iets andersbedoelen, de één marktwerking brandstof de ander marktwerking autoprijzen.... of mischien lees ik t verkeerd. 1
mikerosauer Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Op 1-2-2019 om 09:49, dieseltje zei: @@Bart-sss @@mikerosauer denk dat jullie net iets andersbedoelen, de één marktwerking brandstof de ander marktwerking autoprijzen.... of mischien lees ik t verkeerd. Ik had het inderdaad over de brandstof prijs . Ga er maar van uit dat dat die flink duurder worden. En diesel zeker ze willen niet voor niets mensen uit hun diesel hebben.. Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Bart-sss Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 1 februari, 2019 Daar had ik het dus ook over. Maar dat gaat niet gebeuren met de prijzen aan de pomp. Eerder dat ze de wegenbelasting omhoog gooien. Wat ga jij doen als je bij de buren de diesel/benzine goedkoper kunt kopen... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aanbevolen berichten