Tarabass Geplaatst 23 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 23 januari, 2019 Ik zit even met de handen in het haar, en misschien hebben jullie wat tips voor mij. Ik heb iets gekocht via Ebay. Het is verstuurd via DHL, maar nooit aangekomen. Track&trace zegt dat hij de 14de geleverd is, waarna hij ineens weer in het sorteercentrum terecht kwam en op de 18de weer geleverd zou zijn. Na contact gehad te hebben met DHL mogen zij mij niets zeggen, en alleen de verkoper kan een onderzoek starten. Wel heb ik los kunnen peuteren dat hij inderdaad door DHL verzonden is en dat het adres overeen komt met het track&trace nummer. Gelukkig is de verkoper bereidwillig en heeft hij een onderzoek gestart. Ik heb alle buren gevraagd of zij iets aangenomen hebben. Niets. Nu is mijn pakket dus kwijt, ik zou niets kunnen doen en heb geluk dat de verkoper net zo boos is als ik. Kan ik nu echt niets doen? Juridisch heb ik natuurlijk geen relatie met DHL, ik ben immers geen klant. Maar het is toch belachelijk dat ik niet mag weten waar mijn pakketje is en daar überhaupt geen informatie over mag opvragen?
Vinniepilon Geplaatst 23 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 23 januari, 2019 Misschien via rechtsbijstand?
Nitro68 Geplaatst 23 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 23 januari, 2019 https://resolutioncenter.ebay.nl 1
tiptronic Geplaatst 23 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 23 januari, 2019 Waarschijnlijk bij mij afgeleverd. Bennekom doet dat ook altijd, 2
Tarabass Geplaatst 23 januari, 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst 23 januari, 2019 https://resolutioncenter.ebay.nl Dank je! Ik heb dat inderdaad gezien, maar heb daar een beetje een dubbel gevoel over. Enerzijds omdat de verkoper mij tot nu toe heel goed helpt en ik hem keihard nodig heb aangezien ik niets kan doen verder, en anderzijds omdat het onderzoek bij DHL nu loopt en we dat even af moeten wachten. Maar het is zeker wat ik binnenkort ga doen, in overleg met de verkoper. Dan weet Ebay er in ieder geval ook van. Of zou ik dat nu al moeten doen?
Tarabass Geplaatst 23 januari, 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst 23 januari, 2019 Misschien via rechtsbijstand? Ik kan eens bellen natuurlijk 1
Nitro68 Geplaatst 23 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 23 januari, 2019 Laat eBay dat lekker uitzoeken, je hebt kopers bescherming en dat weet de verkopende partij ook. Dus je hoeft je niet bezwaard te voelen.
mikerosauer Geplaatst 23 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 23 januari, 2019 Laat eBay dat lekker uitzoeken, je hebt kopers bescherming en dat weet de verkopende partij ook. Dus je hoeft je niet bezwaard te voelen. Alleen heeft hij bij DHL de status afgeleverd. Dat gaat dus een hele.moeilijke worden Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
dieseltje Geplaatst 23 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 23 januari, 2019 @@mikerosauer dan moet DHL wel een getekende bon hebben met bewijs dat t bij de juiste ontvanger is afgeleverd.
Tarabass Geplaatst 23 januari, 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst 23 januari, 2019 En daar heb ik klaarblijkelijk weer de verkoper voor nodig, omdat hij alleen het onderzoek kan starten. Voor nu lijkt me het niet slim om hem tegen de haren in te strijken. Maar weet niet hoe dwingend zo'n melding bij ebay is. 1
Bonny Geplaatst 24 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 24 januari, 2019 "Laat eBay dat lekker uitzoeken, je hebt kopers bescherming en dat weet de verkopende partij ook. Dus je hoeft je niet bezwaard te voelen." @@Nitro68, dat vind ik nou een hele vervelende opmerking van jou. Waarom zou de verkopende partij gestraft moeten worden (product kwijt en geld kwijt straks als buyers protection inkickt) terwijl hij er net zo goed niets aan kan doen? Ik ben al 2x gen**id door buyers protection als verkopende partij en wat mij betreft mogen ze dat volledig afschaffen tenzij Paypal daar eens serieeus mee omgaat! Peter succes met de afhandeling hoor. Ik weet als geen ander hoe vervelend is als er (dure) spullen kwijtraken en niemand kan helpen 1
Nitro68 Geplaatst 24 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 24 januari, 2019 "Laat eBay dat lekker uitzoeken, je hebt kopers bescherming en dat weet de verkopende partij ook. Dus je hoeft je niet bezwaard te voelen." @@Nitro68, dat vind ik nou een hele vervelende opmerking van jou. Waarom zou de verkopende partij gestraft moeten worden (product kwijt en geld kwijt straks als buyers protection inkickt) terwijl hij er net zo goed niets aan kan doen? Ik ben al 2x gen**id door buyers protection als verkopende partij en wat mij betreft mogen ze dat volledig afschaffen tenzij Paypal daar eens serieeus mee omgaat! Peter succes met de afhandeling hoor. Ik weet als geen ander hoe vervelend is als er (dure) spullen kwijtraken en niemand kan helpen Ehhhhh, zijn niet mijn regels hoor, dat zijn Ebay regels. Elke verkoper weet dat, dus ik zie het probleem niet zo. Dan moet je niet handelen op Ebay, zo simpel is het.
Bonny Geplaatst 24 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 24 januari, 2019 @@Nitro68 Je hebt gelijk dat Ebay/Paypal dat "forceert" en dat is naar mijn mening niet terecht.De verkoper wordt eigenlijk altijd benadeelt en mag dus vaak voor de kosten opdraaien terwijl het niet zijn schuld is (pakket kwijt of fraude). 2
Nitro68 Geplaatst 24 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 24 januari, 2019 @@Nitro68 Je hebt gelijk dat Ebay/Paypal dat "forceert" en dat is naar mijn mening niet terecht. De verkoper wordt eigenlijk altijd benadeelt en mag dus vaak voor de kosten opdraaien terwijl het niet zijn schuld is (pakket kwijt of fraude). Het is niet relevant wat wij er van vinden, terecht of niet terecht. Ebay en PayPal werken op die manier, dus als je als verkoper op een platform als Ebay handelt neem je dat voor lief. Vervelend als je het overkomt, maar je hebt die voorwaarden geaccepteerd als je gaat handelen op EBay. Als je je als koper daarbij je niet lekker voelt, koop je spullen dan in een normale winkel. 1
mikerosauer Geplaatst 24 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 24 januari, 2019 Ehhhhh, zijn niet mijn regels hoor, dat zijn Ebay regels. Elke verkoper weet dat, dus ik zie het probleem niet zo. Dan moet je niet handelen op Ebay, zo simpel is het. Stuur je mij dan even dure spullen op dan meld ik dat ik niks hebt ontvangen eens kijken wat je er dan van vindt Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk 1
Nitro68 Geplaatst 24 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 24 januari, 2019 Stuur je mij dan even dure spullen op dan meld ik dat ik niks hebt ontvangen eens kijken wat je er dan van vindt Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk Het is niet relevant wat wij er van vinden, terecht of niet terecht. Ebay en PayPal werken op die manier, dus als je als verkoper op een platform als Ebay handelt neem je dat voor lief. Vervelend als je het overkomt, maar je hebt die voorwaarden geaccepteerd als je gaat handelen op EBay. Als je je als koper daarbij je niet lekker voelt, koop je spullen dan in een normale winkel. 1
Nitro68 Geplaatst 24 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 24 januari, 2019 Wacht nu eerst maar eens af waar de verkopende partij mee komt ipv op de zaken vooruit te lopen. Jij bent als koper niet verantwoordelijk voor het juist afleveren van het pakket. Dus de verkopende partij zal actie moeten ondernemen en contact moeten opnemen met DHL, hij is juridisch de partij die een overeenkomst met DHL is aangegaan. Wil hij dat niet of schuift hij de verantwoordelijkheid van zich af kun je bij Ebay een geschillen procedure starten.
Bonny Geplaatst 24 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 24 januari, 2019 Kleine correctie: Je kunt prima van Ebay gebruiken maken zonder Paypl te gebruiken, en zelfs wel Paypal maar zonder buyers protection. Ik stuur zelfs klanten weg die buyers protection eisen ... lekker ergens anders naar toe gaan .. daaaagggg! 2
Bonny Geplaatst 24 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 24 januari, 2019 Maar Peter, wacht inderdaad maar even af tot DHL een onderzoek gaat starten. Ik ben al 3 keer een pakket kwijtgeraakt dat na onderzoek toch is terug gevonden; geen idee wat er allemaal mis kan gaan maar het gebeurd blijkbaar. Succes ! 2
Tarabass Geplaatst 24 januari, 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst 24 januari, 2019 Ik wacht het inderdaad even af. Wel zal ik de verkoper vragen wat hij ervan vindt als ik alvast een melding aanmaak bij eBay. Ik voel er niet zoveel voor om direct met gestrekt been erin te gaan. Doel is een oplossing en het liefst dat het pakketje bovenwater komt. Voor nu heb ik de verkoper daarbij nodig en het contact is goed. To be continued... 1
dreke Geplaatst 25 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 25 januari, 2019 @@Tarabass Ik heb ook zo'n problemen gehad, ik zou zeker Ebay contacteren. Zij helpen zowel de verkoper als de koper, dus voel je daar niet schuldig over. Zij voeren onderzoek uit voor de twee partijen en proberen een oplossing te vinden waar de beiden zich niet benadeeld bij voelen. Wanneer je niet op tijd melding maakt bij Ebay Resolution Center kan je later ook geen aanspraak meer maken op enige vergoeding. Wanneer je een Ebay aankoop met Paypal betaald kom je sowieso bij Ebay Resolution Center uit. Ebay en Paypal is van dezelfde 'groep' afhankelijk. grtz, dre 1
roelh Geplaatst 25 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 25 januari, 2019 Ben benieuwd vandaag bij mij. Krijg een pakketje van DHL binnen, waarde 300 euro. Vorige lag op de inrit, benieuwd wat ze vandaag doen Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Rachid17 Geplaatst 25 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 25 januari, 2019 Ben benieuwd vandaag bij mij. Krijg een pakketje van DHL binnen, waarde 300 euro. Vorige lag op de inrit, benieuwd wat ze vandaag doen Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Ook op de inrit???????????? 1
roelh Geplaatst 25 januari, 2019 Rapporteer Geplaatst 25 januari, 2019 Ook op de inritIk was thuis, dus netjes in de handen gekregen Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk 2
Tarabass Geplaatst 26 januari, 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst 26 januari, 2019 @@Tarabass Ik heb ook zo'n problemen gehad, ik zou zeker Ebay contacteren. Zij helpen zowel de verkoper als de koper, dus voel je daar niet schuldig over. Zij voeren onderzoek uit voor de twee partijen en proberen een oplossing te vinden waar de beiden zich niet benadeeld bij voelen. Wanneer je niet op tijd melding maakt bij Ebay Resolution Center kan je later ook geen aanspraak meer maken op enige vergoeding. Wanneer je een Ebay aankoop met Paypal betaald kom je sowieso bij Ebay Resolution Center uit. Ebay en Paypal is van dezelfde 'groep' afhankelijk. grtz, dre Vandaag een geschil geopend. Eerst de verkoper op de hoogte gebracht, maar dan loopt dat alvast. Nog niets van DHL gehoord, behalve dat het weken kan duren 1
Aanbevolen berichten