Ga naar inhoud
  • 0

Alarm schakelt vanzelf in


Gast Rexbull

Vraag

Goedeavond allemaal,

Ik ben zaterdag trotse eigenaar geworden van een mooie Passat uit 2000 met een 2.8l V6 blok.

De afstandbedieningen van de klapsleutels zouden leeg zijn dus de cv zou het daarom ook niet doen.

Nou mag ik ook niet te veel verwachten voor de prijs die ik betaald heb hoor maar ik heb nu wel een serieus probleem....

Ik kan de auto afsluiten en openen met de sleutel.

Eens in de zoveel tijd gaat spontaan het lampje van het alarm opeens knipperen en kan ik mijn auto niet meer in zonder dat de lampen gaan knipperen en de toeter in de kofferbak afgaat. Ik heb de batterijen van de afstandbedieningen vervangen.

De centrale vergrendeling doet t wel als ik de knop in de bestuurders deur indruk.

Het alarm gaat niet uit als ik de motor start waar ik ook gewoon mee kan rijden overigens.

Als in de accu loskoppel is het probleem over en kan ik weer normaal gebruik maken van mijn auto.

Is er iemand in de omgeving van rotterdam die me kan en wil helpen ? Ik zou graag mijn cv willen kunnen bedienen en alarm heb ik niet nodig.

Mvg

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou beginnen met de sleutels opnieuw te activeren en kijken of het dan werkt.

 

Als ik het zo lees is het geen echt alarm, maar een later ingebouwd alarm.

Normaal als het alarm afgaat kun je de auto niet starten, dan is de startblokkering namelijk actief.

 

Het alarm gaat af door:

- activeren van de aanwezigheids sensor (ouder type ultrasoon, wat nieuwer middels radar)

- activeren van ruitbreuksensor

- activeren van hellingshoek detectiesensor

- activatie van deursignaal, motorklepsignaal of achterklep signaal.

- ook activatie bij het wegvallen van de accuspanning (slechte accu)

- Vaak is de noodaccu ook defect en trekt daardoor de auto accu leeg die daardoor weer onder een voltage komt en het alarm kan laten afgaan.

 

Normaal kun je aan het knipperen van het ledje zien, welke sensor is geactiveerd, maar dat werkt denk ik zo niet meer.

 

Ik zou het alarmkastje opzoeken (vaak onder het dashboard bij de bestuurder) en de bekabeling compleet weghalen als je het toch niet gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou beginnen met de sleutels opnieuw te activeren en kijken of het dan werkt.

 

Als ik het zo lees is het geen echt alarm, maar een later ingebouwd alarm.

Normaal als het alarm afgaat kun je de auto niet starten, dan is de startblokkering namelijk actief.

 

Het alarm gaat af door:

- activeren van de aanwezigheids sensor (ouder type ultrasoon, wat nieuwer middels radar)

- activeren van ruitbreuksensor

- activeren van hellingshoek detectiesensor

- activatie van deursignaal, motorklepsignaal of achterklep signaal.

- ook activatie bij het wegvallen van de accuspanning (slechte accu)

- Vaak is de noodaccu ook defect en trekt daardoor de auto accu leeg die daardoor weer onder een voltage komt en het alarm kan laten afgaan.

 

Normaal kun je aan het knipperen van het ledje zien, welke sensor is geactiveerd, maar dat werkt denk ik zo niet meer.

 

Ik zou het alarmkastje opzoeken (vaak onder het dashboard bij de bestuurder) en de bekabeling compleet weghalen als je het toch niet gebruikt.

Bedankt Martijn ,

Het knipperlampje doet het .

Ik denk zelf ook niet dat het origineel is ik heb vw gebeld en die zeggen eigenlijk dat ik hem maar even af moet gooien en dan gaan hun op onderzoek uit. Dit gaat een rib uit Mn lijf worden en ik wil het liefst graag zelf tot de oplossing komen.

Ik ben in Spijkenisse langs een alarm en hifi inbouwstation geweest maar die zeggen juist dat t origineel is en de sleutel opnieuw uitgelezen moet worden bij vw.

Toen ik aangaf dat ik geen alarm wil en nodig heb maar wel graag de cv wil gebruiken moest ik vandeweek maar langskomen dan kunnen ze het wel oplossen voor me maar op zaterdag hebben ze het te druk.

 

Als ik op zoek ga naar de alarm module en de kabels daarvan verwijder zoals je aangeeft zou dan de startonderbreker ook niet uitvallen ? Stomme vraag misschien maar electra heb ik gewoon niet zover kaas van gegeten.

 

Is er niet iemand in de buurt van Rotterdam met uitlees een apparaat ? Wellicht dat het probleem dan ook duidelijk word.

aangepast door Rexbull
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag met #dieselaar Mn auto uitgelezen en de oude storingen gereset. Conclusie is dat ik deze week even naar een lokale audio/alarm inbouwer ga om even te laten zoeken of er een extern alarm later ingebouwd is want met vagcom hebben we het probleem niet kunnen vinden helaas.

Thnx voor alle info dieselaar ????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ze rekenden 35 euro als “onderzoekskosten” ik heb gelijk 2 nieuwe klapsleutels besteld voor 17 euro pst en zodra die binnen zijn zetten ze de sleutelbaard over en de chip. Hiervoor rekenen ze een paar tientjes maar hoeveel precies dat kon hij van te voren niet zeggen.

Voor degenen die uit de buurt van Spijkenisse komen zou ik zeker AK aanraden (klein detail het zit schuin achter de vw dealer????????)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat het is opgelost.

Op aliexpress bestel je voor 17 euro 2 complete sleutels met transponder en printplaat. Zit er ook nog een batterij in. Sleutels frezen kosten 10 pst.

Oké wellicht is dat iets voor de volgende keer ???????? Ik krijg vandaag de sleutels binnen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 13-10-2018 om 12:47, martijn v o zei:

ormaal kun je aan het knippere

Hallo beste forummers,

Ik rijd in een 3BG uit 2003 en heb sinds kort problemen met de afstandsbediening en de centrale deurvergrendeling/alarm. Die werkt niet. De centrale deurvergrendeling op zich wel van binnen uit. Ik heb van de AB een zwakke batterij vervangen en daarna deed de afstandsbediening het kort nog maar sinds een paar dagen ineens niet meer. Het valt mij op dat er een klein rood lampje op de afstandsbediening brand als ik 'm wil gebruiken. Wat kan hier het probleem zijn? Alvast bedankt voor de raad/tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 hours ago, rvandenb said:

Hallo beste forummers,

Ik rijd in een 3BG uit 2003 en heb sinds kort problemen met de afstandsbediening en de centrale deurvergrendeling/alarm. Die werkt niet. De centrale deurvergrendeling op zich wel van binnen uit. Ik heb van de AB een zwakke batterij vervangen en daarna deed de afstandsbediening het kort nog maar sinds een paar dagen ineens niet meer. Het valt mij op dat er een klein rood lampje op de afstandsbediening brand als ik 'm wil gebruiken. Wat kan hier het probleem zijn? Alvast bedankt voor de raad/tips

Ben je in bezit van beide sleutels? Op youtube staan er een hoop videos die laten zien hoe je de sleutel zelf kunt programmeren. Klik hier voor een voorbeeld daarvan. Probeer dit maar eerst, als het nog niet helpt zal er iemand zijn hier op het forum die jou verder kan helpen. Het rode led hoort te branden tijdens het bedienen van de ab 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welk merk batterij heb je genomen?

De VW sleutels werken het beste met Panasonic en Varta knoopcellen.

Duracell en Action meuk zijn met paar keer drukken kracht kwijt. Dan moet je sleutel tegen bestuurders raam houden wil er wat gebeuren.

Rood ledje op je sleutel geeft aan batterij bijna leeg. Zou dus echt proberen een Panasonic in te doen. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

Hartelijk dank voor de suggesties. Ik zeker eerst eens de tip van Barry uitproberen. Het probleem is immers ontstaan na het vervangen van de batterij. Ik heb dit keer Duracell gekocht omdat ik dacht dat dat juist wel lang zou meegaan. Het ging een week goed. Ik ga nu Panasonics of Varta proberen. Het rode led lampje brandde bij mijn weten nooit eerder. Kan me daar in vergissen natuurlijk. Echt iets waar je pas op let als er wat mee is.

I'll keep you posted!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden