Ga naar inhoud
  • 0

Auto houd in


Gast jered.seedorf1

Vraag

Gast jered.seedorf1

Sinds vanochtend een probleem met de Passat. Ik heb geen vermogen meer de auto blijft toeren maken in zijn 4 en gaat naar zijn 5 zonder meer vermogen. Toen ik vanmiddag naar huis reed brande het motormanagement. Heeft iemand dit ook gehad of weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast jered.seedorf1

Lijkt me sterk, je kan de turbo laten reviseren voor 300 euro en een intercooler kost je via Mister Auto of een andere leverancier misschien 150 maximaal. Reken de arbeid erbij, denk 6 a 7 uur werk en je bent voor een veel leukere prijs klaar.

Dan moet ik nog iemand vinden die dat kan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja

 

Ik moest best vaak vloeistof bijvullen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D(S)tealers zijn er alleen maar op uit om zo veel mogelijk geld uit je zak te kloppen ???? hier op het forum heeft men veeeel meer verstand van problemen. Uit laten lezen door iemand van het forum en hier de foutcodes neerzetten bieden veel meer soelaas???? Ennn het is goedkoper!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is een gevolg van een probleem; zoals mensen hier vertellen (en ik ook nu) moet je de foutcodes eerst maar even posten. ALs je zelf VCDS hebt, eerst alles wissen, dan rijden en die codes hier plaatsen. Dan gooi je oude codes weg die er al langer in kunnen staan en zeer waarschijnlijk irrelevant zijn.

 

Overigens vind ik het raar dat je turbo EN de intercooler samen stuk zijn, hoe heeft de dealer dit geconstateerd? Vaak is de turbo het haasje doordat de VNT vastzit wegens onvolledig verbrandde uitlaatgassen en/of carterdamp-olie. Als er iets mechnisch stuk is aan je turbo (steen er in, of een brok van de luchttoevoer) is je turbo echt kaduuk en zal je motor ook interne schade hebben. Wat vaak ook een probleem is, maar ik weet niet of een benzine dit ook zo heeft, is de N75, de regelklep van de VNT. Wie corrigeert/vult aan?

 

Maar goed, eerst diagnose en foutcodes en dan verder kijken. Zo heb ik hier een verhaaltje gevonden over de CAXA motor: https://turboonderdelen.nl/TSI_Turbinehuis die welicht aansluit met jouw probleem. Let wel dat alle goede turborevisiehuizen dit kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update van mijn auto:

 

Auto is vorig week door twan @@bandenman opgehaald om de ze maken. Twan kwam met een andere beoordeling dan wat de dealer mee kwam, blijkt dat niet mijn intercooler kapot was maar mijn warmtewisselaar. De auto heb ik gisteren weer terug gehad met een nieuwe turbo en warmtewisselaar met dank aan @@bandenman twan.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de dealer hier omschrijven ze het ook als warmtewisselaar...... Een intercooler is naar mijn mening de koeler die voor de radiateur zit.....

 

Verstuurd vanaf mijn Huawei P9

Maar ik ben dan ook uit 1974......dus wellicht zijn de termen iets of wat veranderd...

 

Verstuurd vanaf mijn Huawei P9

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De intercooler is toch de radiateur die lucht koelt die door de turbo word verwarmt en anders te weinig zuurstof bevat voor een goede verbranding?

juist dat heb ik dus ook altijd gedacht, en die staat meestal voor de koelvloeistof-radiateur achter de voorbumper....maar het blijft VW....dus wie weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De intercooler is toch de radiateur die lucht koelt die door de turbo word verwarmt en anders te weinig zuurstof bevat voor een goede verbranding?

Is ook bijna mijn mening. Alleen verwarmt de turbo niet, hij wordt aangedreven met warme lucht (uitlaatgassen).

Lucht wordt wel warm door de compressie van de turbo. Daarom wordt ie gekoeld.

Tot zover wat ik bij werktuigbouwkunde heb geleerd.

Maar misschien bedoelde je het ook zo.

aangepast door Harrynak63
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De lucht wordt wel degelijk warm door de turbo, laten we zeggen, aan de ene kant hete uitlaatgassen en de andere kant de aangezogen lucht, die dan toch ook weer verwarmt wordt door de turbo, ook al indirect door de hitte van de turbo. En dit moet weer gekoeld worden voordat het de motor bereikt en dit gebeurd door de intercooler, die zich over het algemeen in de rijwind bevind aan de voorzijde van de auto.

 

Normaal krijgt een atmosferische motor ook aangezogen lucht binnen die ook gelijk is aan de temperatuur die het buiten is, ook een turbo motor zuigt deze aan, maar moet weer gekoeld worden voordat het in het aankomt bij de motor en de intercooler kan niet verder koelen dan de buitenlucht temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden