Ga naar inhoud
  • 0

Auto houd in


Gast jered.seedorf1

Vraag

Gast jered.seedorf1

Sinds vanochtend een probleem met de Passat. Ik heb geen vermogen meer de auto blijft toeren maken in zijn 4 en gaat naar zijn 5 zonder meer vermogen. Toen ik vanmiddag naar huis reed brande het motormanagement. Heeft iemand dit ook gehad of weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De lucht wordt wel degelijk warm door de turbo, laten we zeggen, aan de ene kant hete uitlaatgassen en de andere kant de aangezogen lucht, die dan toch ook weer verwarmt wordt door de turbo, ook al indirect door de hitte van de turbo. En dit moet weer gekoeld worden voordat het de motor bereikt en dit gebeurd door de intercooler, die zich over het algemeen in de rijwind bevind aan de voorzijde van de auto.

 

Normaal krijgt een atmosferische motor ook aangezogen lucht binnen die ook gelijk is aan de temperatuur die het buiten is, ook een turbo motor zuigt deze aan, maar moet weer gekoeld worden voordat het in het aankomt bij de motor en de intercooler kan niet verder koelen dan de buitenlucht temperatuur.

Dan begrijpen we elkaar. Ik las het even alsof je bedoelde dat het doel van de turbo het verwarmen van de lucht is, maar het is meer een vervelend bij-effect wat de intercooler weer moet oplossen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het deel aan warmte wat van de turbine kant naar de compressorkant wordt afgegeven is maar heel klein omdat de lucht er heel snel doorheen gaat. Het grootste gedeelte is de compressie warmte. Koude lucht is dichter en daardoor krijg je meer massa zuurstof de motor in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het deel aan warmte wat van de turbine kant naar de compressorkant wordt afgegeven is maar heel klein omdat de lucht er heel snel doorheen gaat. Het grootste gedeelte is de compressie warmte. Koude lucht is dichter en daardoor krijg je meer massa zuurstof de motor in.

Je hebt gelijk, het is alweer ff geleden dat ik in de schoolbanken zat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, wordt door de compressie toch 120-140 graden en dat wordt door de intercooler weer afgekoeld om meer massa volume lucht in de verbrandingskamer te krijgen.

 

Meestal zon 70 graden, afhankelijk van het vermogen en de buitentemperatuur.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden