Ga naar inhoud

  • 0

kapot raammechanisme zijruit


vw130trend

Vraag

  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Gefixt! Kabeltje van het mechanisme was gebroken. Nieuwe binnenplaat besteld (voor passat geen reparatiesetjes te verkrijgen. wel voor Golf blijkbaar) en nog wat kleine dingen. Samen met Jee13 (of eigenlijk alleen Jee) aan het klussen gegaan. In totaal 3 uur en wat minuten bezig geweest. Totale kosten: 112 voor de binnenplaat en losse dingetjes, koeken voor Jee :-)

 

TIP: zet het kabeltje in je deurhendel niet te strak, dan gaat hij niet meer open ;-). We hebben het aan den lijve ondervonden.

 

@ Jee: Gozer, goud! Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als je een beetje handig bent en het 'kapotte' blokje los kunt verkrijgen ergens(zoals ik kon)

img_0101.jpg

 

Is het erg goed zelf te vervangen.

 

kun je me ook vertellen waar ik voor een passat 2000 variant losse blokjes kan krijgen.

mijn linkerachterraam is kapot

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oudje up.

Vanmiddag bij Jee geweest voor hardheid koni kit. (Nogmaals tnx en ook voor 't poetsen van de krasjes)

 

Vanuit hem richting pontje bij dordt gereden, even lekker wachten in het zonnetje, ramen voor naar beneden.

Pontje over, weer verder rijden, dus ramen maar dicht. Rechtsvoor komt cm of 5 nog omhoog, daarna krak :angry:

Was toch wel fris, de resterende 30km naar huis.

 

Momenteel raam maar dichtgemaakt, wordt dus nu ook zo'n blokje halen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij golf is er idd coulance omdat die iets ander raamsysteemheeft dan passat

 

bij mijn weten is dit voor passat geen coulance, is natuurlijk altijd te proberen

 

mocht je er niet uit komen, geef je maar seintje, dan koop je de raamplaat en help ik wel met monteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Net even langs geweest, heb zelf maar een mechaniek meegenomen, coulance??? daar doen wij niet aan voor de passat.

Nu dus wat te hobbyen deze week.

 

btw, 'k maak dan meteen foto's en how-to voor de kb.

 

Dat is dan een mooi eenduidig beleid :? Bij mij deden ze totaal niet moeilijk. ( gelukkig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kun je me ook vertellen waar ik voor een passat 2000 variant losse blokjes kan krijgen.

mijn linkerachterraam is kapot

 

Ik heb nu dus ook hetzelfde probleem:(

Maar heb hier nog geen oplossing voor kunnen vinden in dit topic.

Of kan dit op dezelfde manier als de voordeuren opgelost worden??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals gezegd in het begin .

Nieuwe plaat kopen bij dealer en alles overzetten .

Is goed te doen , ik heb het begin dit jaar ook gedaan en ben er een morgen mee bezig geweest .

Even goed opletten hoe je alles uit elkaar haalt . Je hele deurpaneel moet eraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De blokjes zijn niet altijd de boosdoener. Bij mij was de kabel verroest en dus moest ik het geheel vervangen. De plaat in zijn geheel is inderdaad erg simpel te vervangen. Originele speaker zit vast met popnagels dus effe losboren en daarna op nieuwe paneel monteren.

Alvorens wel even je raam vastplakken in de hoogste stand zodat die niet naar beneden dondert als je bezig bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden