TonD Geplaatst 10 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2017 (aangepast) had een offerte aangevraagd bij ATM heeft iemand hier ervaring mee met deze chppert?? 10 oktober, 2017 aangepast door TonD Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 10 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2017 Naam associeer ik met een betaal automaat. Maar waarom niet naar de bekende jongens? Vag techniek JDEngineering JB Service van Vucht den Hartog Allemaal gerenomeerde tuners waar iedereen hier tevreden over is. 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TonD Geplaatst 11 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2017 (aangepast) Was voor mij ook maar een vraag....omdat ik er ook nog nooit van gehoord had, en van die 3 die je opnoemde ken ik alleen JD de andere 2 kende ik niet.....eerlijk gezegd. vandaar m,n vraag.....heb er tijd genoeg mee..eerst is kijken hoe de auto het doet de komende winter. maar je hebt gelijk wat JD betreft, ben er met m,n vorige 2 Passats ook geweest waren diesels maar gewoon super die JD. En die andere 2 ga ik is opzoeken hier op het forum....ben benieuwd 11 oktober, 2017 aangepast door TonD 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
touzani Geplaatst 11 oktober, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2017 Ik kan uit ervaring zeggen dat je geen spijt zult krijgen van vagtechniek. Ik heb mijn Passat op 13 september bij ze laten tunen en geniet nu elke dag van de auto. Ik heb helemaal niet meer het gevoel dat ik een 1.6 aan het rijden ben. De auto reageert veel vlotter en agressiever dan voorheen. De ontvangst bij vagtechniek was perfect. je kan zowel tijdens de proefrit als na de tuning mee rijden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DexterXL Geplaatst 16 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 oktober, 2017 ATM ken ik meer uit de Ford wereld, wat ik intussen wel weet, is dat er niet veel "echte" tuners zijn, vaak hebben ze ergens in het land een mannetje waar ze jouw software naar toe sturen, die past het aan, en dan zet de tuner die software weer op jouw auto. Hoeft niks mis mee te zijn, maar bij problemen word het lastiger, jij doet jouw verhaal aan de tuner, die vertaald het weer naar zijn mannetje, die past het dan weer aan, en zo zit je altijd met iemand er tussen....kan lastig zijn. Ik heb al meerdere auto's laten tunen bij Unlimited Tuning Amersfoort, de eigenaar past ter plekke je software aan, en bij problemen overleg je 1 op 1 met hem, wat ik dus nu al een paar keer met de Passat heb gehad.....en dan blijkt het in je turbo te zitten...kak, maar heb de toezegging dat hij alles nog een keer gaat doen zodra de turbo weer in orde is......gewoon top service Dus mijn advies: vraag of ze zelf de software aanpassen, of dat ze een standaard stukje data erop zetten, of een mannetje hebben.... Kunnen ze het zelf, dan prima, de rest.....in mijn ogen geen optie 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 16 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 oktober, 2017 Dat verhaal klopt, afhankelijk van welk “mannetje”. Matthijs of JB werken op dezelfde manier en ik vind titel “mannetje” voor JD nogal denigrerend????. Ik denk dat het belangrijker is dat je uitzoekt waar je auto getuned wordt en welk “mannetje” dit uiteindelijk doet. De tuning op zich is identiek aan de tuning bij JD in Lochem, enige verschil is dat JB of Matthijs niet een dynobank in de garage hebben, maar dat kunnen ze absoluut voor je regelen en betaal je (ook bij JD) voor. Maar er zijn idd genoeg prutsers die ergens een file vandaan hebben en deze erin schieten, bij problemen is er dan geen oplossing. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DexterXL Geplaatst 17 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2017 alles onder de 1.60m vind ik een mannetje.....als hij idd langer is, dan verdiend hij de titel man Daarom zette ik er ook direct achteraan, dat er niets mis hoeft te zijn met een tuner op afstand, maar idd die standaard file-tuners sla ik altijd over. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 17 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2017 ATM ken ik meer uit de Ford wereld, wat ik intussen wel weet, is dat er niet veel "echte" tuners zijn, vaak hebben ze ergens in het land een mannetje waar ze jouw software naar toe sturen, die past het aan, en dan zet de tuner die software weer op jouw auto. Hoeft niks mis mee te zijn, maar bij problemen word het lastiger, jij doet jouw verhaal aan de tuner, die vertaald het weer naar zijn mannetje, die past het dan weer aan, en zo zit je altijd met iemand er tussen....kan lastig zijn. Ik heb al meerdere auto's laten tunen bij Unlimited Tuning Amersfoort, de eigenaar past ter plekke je software aan, en bij problemen overleg je 1 op 1 met hem, wat ik dus nu al een paar keer met de Passat heb gehad.....en dan blijkt het in je turbo te zitten...kak, maar heb de toezegging dat hij alles nog een keer gaat doen zodra de turbo weer in orde is......gewoon top service Dus mijn advies: vraag of ze zelf de software aanpassen, of dat ze een standaard stukje data erop zetten, of een mannetje hebben.... Kunnen ze het zelf, dan prima, de rest.....in mijn ogen geen optie Vag techniek, jd, vvt, den hartog, dvx, tvs schijf al hun software zelf. Niet echt moeilijk te vinden lijkt me. Daar hoord ook de bijpassende prijs bij. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Timt Geplaatst 30 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 30 oktober, 2017 Ik wil binnenkort mijn b7 140pk laten tunen(stage1) bij vagtechniek. Meer liefhebbers zodat we beiden 20% korting kunnen krijgen (tenminste.. dat is wat ik ervan begrijp via dit forum) 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 30 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 30 oktober, 2017 @@Timt Welkom op het forum 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 30 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 30 oktober, 2017 Welkom @@Timt en bedankt voor je leuke introductie. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 30 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 30 oktober, 2017 Vond het ook een leuke binnenkomer, zo al van bericht 1 direct willen gebruik maken van de forumleden om een korting af te kunnen snoepen.. Maar alsnog een welgemeende welkom hier. 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RedCell Geplaatst 10 november, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2017 Ik heb een 3C uit eind 2005, iets van 330.000 km op de teller. Zit er een max km-stand op m.b.t. het wel/niet laten chippen ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 10 november, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2017 Nee, ligt meer aan de conditie van de motor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Iroa-2 Geplaatst 10 november, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2017 Mijn 3c is uit 2006 en ik heb hem bij 290.000 laten chippen. Nog geen enkel moment spijt van gehad Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bgtdi Geplaatst 8 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2017 Ik wil m'n passie ook laten chippen, motor en dsg. Als ik bij Vagtechniek kijk is het verschil met korting tussen stage 1 en 1+, 235.80 euro. Bij stage 1 zetten ze er andere software op en proefrijden 200pk en 410nm, bij stage 1+ komt er rollen bij op de vermogensbank en eventuele op maat aanpassingen 210pk en 420nm. Is het waard om stage 1+ te kiezen die 235.80 eurootjes duurder is. Heb m'n vorige passat laten chippen bij JD tijdens een passat meeting, was een heel andere auto geworden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nietsnut Geplaatst 8 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2017 In mijn optiek moet je een auto op de rollenbank afstellen itt een standaard flashfile erin jetsen, wat is de standaardprijs ex rollenbank dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bgtdi Geplaatst 9 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2017 stage1 is 429 en stage1+ 579, een verschil van 150. Mijn gevoel zegt afstellen op de rollenbank, dan weet je wat de auto doet. Die korting is maar een lokkertje, je wilt toch het beste uit je passat halen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nietsnut Geplaatst 9 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2017 Die extra centen ben je snel weer vergeten en jij weet dat je auto maximaal presteert, voor mij is het dat wel waard. Mijn auto gaat binnekort naar Mathijs toe voor een aanpassing: DPF leeg (andere uitlaat eronder), EGR zichtzetten en op de rollenbank afstellen. Ik wil maximale trekkracht hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ztevan Geplaatst 21 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 21 december, 2017 Vagtechniek geeft 20% korting bij het chippen van 2 auto's op de normale chip. Dat kost dan 423 euro. De chip op maat, ofwel stage 1+ kost 679 euro. Daar is de korting niet op van toepassing. Ik wil de dsg ook laten aanpassen, dat is vanaf 195 euro, afhankelijk van de wensen volgens mij. Ik zit te denken om dit binnenkort te laten doen. Twijfel nog tussen stage 1 en stage 1+ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PHS Geplaatst 23 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2017 (aangepast) JD Engineering in Lochem is echt erg goed met VAG producten....(nee, ik heb geen aandelen) 23 december, 2017 aangepast door PHS Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ztevan Geplaatst 27 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2017 Had een offerte aanvraag gedaan via de mail bij ATM. Een chiptuner die ik met zoekresultaten toch wel af en toe tegen kwam. Dit was het antwoord dat ik kreeg voor het chippen van mijn 1.4 tsi uit 2012. “Beste, Helaas hebben wij geen chiptuning beschikbaar voor de 1.4 TSI motoren die beschikken over de DSG DQ200 versnellingsbak, welke is uitgevoerd in uw auto. Deze type versnellingsbakken kunnen niet of nauwelijks het extra vermogen aan waardoor de auto schokkerig gaat rijden. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet/ Best regards/ Cordialement/ Mit freundlichen grüßen,” Eerlijk antwoord en wel iets om rekening mee te houden voor mijn motor. Vandaar ook de afweging voor JD en vagtechniek omdat zij ook kundig de dsg aan kunnen passen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DexterXL Geplaatst 28 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2017 @@Ztevan ??1.4 TSi van 2012....welke uitvoering van de motor heb je dan? Ik heb dus ook een 1.4 TSi van 2012, met DSG7 Dat zou dus ook de DQ200 bak moeten zijn, volgens mijn gegevens kan deze tot 350pk/420Nm De mijne zal as dinsdag afgerond gaan worden (ivm turbo problemen nu opgelost) en dan gaat deze naar 150pk/270Nm via Unlimited Tuning, zit bij jouw om de hoek Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 29 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2017 Ben benieuwd naar een vermogens uitdraai van unlimited. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DexterXL Geplaatst 29 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2017 Die komt iig niet van mijn auto af.... aan de ene kant kan je dan echt zien wat er gemeten word, maar heb te vaak bij div tuners gezien dat ze de calibratie-run nooit hetzelfde doen, dus in zekere zin beinvloed dat de uitslag, het enige wat je dan wel kunt zien hoeveel erbij is gekomen. Ik heb ergens nog wel een uitdraai van de Focus liggen voor wie dat inzien wilt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten