Ga naar inhoud

Chiptuning


touzani

Aanbevolen berichten

Echte r-lines zijn vaak kale auto’s, geen climatcontrol, geen Chrome rond ramen, zwarte dakreling.

 

Dit geldt met name voor de 3C van het laatste bouwjaar. Toen werd het R-line pakket praktisch 'weggegeven' op de echte Bluemotion uitvoering, en die waren wederom op de Trendline gebaseerd en opties waren ook maar beperkt bestelbaar. Zo kon je geeneens chromen lijsten rond de ramen als optie bestellen op deze uitvoering! Chromen dakrails wel, en ook een Climatronic. Met de B7 in het zicht probeerde VW nog er nog zoveel mogelijk van de B6 te slijten.

 

Maar een B7 R-line zie je niet zo veel, die zijn redelijk zeldzaam.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar voor de R-line had/heb je een exterieur en interieur pakket. Een R-line interieur is ook vrij schaars, die werden bijna nooit besteld. Wel jammer, want zo krijg je bij een B8 R-line interieur ook een progressief stuurhuis, en daarmee schijnt de Passat een stuk beter te rijden. Maar dat zie in NL nauwelijks, ook bij het begin van de levering van de B8 werd het R-line pakket praktisch weggegeven, maar toen was hij niet op de Trendline gebaseerd en kende derhalve ook geen beperkingen qua opties.

 

Daarom zijn (op elk type/serie Passat) R-line sturen zo schaars, vrijwel niemand bestelde ze mee als optie.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het dan ook half?? Mijn buitenkant van mijn b7 is r-line uitgevoerd. De binnenkant dan weer niet helemaal blijkbaar. Want heb wel een zwarte hemel. Heeft niks met chiptuning te maken overigens haha.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bm-er heeft gelijk, die B6s r-line bluemotion trendline zijn helemaal kale wagens.

 

Bij b7 zie je ook grote verschillen, buitenkant r-line, binnenkant niet, of half, Chrome pedalen, afgeplat stuur, interieur, zwarte hemel. Ik weet niet wat de eerste eigenaar allemaal konden kiezen, maar de meeste b7 r-lines zijn het in mijn ogen net niet. Lijkt wel of ze in Emden zo maar wat in elkaar zetten

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door bgtdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Dag mensen. Ik heb sterk de nijging om mijn b7 1.6tdi te laten chiptunen. Het gebeurd zoiezo bij JD of vagtechniek. Nu zie ik tussen die 2 best een prijsverschil. JD is duurder maar zie daar ook dat ze dan ook gelijkt de egr klep weg kunnen schrijven als je hem daar dan toch laat chippen. Is dat bij vagtechniek ook het geval? Ik wil zoiezo eerst nog de distributieriem+waterpomp vervangen voordat ik hem laat chippen. Dit gebeurd volgende maand.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag mensen. Ik heb sterk de nijging om mijn b7 1.6tdi te laten chiptunen. Het gebeurd zoiezo bij JD of vagtechniek. Nu zie ik tussen die 2 best een prijsverschil. JD is duurder maar zie daar ook dat ze dan ook gelijkt de egr klep weg kunnen schrijven als je hem daar dan toch laat chippen. Is dat bij vagtechniek ook het geval? Ik wil zoiezo eerst nog de distributieriem+waterpomp vervangen voordat ik hem laat chippen. Dit gebeurd volgende maand.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

EGR wegschrijven is bij Vagtechniek ook kosteloos mee te nemen. Of het een goede keuze is om überhaupt de EGR weg te schrijven is een ander verhaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dank je wel @@Erick voor de reactie. Mag ik vragen waarom het geen goed idee zou zijn dan om hem weg te laten schrijven? Hoor zoveel verhalen dat het stukken beter zou zijn voor de motor?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 Ben ik ook wel benieuwd naar.

Waarom zou je het wel, of juist niet doen (en dan laat ik het milieu ascpect even buiten beschouwing).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden