Verbruiksopgave in de teller is niet echt betrouwbaar, werkelijk verbruik bijhouden aan de pomp is dat wel. Ik gebruik daar spritmonitor voor, werkt prima!
Vanmorgen 68 liter getankt, meter gaf net 0 aan en 1.208 km op de dagteller.
Ik wist al toen ik vanochtend van huis ging dat ik moest gaan tanken - donderdag is de prijs net weer ietsje goedkoper dan andere dagen
Vorig seizoen Nexen Nfera su1 als zomersloffen gebruikt, maar niet tevreden over de ongelijkmatige slijtage en het cuppen. Nu ligt er Hankook zomerrubber onder, deze voelen goed en geven vooralsnog geen afwijken slijtagepatroon te zien.
Bandemaat 235/45/17
Dit probleem komt mij ook bekend voor. Na het starten licht uit en weer aan, dan doen ze het weer en gaat de foutmelding uit. Ik heb er een Pilot Pro set in zitten, zijn toch niet de goedkoopste sets ...
@@Stief - wat voor relaiskabel bedoel jij?
Is een bekend fenomeen - achter de binnenafdekking van het spatbord (bij gebrek aan een betere benaming) verzamelt zich prut/bladeren/zooi wat vocht vasthoudt en het roesten van "binnenuit" bevordert. Valt helaas niet onder carrosserie garantie.
Regelmatig met een HD spuit de binnenkant van de spatborden uitspuiten helpt - een flinke dosis tectyl helpt ook echt.
Ook mijn temperatuur maar even in de gaten gehouden vandaag - kvs was binnen 15 km op 90 graden, de olie had aanzienlijk langer nodig om op te warmen. Na 30 km had hij de 80 graden bereikt, na 65 km was hij niet hoger gekomen dan 84 graden.
Omstandigheden: buitentemperatuur -6, snelheid 110-120 op snelweg bij 2.100-2.200 rpm
Ik heb mijn B6/3C van BJ maart 2006 gekocht in mei 2016 (dus 10 jaar oud) met 289.000 op de teller. Nu een kleine 2 jaar later staat de teller op 375.000 and still going strong ...
In de tussentijd wel wat kosten gemaakt voor groot en preventief onderhoud, mijn voornemen is om tot ca. 450.000-500.000 door te blijven rijden zolang er geen grote kosten cq gebreken ontstaan zoals Alle @@dieseltje al aangeeft.
Het lijkt er op dat Peter @@Tarabass en ik last van hetzelfde hebben. Nu in deze dagen al 3 keer gehad dat 's morgens vroeg (04:45 ) de deurklink niet open wil. Ik forceer dit niet (meer) maar doe vanaf passagierszijde van binnenuit de deur open, dit werkt zonder problemen en hij sluit ook weer gewoon goed.
Als ik met kracht de deurklink aan de buitenkant opentrek blijft intern blijkbaar iets hangen in de "open" stand waardoor de klink geen spanning meer heeft en het slotmechanisme niet meer sluit.
Vorig jaar januari dit euvel gehad en vanmorgen weer voordeur aan bestuurderszijde ging niet meer dicht (vergrendeld)
Om 04:30 eerst maar naar mijn werk gereden terwijl ik het portier stevig vast hield. Toen het weer licht was weer de al eerder genoemde hamermethode toegepast, helaas zonder succes. Toen wat WD40 in het slotmechaniek gespoten, toen ik een uur later nog wat ging proberen had het blijkbaar voldoende ingewerkt / los geweekt / overig (doorhalen wat niet van toepassing is) en was het slot weer gangbaar. De deurklink had weer "grip" en hij vergrendelde weer gewoon.
Mocht hij morgenochtend weer kuren hebben heb ik nu in ieder geval een spanbandje klaar liggen zodat ik de deur normaal vast kan zetten.