Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
hudeck

Metale rammel

Vraag

Aan de geleerde en sleutelaars onder ons.

Heb een uitdaging en voor mij een ergenis/probleem.

 

Als volgt :

 

Als ik rustig rij op de binnen wegen enz

En ga met de linker kant over een put of een verhoging zoals we allemaal doen.

Hoor ik vermoed ik linksachter een metaal op metaal rinkel/rammel.

Als ik op de snelweg rij geen probleem etc.

 

Heb naar de achterremmen etc gecontroleerd zitten naar mijn weten vast hulpveer ook.

 

Wat zou dit kunnen zijn of heeft iemand de mogelijkheid om hier morgen (zondag) er naar te kijken.

 

Wil Matthijs hier niet over lastig vallen op zijn vakantie.

 

Ik zou dit erg op prijs stellen Thanks

 

Pm me maar of zet het in deze topic als er vragen zijn

 

Huub

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit 2x gehad bij een Golf 4 en bij een A3 Sportback. Beide hadden een gebroken achterveer waarvan het afgebroken stuk bleef hangen in de draagarm. Dat was de reden dat de auto's rinkelde, met name op een weg met klinkers. Ik weet niet helemaal of de CC een soortgelijke constructie heeft maar je kan altijd even tasten onderaan de veer of deze afgebroken is.

 

Toevallig hoor ik bij die van mij een knak achterin sinds vandaag. Zal ook moeten achterhalen wat dat is.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dit lijkt verdomd veel op... ga zometeen meteen kijken... hoop dat ik er zo bij kan komen om het te voelen.. beide veren meteen checken hoop dat dat het is

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Heb nog wel een setje nwe veren en een set gebruikte voor de CC liggen.

Mocht het een veer zijn

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dit heb ik paar weken geleden ook gehad, stukje veer lag achter in de veerschotel.

Op de brug en dan met een spiegeltje had de monteur het gevonden.

Volgende week dus maar een nieuw setje eibach/bilstein b2 eronder.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Mocht het niet aan de veer liggen @@hudeck, neem dan eens op je gemak mijn projectpagina door. Daar lees je mijn avonturen met "een metalen knak" én de oplossing. Succes!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Mocht het niet aan de veer liggen @@hudeck, neem dan eens op je gemak mijn projectpagina door. Daar lees je mijn avonturen met "een metalen knak" én de oplossing. Succes!

Kan je me een link sturen is wat makkelijker lees me het leplazerus

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Heb nog wel een setje nwe veren en een set gebruikte voor de CC liggen.

Mocht het een veer zijn

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Stuur me eens een Pm met daarin de prijzen..

Zijn het dan ook verlaagde veren of originele hoogtes

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dit 2x gehad bij een Golf 4 en bij een A3 Sportback. Beide hadden een gebroken achterveer waarvan het afgebroken stuk bleef hangen in de draagarm. Dat was de reden dat de auto's rinkelde, met name op een weg met klinkers. Ik weet niet helemaal of de CC een soortgelijke constructie heeft maar je kan altijd even tasten onderaan de veer of deze afgebroken is.

 

Toevallig hoor ik bij die van mij een knak achterin sinds vandaag. Zal ook moeten achterhalen wat dat is.

Dan zou een brug makkelijk zijn maar helaas heb ik die luxe niet.. maar ja moet met de auto elke keer naar Aalsmeer..

Zou wel mooi zijn als het een veer is.. dan zijn we gauw klaar hahaha

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Achter eens op de krik zetten om te checken misschien.

Dus gewoon de achterwiel opkrikken en dan beide veren controleren..

Als de veer gebroken is kan ik het stuk dan weg halen?

 

Ook omdat ik door de weeks met de auto op en neer naar Aalsmeer moet

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dus gewoon de achterwiel opkrikken en dan beide veren controleren..

Als de veer gebroken is kan ik het stuk dan weg halen?

 

Ook omdat ik door de weeks met de auto op en neer naar Aalsmeer moet

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

In principe hoef je de auto niet eens op een krik te zetten. Zoals ik zei echt je hand onderaan de veer zetten en voelen met je vingers of je een gebroken uiteinde voelt ofzo. Een gebroken stuk kan je natuurlijk gewoon verwijderen. Meestal zal je trouwens ook zien dat je auto iets meer naar rechts of links (afhankelijk van welke veer) helt.

 

Let er wel op dat dit APK afkeur is en dat het ook gevaarlijk kan zijn. Mocht een verzwakte veer volledig doormidden breken terwijl jij aan het rijden bent, dan kan je in een spannende situatie komen te zitten.

 

-Edit: Op de krik en wiel eraf is natuurlijk handiger. Dan zie je wellicht ook het een en ander.

aangepast door PassatCBAC

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zoals @@PassatCBAC zegt kan je ook gaan voelen, maar op de krik haal je al wat spanning vd veer weg en met het wiel eraf zie je ook nog eens iets. Als die echt gebroken is zou ik heel voorzichtig of niet rijden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Nog een klein vraagje @@hudeck: is jouw CC geproduceerd tussen 07-2009 en 10-2009? Dan kan er nog een specifieke kwestie spelen.

Bij het teruglezen van mijn eigen verhaal merkte ik dat er nog een klein nawoord aan het verhaal van de knak ontbreekt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Nog een klein vraagje @@hudeck: is jouw CC geproduceerd tussen 07-2009 en 10-2009? Dan kan er nog een specifieke kwestie spelen.

Bij het teruglezen van mijn eigen verhaal merkte ik dat er nog een klein nawoord aan het verhaal van de knak ontbreekt.

 

Nee is die niet.. van mij is van begin 09

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Okay in die productieperiode zijn de randen van de plaatdelen iets te lang gelaten, waardoor er naast de puntlassen frictiekrachten op kunnen treden. Als je daar met een brede platte schroevendraaier de plaatdelen iets van elkaar haalt (hoeft maar minimaal) dan heb je geen last meer van de frictiekrachten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Okay nou ff een update.. denk dat jullie gelijk hebben.. wat de veer betreft.. ik schopte voor de gein tegen mijn linker achterhand en ik hoorde het zelfde geluid dan als ik over een stenen weg rij... heb de achterband er niet afkunnend halen omdat ik de krik bij een maar van me heb liggen.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Gerinkel bij het trappen is inderdaad een grote kans dat het een veer is. De buurman ofzo heeft ook geen krik te leen voor je?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ja zal het morgen eens vragen.. hoe snel kan je zo'n veer vervangen?

 

Laten we hopen dat dat het is dan kunnen we door naar iets anders hahahaha

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Bij een cc weet ik niet maar bij de variant is het met ervaring op een kwartier per kant gedaan. Je kan ook enkel degene vervangen die stuk is maar ik zou meteen rechts ook doen.

aangepast door Dabrother

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

15 minuten... even de schokbreker van de wielnaaf loshalen en je kiepelt de veer er zo tussenuit. Als ik t zo goed uitleg. Brug is wel handig????

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden