Ga naar inhoud
  • 0

Retrofitting DAB+ in Passat 3C


Tarabass

Vraag

Heren, ik wil graag weer een beroep doen op jullie kennis. Zoals sommigen wel weten ben ik bezig met een projectje om DAB+ in te bouwen in mijn 3C5 icm een RNS315. Alleen krijg ik het niet aan de praat.

 

Wat heb ik gedaan?

  1. 3C9-035-552(A) antenneversterker rechtsachter vervangen voor een 3C8-035-552(B) uit een CC
  2. Kabel getrokken van achter naar voor met zwarte FAKRA A female stekkers
  3. In VCDS digital radio geactiveerd in de gateway
  4. in VCDS het vinkje weggehaald bij "Disable DAB" onder Navigation
    post-24177-0-91188600-1493489633_thumb.jpg
  5. Gescand voor zenders in de RNS, maar zonder resultaat.
    post-24177-0-97421900-1493489646_thumb.jpg
    post-24177-0-80169300-1493489697_thumb.jpg

Het resultaat:

  • DAB is actief in de RNS315 en te kiezen naast FM en AM
    post-24177-0-56780800-1493489659_thumb.jpg
  • DAB is in het verborgen setup menu te monitoren met quality mute (?) en geen signaal. Na het draaien aan de knop springt quality op good.
    post-24177-0-73952700-1493489671_thumb.jpg
    post-24177-0-05183100-1493489687_thumb.jpg
  • Als DAB gekozen wordt in de radio staat er een no-signal icoontje linksboven in de hoek van de RNS
  • Als ik FM of AM monitor kan ik het volume aanpassen, tijdens het monitoren van DAB niet

Wie heeft er ideeën om nu te proberen? Is het nodig digital radio te activeren in de gateway? Waarom doet het volume het niet als DAB gekozen is? Moet ik nog meer stappen doen of meer aansluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb nu nog een plak antenne op de ruit. Ik wil zo.n set gaan plaatsen

 

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F231958056677

Dat is geen OEM, Rob :P

 

Ik wilde je al de ellende besparen, want ik heb de enige echte OEM antennemodule op meerdere manieren geplaatst. Maar geen succes :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Staat er toch bij. Ik heb geen originele dab radio hé. Ik heb de set van Peter die bij hem niet aan z'n volwachting vol deed. Volgens mij is dit de zelfde antenne die @@dieseltje gebruikt heeft voor zijn radio. Wat heb jij er in dan peet@@Tarabass

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga voor de Calearo antenne op het dak mannen, je krijgt er geen spijt van.

Alle commercielen (npo/Q-Music/Veronica/ etc) prima ontvangst ook in de minder gedekte gebieden vallen deze bij mij niet weg.

Daarnaast nog veel kleinere zenders te beluisteren. Hier zitten wel enkele tussen die in de minder gedekte gebieden af en toe wegvallen. Regelmatig ontvang ik ook Engelse zenders. Maar dat is dichtbij de kust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoezo? jij was zwaar anti op dat ding en zal je geld liever in een originele dab steken las ik net nog in een ander topic sommige mensen zijn voor het geluk geboren al bracht te staatsloterij mij ook niet veel hahahaha

Hij is je gegund kerel, al krijg ik geld toe dan hoef ik er nog geen 1 en Yep ik ga voor origineel DAB+

Mijn broer heeft een Pioneer Dab+ Carplay en ontvangt alle zenders, zo ook Alle @@dieseltje

Dit zijn dus ook originele toestellen en kosten rond de 350 euro, 50 euro meer dan het hele gebeuren wat er tussen de RNS gezet moet worden.

 

En hoeveel antennes heeft Peter al niet geprobeerd

 

Vind het nog steeds asociaal van VCS dat hij niets meer laat horen en had op zijn minst een gebaar naar Peter kunnen maken.

 

Misschien (ik hoop het) heb ik het mis, maar heb vanaf begin er al geen vertrouwen in.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet je wel hoe dat staat op een passat dat ga ik echt niet doen. Dat deed ik vroeger bij m'n kadet gsi en dan opties tunnen met een aluminium sport antenne hahahaha

Kun je die toren van lopik niet op je dak zetten

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

???? misschien heb ik inderdaad wel top ontvangst in mijn regio aangezien de toren daar staat???? ik ga nog niet oordelen over het systeem opzich, vind het alleen vreemd dat ie enkel de npo zenders wel afspeelt en bv 538 veronica en qmusic niet pakt dit zijn toch sterk zenders met goede landelijke dekking.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat had ik er inderdaad ook niet bijgezegd, heb zelf een Kenwood dnx525dab radio. Vanochtend nog even getest in de kop van noord Holland ontvang ik onderstaande waar de dekking niet heel goed is.

 

NPO Radio1

NPO Radio 2

NPO 3FM

NPO 3FM Alternative

NPO 3FM KX Radio

NPO Radio 4

​NPO Radio 4 Concerten

NPO Radio 5

NPO FunX

NPO FunX Dance

NPO FunX Slow Jamz​

NPO Soul & Jazz

​NPO Sterren NL

100% NL

​538 Top 40

BNR Nieuwsradio

​Groot Nieuws Radio

Q-music

Q-music non stop

Radio 538

Radio 10

Radio 10 60 & 70s

Radio Maria

Radio Veronica

Sky Radio

Sky Radio Hits

SLAM!

Sublime (schakelt soms over naar fm)

Sublime You (schakelt soms over naar fm)

BBC worldservice (alleen met mooi weer, hapert anders)

Lcx classics

Hot radio

Nh radio

Omroep west

Wild hitradio

RadioNL

Radio decibel

 

En dan nog de lokale zenders

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net thuis en alles weer gescant. Tot mijn verbazing werken nu alle 43 zenders die weer gegeven worden dus @ denk toch dat de zendmast bij Ijsselstein mij een voordeel geeft ???? wel merk ik dat de npo zenders sterker zijn bij 538 viel ie soms weg terwijl op alle zenders van de npo dit niet waar neem baar is. Ik heb vanochtend zo,n caelero antenne besteld die @@dieseltje ook heeft ben benieuwd hoe stabiel de rest dan blijft.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zoals het gezegde schrijft, een gekregen paard niet in de bek kijken Rob :mrgreen:

Dat doe ik zeker niet als het toch gaat werken ben ik er heel blij mee en maak het met jouw toch wel goed???? wat ik nog moet uit zoeken steeds als ik contact uit gehad hebt moet ik de module los trekken om het zender overzicht weer te krijgen hier had jij geen last van toch? Wel speelt ie gelijk af op de zender waar die het laatste op stond. Maar inplaats van naar mdi te gaan blijft ie bij mij op aux staan. Misschien dat ik dat moet uit coderen nog aangezien de module over de aux uitgaan gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat doe ik zeker niet als het toch gaat werken ben ik er heel blij mee en maak het met jouw toch wel goed wat ik nog moet uit zoeken steeds als ik contact uit gehad hebt moet ik de module los trekken om het zender overzicht weer te krijgen hier had jij geen last van toch? Wel speelt ie gelijk af op de zender waar die het laatste op stond. Maar inplaats van naar mdi te gaan blijft ie bij mij op aux staan. Misschien dat ik dat moet uit coderen nog aangezien de module over de aux uitgaan gaat.

Denk dat je een nieuwe RNS nodig hebt  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden