foxken Geplaatst 23 december, 2016 Rapporteer Geplaatst 23 december, 2016 Hallo, Zouden de rijders met een restwarmtefunctie onder jullie eens iets willen testen voor mij. Ik zal even het probleem schetsen. Na het uitzetten van een warme motor en het inschakelen van de rest functie krijg ik amper 1 min warme lucht geblazen. Daarna blijft hij enkel koude lucht blazen. ik ben langs geweest in de garage en na een check met met enkele technicussen beweren ze dat dit volkomen normaal werkt volgens hen is er geen waterpomp aangestuurd om het warme water rond te sturen. DIt is nu net het probleem volgens mij. De aanjager blijft wel 30 min ongeveer blazen. Ik ben er 200 % van overtuigd dat er minimum 25 min aan warme lucht moet kunnen geblazen worden bij een warme motor van 90°. Om wat zekerder te zijn als je test, zet hem op 26° dan voel je zeker of hij na 5 min nog warmte blaast. Mvg Davy
0 BARRY_TDI Geplaatst 23 december, 2016 Rapporteer Geplaatst 23 december, 2016 @@foxken Welkom op het forum! Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full MemberVeel leesplezier namens het moderatorteam. 1
0 bm-er Geplaatst 23 december, 2016 Rapporteer Geplaatst 23 december, 2016 Is ook al een topic over op motortalk. Daar werkt het ook niet bij veel modellen. Bij mijn 1.6 TDI heb ik ook al vrij snel koude lucht. Wel zit er bij de B8 op veel motortypen een electrische waterpomp, dus je zou wel mogen verwachten dat het werkt.
0 Herbie Geplaatst 24 december, 2016 Rapporteer Geplaatst 24 december, 2016 Had al heel snel geen warme lucht meer, duurde denk ik niet langer dan 2 minuten. Ingestelde temperatuur toen ik Restwarmte uitprobeerde was 22 graden, buitentemperatuur rond het vriespunt. Viel me inderdaad op dat 'Restwarmte' beter klinkt dan dat het werkt
0 foxken Geplaatst 24 december, 2016 Auteur Rapporteer Geplaatst 24 december, 2016 Inderdaad een nutteloze optie wetende dat er 3 elektrische pompen onder de Bi turbo motor hangen. Nochtans als het milieu onvriendelijke start stop systeem is ingeschakeld en de motor gestopt is aan een rood licht dan blijft hij wel warm water pompen om het interieur op temperatuur te houden. Waarom het dan niet werkt met de restfunctie dat gaan ze me toch nog is moeten uitleggen in de garage. In de handleiding staat letterlijk dat de restwarmte van de motor benut wordt, maar als ze de pomp niet aansturen... pfff duitse engineers zeker... Zijn er members hier die dit kunnen programmeren? En als men eigenlijk dan toch de functie activeert dan koelt je wagen af ipv warm te houden...
0 NightBlueBE-R Geplaatst 24 december, 2016 Rapporteer Geplaatst 24 december, 2016 Hier hetzelfde. 1.6 TDI en met 2 a 3 minuten wordt de luchtstroom al koud.
0 martijn v o Geplaatst 24 december, 2016 Rapporteer Geplaatst 24 december, 2016 In mijn 3C werkt het prima maar dat is dus geen B8.
0 foxken Geplaatst 24 december, 2016 Auteur Rapporteer Geplaatst 24 december, 2016 Op 23-12-2016 om 10:55, BARRY_TDI zei: @@foxken Welkom op het forum! Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd. Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic. Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member Veel leesplezier namens het moderatorteam. Barry, ondertussen heb ik dit even ingevuld. 1
0 BARRY_TDI Geplaatst 24 december, 2016 Rapporteer Geplaatst 24 december, 2016 Op 24-12-2016 om 14:46, foxken zei: Barry, ondertussen heb ik dit even ingevuld. Toppie
0 NightBlueBE-R Geplaatst 24 december, 2016 Rapporteer Geplaatst 24 december, 2016 Op 24-12-2016 om 14:30, martijn v o zei: In mijn 3C werkt het prima maar dat is dus geen B8. Doe mij dan ook maar een 3C ????
0 bm-er Geplaatst 24 december, 2016 Rapporteer Geplaatst 24 december, 2016 Op 24-12-2016 om 14:30, martijn v o zei: In mijn 3C werkt het prima maar dat is dus geen B8. Die functie is niet aanwezig op een 3C/B6. 2
0 ArieV Geplaatst 24 december, 2016 Rapporteer Geplaatst 24 december, 2016 (aangepast) Op 24-12-2016 om 17:42, bm-er zei: Die functie is niet aanwezig op een 3C/B6.Ik kan in mijn 3c ook de kachel ventilator laten draaien na het rijden. Ik heb wel een standkachel maar deze staat dan ook uit. Dus echt de rest wamte word dan gebruikt. 24 december, 2016 aangepast door ArieV
0 bm-er Geplaatst 24 december, 2016 Rapporteer Geplaatst 24 december, 2016 (aangepast) Bij de B8 kan na het uitschakelen van het contact de rest knop op de clima ingedrukt worden en dan gaat het climapaneel weer aan en hoor je de ventilator draaien. Een elektrische waterpomp zou dan het opgewarmde koelwater door het blok en de kachelradiator moeten laten circuleren. Zoals gezegd heeft de B8 een elektrische waterpomp (in tegenstelling tot de B6 en B7) die mede voor de restwarmte functie bedoeld is. En dit is allemaal zonder standkachel op een B8. Het is bedoeld om bijv. de auto te verwarmen zodat je na even boodschappen doen weer in een warme auto instapt. Terwijl het contact uit staat en de auto afgesloten is. 24 december, 2016 aangepast door bm-er
0 foxken Geplaatst 29 december, 2016 Auteur Rapporteer Geplaatst 29 december, 2016 Klopt helemaal zoals je het zegt. Moest er toch iemand een B8 240pk hebben waar het werkt zou ik het wel graag horen. Zowiezo laat ik het hier niet bij, men dealer moet maar verdere stappen ondernemen om dit werkende te krijgen zoals vermeld in de handleiding.
0 morris Geplaatst 22 januari, 2017 Rapporteer Geplaatst 22 januari, 2017 Ik heb dit op mijn GTE ook. Alleen hebben ze er niet heel goed over nagedacht, want als je alleen elektrisch rijdt, dan valt er niets te 'restverwarmen' want de brandstof motor is niet warm. Dus ik krijg met die knop alleen maar koude lucht met dit weer. En dat terwijl de verwarming elektrisch is, want als ik via de APP verwarmen aanzet (op de momenten dat die app het uberhaupt doet) dan kan de auto wel verwarmen. Dat hadden ze even moeten koppelen aan die rest knop
0 R-line Geplaatst 23 januari, 2017 Rapporteer Geplaatst 23 januari, 2017 Op 24-12-2016 om 17:42, bm-er zei: Die functie is niet aanwezig op een 3C/B6. Jammer, die vraag kwam net in mij op, ik heb dus een 3C/B6 en koude voeten
0 Micky Geplaatst 23 januari, 2017 Rapporteer Geplaatst 23 januari, 2017 Zal eens kijken wat hij bij mij doet, ik druk er wel vaak op, maar kom meestal niet binnen een half uur weer in de auto...
0 NightBlueBE-R Geplaatst 19 november, 2018 Rapporteer Geplaatst 19 november, 2018 *schopje* Iemand hier ooit nog verder ingedoken? Vanavond na korte tussenstop van 10min weer terug in de auto. Blies vrolijk koele lucht de auto door.
0 bm-er Geplaatst 19 november, 2018 Rapporteer Geplaatst 19 november, 2018 Ik ben juist benieuwd of het op een nu uitgeleverde B8 wel werkt. Is er niet iemand met een nieuwe B8 die dat even testen wil?
0 JanSL Geplaatst 3 december, 2018 Rapporteer Geplaatst 3 december, 2018 Op 29-12-2016 om 15:56, foxken zei: . Moest er toch iemand een B8 240pk hebben waar het werkt zou ik het wel graag horen. Ik heb geen “nieuwe” B8 BiTurbo maar eentje uit 2015. Met een warme moter de restfunctienaangezet. Ventilatieroosters opengesteld en linker temp op 26 gr en rechts op 21,5. Buitentemp is 11 graden.Na 2 min voel je al dat de warmte minder wordt, maar is nog altijd warmer dan wat er uit het rechter-rooster komt. Na 3 min is het verschil marginaal en na 4 min is het echt wel op. Ik heb de auto pas sinds Mei dit jaar en met de tropische en lange zomer de functie nog niet nodig gehad. Maar is inderdaad een waardeloze optie. Gelukkig doen de andere opties uit het Winterpakket wel wat ze moeten doen (verwarmde stoelen (4), spiegels, stuur en voorruit).
Vraag
foxken
Hallo,
Zouden de rijders met een restwarmtefunctie onder jullie eens iets willen testen voor mij.
Ik zal even het probleem schetsen.
Na het uitzetten van een warme motor en het inschakelen van de rest functie krijg ik amper 1 min warme lucht geblazen.
Daarna blijft hij enkel koude lucht blazen.
ik ben langs geweest in de garage en na een check met met enkele technicussen beweren ze dat dit volkomen normaal werkt
volgens hen is er geen waterpomp aangestuurd om het warme water rond te sturen.
DIt is nu net het probleem volgens mij.
De aanjager blijft wel 30 min ongeveer blazen.
Ik ben er 200 % van overtuigd dat er minimum 25 min aan warme lucht moet kunnen geblazen worden bij een warme motor van 90°.
Om wat zekerder te zijn als je test, zet hem op 26° dan voel je zeker of hij na 5 min nog warmte blaast.
Mvg
Davy
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten