Ga naar inhoud

Retour nemen van nieuwe onderdelen


vandenbj

Aanbevolen berichten

Ik heb vorige week bij een vw dealer een raamrubber voor het portier linksvoor gekocht, moest natuurlijk van het centraal magazijn komen bij Pon, maar toen ik het af kon halen had ik dit raamrubber niet meer nodig, maar had wel af vooraf betaald.

Stom van mij natuurlijk...en de dealer bleek niet bereid het artikel terug te sturen en mij mn geld terug te geven, t was toch 67,-, flink wat geld.

 

Is dit normaal? Het artikel kan toch gewoon retour naar centraal magazijn? desnoods rekenen ze een 10- 15 euro voor 'kosten' ....

 

Kan het ook anders??

 

ik wil er graag van af, maar mag op dit forum niet verkopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is vrij gebruikelijk. Niet alleen bij vw maar ook bij andere bedrijven. Als jij een onderdeel besteld kun je dat normaal gesproken niet ruilen of retour doen.

Waarschijnlijk staat dat ook op een bordje bij de balie.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel onderdelen worden dan niet besteld is mij ervaring, dus vooraf betalen. Blijf anders een hoop op de plank liggen is hun ervaring volkomen Logies.

Heb 1x wat besteld en bleek niet goed te zijn,zij wilden het niet retour doen dus had het daar gesloopt en gelijk in de vuilnisbak gestopt .

 

En later gewoon bestelling gedaan zonder betaling en nooit problemen mee gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook nooit iets op voorhand moeten betalen, zelfs al moest dit van VW Duitsland komen. Wel zeggen ze er steeds bij dat de uit Duitsland komende onderdelen niet terug gegeven kunnen worden. De overige wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf laat klanten wel betalen, zeker voor dure dingen die je normaal niet gebruikt. Je wil niet weten wat er blijft liggen wat niet opgehaald wordt. Bij BMW mag veel wel terug maar kost je 10% plus alle administratieve rompslomp oftewel het kost een dealer een hoop geld. Weet niet hoe het bij vw zit, maar zal niet veel anders zijn. Ook delen onder een bepaalt bedrag mogen niet terug. Dus als je iets besteld weet zeker dat je het nodig hebt en of het juiste deel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden