Ga naar inhoud
  • 0

Misschien waterpomp kapot


Wiekolino

Vraag

Ik heb koelvloeistof onder de auto gevonden. Na wat snuffelwerk komt het ergens achter de distibutieriem vandaan

Normaal gesproken verwisselen ze de waterpomp bij de distributiebeurt.

Maar ik heb het vermoeden dat dit de vorige keer niet gebeurt is.

Nu kan ik de rollen omdraaien, namelijk als de waterpomp vervangen moet worden kunnen ze gelijk de distributieriem vervangen niet dan?

Heeft iemand een idee wat dit grapje kost ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

riem vervangen is het beste dat je ook de waterpomp en alle meeloop en spanrollen vervangt is een extra kost maar spaart achteraf een hoop kopzorgen .

ga eens naar een dealer en laat u een bestek opmaken .

of zoek eens op de zoek functie van het forum deze vraag is al reeds talrijke keren gevraagd en beantwoord.

ge zult zeker terug vinden wat het kost.

grz guy .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
riem vervangen is het beste dat je ook de waterpomp en alle meeloop en spanrollen vervangt is een extra kost maar spaart achteraf een hoop kopzorgen .

ga eens naar een dealer en laat u een bestek opmaken .

of zoek eens op de zoek functie van het forum deze vraag is al reeds talrijke keren gevraagd en beantwoord.

ge zult zeker terug vinden wat het kost.

grz guy .

 

Hoi guyke, ik ben toch al effe aan het zoeken maar zie geen prijsjes :wink::|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De mijne lekt sinds gister ook Koelvloeistof uit 1 hoek, mijn monteur vermoedde dat de Radiateur kapot was.

 

Heb je bij jou ook al gekeken of het dat niet is ?

 

Dus das weer mooi klote, morgen eindelijk weer eens mooi weer, kan ik niet rijden :(

maar het heeft ook weer een voordeel, ik heb namelijk een keer verkeerde koelvloeistof erin gedaan die een andere kleur had.

Dus mijn koelvloeistof zag een beetje poepbruin haha, die is nu straks als het gemaakt is als het goed is weer netjes rood :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de koelvloeistof echt achter de distributie riem weg komt niet verder rijden. En ja de riem moet weer vervangen worden. Om dat het de kans groot is dat er ook koelvloeistof op de riem komt en daar kan een riem niet over en word deze verzwakt kans is groot dat hij kan breken. Vroeg of laat. De riem moet toch los dus kosten worden niet extreem hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk dat ge jos eens moet bellen om te vragen wat dat u gaat kosten ik weet niet of ge er kort bij woont maar het schijnt een kei goed vw mechanieker te zijn .

veel forumleden gaan daar op onderhoud .

en als ge korter bij mij woont dan weet ik hier een goed adress .

namelijk bij mij .(hasselt belgish limburg)

waar jos woont moet ge maar eens vragen .

is hier ook actief op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maar het heeft ook weer een voordeel, ik heb namelijk een keer verkeerde koelvloeistof erin gedaan die een andere kleur had.

Dus mijn koelvloeistof zag een beetje poepbruin haha, die is nu straks als het gemaakt is als het goed is weer netjes rood

 

dat kan de oorzaak zijn van de lekkage.. rood(g12) en blauw/groen kunnen nl niet gemengd worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maar het heeft ook weer een voordeel, ik heb namelijk een keer verkeerde koelvloeistof erin gedaan die een andere kleur had.

Dus mijn koelvloeistof zag een beetje poepbruin haha, die is nu straks als het gemaakt is als het goed is weer netjes rood

 

dat kan de oorzaak zijn van de lekkage.. rood(g12) en blauw/groen kunnen nl niet gemengd worden..

 

Is dat zo vdub? bij mijn bmw hebben ze het namelijk net gemengt, want die ziet er ook ineens poep bruin uit! lekker dan kan ik het zelf weer oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja.. dat is zo.. het blauwe en G12 gaan een chemische reactie aan met elkaar.

 

G12+(ook rood/roze) kan daarentegen wel gemengd worden.

 

Het beste is wel om je systeem leeg te laten lopen en een keer door te spoelen met water(keer de auto laten lopen zodat alles goed rond komt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben intussen een half litertje koelvloeistof (rood/roze) kwijt ,cq bijgevult.

Zeker geen radiatorlek.

Ook naar de dealer geweest voor een prijsopgave.

Nou voor de riem en waterpomp vroegen ze 550 euro.

Daarbij kan de prijs nog oplopen tot boven de 800.

PoehPhoe. Alles een beetje wazig.En mischien nog niet alles vernieuwd.

En het liefste heb ik alles vernieuwd wat met de distributie te maken heeft : zoals waterpomp, spanrollen, keeringen plunjers en multiriem

Zodat er de eerste 90000 km geen omkijken maar aan heb.

Trouwens de dealer zei dat de distributieriem om de 60.000 km vervangen moest worden. En ik dacht 90000.

Ik krijg nog een offerte van een VW-freak die het liefste alles vernieuwd.

Dus bij hem ben ik aan het goede adres (hoop ik)

Ik houd jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Trouwens de dealer zei dat de distributieriem om de 60.000 km vervangen moest worden. En ik dacht 90000.

Ik krijg nog een offerte van een VW-freak die het liefste alles vernieuwd.

 

Ik d8 dat dat bij de 115pk alleen de eerste keer was.. en daarna om de 90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

G11=groen

G12=rood

G13 of ook G12+ genoemd = blauw

 

G11 kun je mengen met G13

G12 kun je mengen met G13

G11 kun je NIET mengen met G12, daarvan gaan aluminium blokken corroderen.

 

(voor zover ik weet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is het schoepenrad plastic of metaal, ik ben al een tijdje op zoek naar 1 van het merk HEPU, deze zijn van metaal gemaakt nl. De standaard waterpomp van VW (voor mijn type motor) heeft plastic schoepen. Ik heb gisteren net deze shop gemaild www.water-pumps.org.

 

Ik zou het niet zeker weten want de oude ligt al in de vuilnisbak.

De nieuwe is volgens mij zeker niet van metaal (zie foto).

Deze is zeker origineel en van de dealer.

Maar welke voordelen zou een metalen schoepenrad moeten bieden ten opzichte een van kunstof? mischien stabilliteit?

post-2084-1423822310,8374_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden