Wiekolino Geplaatst 15 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2007 Ik heb koelvloeistof onder de auto gevonden. Na wat snuffelwerk komt het ergens achter de distibutieriem vandaan Normaal gesproken verwisselen ze de waterpomp bij de distributiebeurt. Maar ik heb het vermoeden dat dit de vorige keer niet gebeurt is. Nu kan ik de rollen omdraaien, namelijk als de waterpomp vervangen moet worden kunnen ze gelijk de distributieriem vervangen niet dan? Heeft iemand een idee wat dit grapje kost ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 15 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2007 Zou er iig niet mee doorrijden als de distributieriem de waterpomp aandrijft en die laatste is gaan lekken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 15 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2007 riem vervangen is het beste dat je ook de waterpomp en alle meeloop en spanrollen vervangt is een extra kost maar spaart achteraf een hoop kopzorgen . ga eens naar een dealer en laat u een bestek opmaken . of zoek eens op de zoek functie van het forum deze vraag is al reeds talrijke keren gevraagd en beantwoord. ge zult zeker terug vinden wat het kost. grz guy . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 15 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2007 riem vervangen is het beste dat je ook de waterpomp en alle meeloop en spanrollen vervangt is een extra kost maar spaart achteraf een hoop kopzorgen .ga eens naar een dealer en laat u een bestek opmaken . of zoek eens op de zoek functie van het forum deze vraag is al reeds talrijke keren gevraagd en beantwoord. ge zult zeker terug vinden wat het kost. grz guy . Hoi guyke, ik ben toch al effe aan het zoeken maar zie geen prijsjes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 keek Geplaatst 15 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2007 Waterpomp wordt ook vaak om de andere distributieriem vervangen. Althans bij mijn auto iig wel. Heb bij 240.000 dus een niuwe waterpomp gehad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VisionRoy Geplaatst 16 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2007 De mijne lekt sinds gister ook Koelvloeistof uit 1 hoek, mijn monteur vermoedde dat de Radiateur kapot was. Heb je bij jou ook al gekeken of het dat niet is ? Dus das weer mooi klote, morgen eindelijk weer eens mooi weer, kan ik niet rijden maar het heeft ook weer een voordeel, ik heb namelijk een keer verkeerde koelvloeistof erin gedaan die een andere kleur had. Dus mijn koelvloeistof zag een beetje poepbruin haha, die is nu straks als het gemaakt is als het goed is weer netjes rood Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dexter Geplaatst 16 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2007 Als de koelvloeistof echt achter de distributie riem weg komt niet verder rijden. En ja de riem moet weer vervangen worden. Om dat het de kans groot is dat er ook koelvloeistof op de riem komt en daar kan een riem niet over en word deze verzwakt kans is groot dat hij kan breken. Vroeg of laat. De riem moet toch los dus kosten worden niet extreem hoger. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 16 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2007 ik denk dat ge jos eens moet bellen om te vragen wat dat u gaat kosten ik weet niet of ge er kort bij woont maar het schijnt een kei goed vw mechanieker te zijn . veel forumleden gaan daar op onderhoud . en als ge korter bij mij woont dan weet ik hier een goed adress . namelijk bij mij .(hasselt belgish limburg) waar jos woont moet ge maar eens vragen . is hier ook actief op dit forum. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 16 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2007 Jos woont in Uffelte en zijn garage is in Dieverbrug (Tussen Meppel en Assen) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2007 maar het heeft ook weer een voordeel, ik heb namelijk een keer verkeerde koelvloeistof erin gedaan die een andere kleur had. Dus mijn koelvloeistof zag een beetje poepbruin haha, die is nu straks als het gemaakt is als het goed is weer netjes rood dat kan de oorzaak zijn van de lekkage.. rood(g12) en blauw/groen kunnen nl niet gemengd worden.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VisionRoy Geplaatst 16 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2007 Dat zou dan inderdaad een mogelijkheid zijn. Alleen is het wel erg laat, want dat is al ruim anderhalf jaar geleden dat we dat gedaan hebben. Hij staat ook veel stil, en dat zal ook niet echt meewerken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2007 tja.. roest openbaart zich ook niet in 1 dag... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Micky Geplaatst 17 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2007 maar het heeft ook weer een voordeel, ik heb namelijk een keer verkeerde koelvloeistof erin gedaan die een andere kleur had. Dus mijn koelvloeistof zag een beetje poepbruin haha, die is nu straks als het gemaakt is als het goed is weer netjes rood dat kan de oorzaak zijn van de lekkage.. rood(g12) en blauw/groen kunnen nl niet gemengd worden.. Is dat zo vdub? bij mijn bmw hebben ze het namelijk net gemengt, want die ziet er ook ineens poep bruin uit! lekker dan kan ik het zelf weer oplossen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2007 ja.. dat is zo.. het blauwe en G12 gaan een chemische reactie aan met elkaar. G12+(ook rood/roze) kan daarentegen wel gemengd worden. Het beste is wel om je systeem leeg te laten lopen en een keer door te spoelen met water(keer de auto laten lopen zodat alles goed rond komt). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 18 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 september, 2007 G11 en G12 niet mengen, ik zou teruggaan en de boel schoon laten spoelen. Het schijnt dat het mengsel G11/12 (bruin) niet echt goed is voor je koelsysteem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 september, 2007 G11 en G12 niet mengen, ik zou teruggaan en de boel schoon laten spoelen. Het schijnt dat het mengsel G11/12 (bruin) niet echt goed is voor je koelsysteem. Dat had ik al gezegd idd... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 19 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2007 "groen/blauw" heet G11, dus dat heb heb ik even aangevuld. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 19 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2007 Ben intussen een half litertje koelvloeistof (rood/roze) kwijt ,cq bijgevult. Zeker geen radiatorlek. Ook naar de dealer geweest voor een prijsopgave. Nou voor de riem en waterpomp vroegen ze 550 euro. Daarbij kan de prijs nog oplopen tot boven de 800. PoehPhoe. Alles een beetje wazig.En mischien nog niet alles vernieuwd. En het liefste heb ik alles vernieuwd wat met de distributie te maken heeft : zoals waterpomp, spanrollen, keeringen plunjers en multiriem Zodat er de eerste 90000 km geen omkijken maar aan heb. Trouwens de dealer zei dat de distributieriem om de 60.000 km vervangen moest worden. En ik dacht 90000. Ik krijg nog een offerte van een VW-freak die het liefste alles vernieuwd. Dus bij hem ben ik aan het goede adres (hoop ik) Ik houd jullie op de hoogte Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2007 Trouwens de dealer zei dat de distributieriem om de 60.000 km vervangen moest worden. En ik dacht 90000. Ik krijg nog een offerte van een VW-freak die het liefste alles vernieuwd. Ik d8 dat dat bij de 115pk alleen de eerste keer was.. en daarna om de 90 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 20 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2007 Trouwens de dealer zei dat de distributieriem om de 60.000 km vervangen moest worden. En ik dacht 90000. Ik krijg nog een offerte van een VW-freak die het liefste alles vernieuwd. Ik d8 dat dat bij de 115pk alleen de eerste keer was.. en daarna om de 90 d8 ik ook: conclusie Dealer af !!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 20 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2007 G11=groen G12=rood G13 of ook G12+ genoemd = blauw G11 kun je mengen met G13 G12 kun je mengen met G13 G11 kun je NIET mengen met G12, daarvan gaan aluminium blokken corroderen. (voor zover ik weet) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VisionRoy Geplaatst 20 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2007 Ik zit nog steeds te wachten op een nieuwe Radiateur ... Zucht. Staat dus nog steeds stil. Ik zal de monteur vragen om de G11 even goed weg te spoelen en er G12 in te doen. Lijkt me wel zo verstandig als ik al jullie tips zo hoor Bedankt iig voor het advies. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 29 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2007 Yes, ik heb de juiste vakman gevonden (het hartje voor VW) Hij heeft de waterpomp vervangen . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 29 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2007 Is het schoepenrad plastic of metaal, ik ben al een tijdje op zoek naar 1 van het merk HEPU, deze zijn van metaal gemaakt nl. De standaard waterpomp van VW (voor mijn type motor) heeft plastic schoepen. Ik heb gisteren net deze shop gemaild www.water-pumps.org. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 29 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2007 Is het schoepenrad plastic of metaal, ik ben al een tijdje op zoek naar 1 van het merk HEPU, deze zijn van metaal gemaakt nl. De standaard waterpomp van VW (voor mijn type motor) heeft plastic schoepen. Ik heb gisteren net deze shop gemaild www.water-pumps.org. Ik zou het niet zeker weten want de oude ligt al in de vuilnisbak. De nieuwe is volgens mij zeker niet van metaal (zie foto). Deze is zeker origineel en van de dealer. Maar welke voordelen zou een metalen schoepenrad moeten bieden ten opzichte een van kunstof? mischien stabilliteit? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 29 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2007 Lees de verhalen op die site maar uit m'n vorige post, punt is dat ze er vaak plastic op doen ivm rotatiegewicht/lager ontzien alleen is plastic minder sterk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Wiekolino
Ik heb koelvloeistof onder de auto gevonden. Na wat snuffelwerk komt het ergens achter de distibutieriem vandaan
Normaal gesproken verwisselen ze de waterpomp bij de distributiebeurt.
Maar ik heb het vermoeden dat dit de vorige keer niet gebeurt is.
Nu kan ik de rollen omdraaien, namelijk als de waterpomp vervangen moet worden kunnen ze gelijk de distributieriem vervangen niet dan?
Heeft iemand een idee wat dit grapje kost ?
Link naar reactie
Delen op andere sites
45 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten