Wiekolino Geplaatst 15 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2007 Ik heb koelvloeistof onder de auto gevonden. Na wat snuffelwerk komt het ergens achter de distibutieriem vandaan Normaal gesproken verwisselen ze de waterpomp bij de distributiebeurt. Maar ik heb het vermoeden dat dit de vorige keer niet gebeurt is. Nu kan ik de rollen omdraaien, namelijk als de waterpomp vervangen moet worden kunnen ze gelijk de distributieriem vervangen niet dan? Heeft iemand een idee wat dit grapje kost ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 30 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 september, 2007 Even off topic. Ik hebook rood koelvloeistof. Dat is dus g12 waar kan ik dat krijgen???? En waarom die namen??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 30 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 september, 2007 G12 is te verkrijgen bij de betere automaterialenzaak, voornamelijk degene die ook leveren aan garages, zoals de Brezan en Koskamp en Van Rijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcel van Es Geplaatst 2 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 2 oktober, 2007 Nou daar hoef je ook niet blij mee te zijn, ik denk dat je tussen de € 350.- en € 500.- moet gaan rekenen. Een colega vroeg mij eens te informeren wat het kost een distrubite riem en waterpomp, te laten vernieuwen door de daeler. het ging om een passat 2.0 tdi van 2005 ik weet natuurlijk niet wat het voor jouw passat kost, maar dat is met 1 telefoontje geregelt, ( vw daeler) hier krijg je het toch niet te zien. Je vraagd iets of iemand het weet en dan hebben ze het over heel iets anders als wat de vraag uiteindelijk is, jongens Wiek vraagd niet wie het ook heeft gehad maar vraagd wat zoiets kost!!!!! Suc-6 ermee Ik heb koelvloeistof onder de auto gevonden. Na wat snuffelwerk komt het ergens achter de distibutieriem vandaan Normaal gesproken verwisselen ze de waterpomp bij de distributiebeurt. Maar ik heb het vermoeden dat dit de vorige keer niet gebeurt is. Nu kan ik de rollen omdraaien, namelijk als de waterpomp vervangen moet worden kunnen ze gelijk de distributieriem vervangen niet dan? Heeft iemand een idee wat dit grapje kost ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Groovejunk Geplaatst 3 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 3 oktober, 2007 Zo'n 700 euro als ik mij niet vergis. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 5 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 oktober, 2007 Prima opgemerkt Marcel (ikenmijkois), ik vroeg inderdaad om de PRIJS Grappig ik heb een prijsopgave gevraagd bij: MIJNGARAGE.NL en een dealer Die kwamen met een eerlijke prijs van 214.74( maar dit is alleen voor de distributiriem)(zonder loop en spanrollen) De dealer kwam een beetje ongeloofwaardig over Ik moet zeggen dat Groovejunk prima heeft geschat Zo'n 700 euro als ik mij niet vergis. Bij mijn reparatie was er nog meer kapot, nl. ook de dure riemspandemper. Die was zodanig uitgeloederd dat een looprol werd geraakt . Alles bij elkaar zijn de volgende dingen vernieuwd: 1 Tandriemset 2 keerring 3 waterpomp 4 ribriem airco 5 ribriem 6 omlooprol 7 houder omlooprol 8 riemspandemper Ik mag er nu van uit gaan dat de eerste 90.000 km niets meer in de buurt van distributieriem kapot gaat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eagle57 Geplaatst 6 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 oktober, 2007 Ik had dezelfde probleem met de spanner van de multieriem (bij toeval achter gekomen bij vervanginging Distr.riem) Totale kosten aan onderdelen € 400,- voor riemen, spanners, looprollen en waterpomp. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 oktober, 2007 Na verloop van tijd gaan die riemspandempers kapot, is algemeen bekend, vaak worden deze ook meevervangen bij de d-riem wissel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 10 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2007 Ik ga vanavond met de waterpomp beginnen en hoop met wat vrije uurtjes links/rechts het morgen klaar te hebben. Ik heb maar een ruilpomp bij VW gehaald, kon geen HEPU met metalen schoepenrad zo snel vinden. Daar baal ik wel van maar het moet maar weer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 10 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2007 Ik ga vanavond met de waterpomp beginnen en hoop met wat vrije uurtjes links/rechts het morgen klaar te hebben. Ik heb maar een ruilpomp bij VW gehaald, kon geen HEPU met metalen schoepenrad zo snel vinden. Daar baal ik wel van maar het moet maar weer. Succes ermee Wel handig als je zelf het gereedschap ervoor hebt. Kunststof pompjes doen het ook goed hoor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 10 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2007 Kunststof pompjes doen het ook goed hoor Alleen jammer dat ze nog al eens los gaan zitten op de as Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 10 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2007 Ik heb vooraf de waterpomp-riem eraf gesneden en ja hoor, stilte! Binnen 18 dkm weer een nieuwe waterpomp dus. Ben nu al een aardig eindje op weg, de auto staat met de voorkant op oprijblokken, de bumper en FMIC is eraf en de voorkant staat in de service stand. G*dgloeiende is het waterreservoir van de sproei-installatie ook nog lek. De riemen zijn eraf en ook de viscokoppeling en de dynamo. Ik ben maar gestopt want ik kreeg dat k-ding van een stekkertje niet los achterop de dynamo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 10 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2007 Nou de lager van de waterpomp is eraan, d'r is wat speling. Ik denk niet dat het rad los zit maar dat zien we morgen wel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 10 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2007 @DM Ik heb vooraf de waterpomp-riem eraf gesneden en ja hoor, stilte! Binnen 18 dkm weer een nieuwe waterpomp dus. Hooww das wel snel zeg. Is dat geen garantie? want dan vallen zo'n pompen onder de categorie "flutzooi" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 10 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2007 Nee, de vorige heb ik er ook zelf ingezet. Volgens mij doen ze het expres met die waterpompen en lullen ze maar wat over gewichtsbesparing tov een metalen rad. Ik heb nog mazzel dat de waterpomp niet door de distributieriem wordt aangedreven. In dat kader hebben ze waarschijnlijk ook een ander concept bedacht voor de latere modellen zodat de motor ook nog eens in de soep loopt als de pomp het begeeft. Ik heb vooraf nog gevraagd of de revisiepomp een metalen rad heeft, nou ja volgens hun wel. Rij ik naar Eelde (want daar lag dat ding) en ja hoor, plastic! Nee, zegt die vent daar, het is kunststof, geen plastic want dat klinkt als of het troep is, haha! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 11 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2007 Het zaakje zit er weer in en alles loopt prima, moet alleen nog de bumper ervoor zetten en dan is het klaar. Toch weer een klus van 6 uur. Ik ga nog wel verhaal halen bij de dealer voor de defecte pomp na 18 dkm maar dat zien we later wel. Het rad was iig nog intact, de lagers waren er weer aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 12 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2007 garantie: zou ik zeggen maar ja zo'n waterpompje kost maar 50-60 euries Alleen het werk: je bent toch een dag verder. in die tijd kun je toch andere leuke dingetjes doen . Toch fijn als je het zelf kunt DM Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 12 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2007 Ik ben woendagavond begonnen, 1,5 uur. Donderdagmiddag en avond weer 2 x 1,5 uur en vanmorgen nog een keer 1,5 uur. Viel wel mee allemaal, de pomp (met inruil) kostte trouwens 95 euro. Wat betreft andere leuke dingetjes doen, ik vind dit leuk en mijn netto uurtarief weegt niet op tegen wat ik moet betalen voor een monteur. Daarbij heb ik tijd zat, ik dacht dat ik voor dit jaar meer dan 45 dagen verlof heb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wiekolino Geplaatst 12 oktober, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2007 (@DM:Wat betreft andere leuke dingetjes doen, ik vind dit leuk en mijn netto uurtarief weegt niet op tegen wat ik moet betalen voor een monteur. Daarbij heb ik tijd zat, ik dacht dat ik voor dit jaar meer dan 45 dagen verlof heb. ) Klopt , allles wat je zelf kunt is meegenomen ofwel :in the pocket @ DM: Jij bent de juiste man voor :VW en deze site Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 12 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2007 3 jaar geleden kon ik nog niet eens olie verversen, haha. Een auto was toen nog een soort black box. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 12 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2007 Steep learning curve! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Wiekolino
Ik heb koelvloeistof onder de auto gevonden. Na wat snuffelwerk komt het ergens achter de distibutieriem vandaan
Normaal gesproken verwisselen ze de waterpomp bij de distributiebeurt.
Maar ik heb het vermoeden dat dit de vorige keer niet gebeurt is.
Nu kan ik de rollen omdraaien, namelijk als de waterpomp vervangen moet worden kunnen ze gelijk de distributieriem vervangen niet dan?
Heeft iemand een idee wat dit grapje kost ?
Link naar reactie
Delen op andere sites
45 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten