Ga naar inhoud
  • 0

Misschien waterpomp kapot


Wiekolino

Vraag

Ik heb koelvloeistof onder de auto gevonden. Na wat snuffelwerk komt het ergens achter de distibutieriem vandaan

Normaal gesproken verwisselen ze de waterpomp bij de distributiebeurt.

Maar ik heb het vermoeden dat dit de vorige keer niet gebeurt is.

Nu kan ik de rollen omdraaien, namelijk als de waterpomp vervangen moet worden kunnen ze gelijk de distributieriem vervangen niet dan?

Heeft iemand een idee wat dit grapje kost ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou daar hoef je ook niet blij mee te zijn, ik denk dat je tussen de € 350.-

en € 500.- moet gaan rekenen.

Een colega vroeg mij eens te informeren wat het kost een distrubite riem en waterpomp, te laten vernieuwen door de daeler.

het ging om een passat 2.0 tdi van 2005 ik weet natuurlijk niet wat het voor jouw passat kost, maar dat is met 1 telefoontje geregelt,

( vw daeler) hier krijg je het toch niet te zien.

Je vraagd iets of iemand het weet en dan hebben ze het over heel iets anders als wat de vraag uiteindelijk is,

jongens Wiek vraagd niet wie het ook heeft gehad maar vraagd wat zoiets kost!!!!!

Suc-6 ermee

 

 

Ik heb koelvloeistof onder de auto gevonden. Na wat snuffelwerk komt het ergens achter de distibutieriem vandaan

Normaal gesproken verwisselen ze de waterpomp bij de distributiebeurt.

Maar ik heb het vermoeden dat dit de vorige keer niet gebeurt is.

Nu kan ik de rollen omdraaien, namelijk als de waterpomp vervangen moet worden kunnen ze gelijk de distributieriem vervangen niet dan?

Heeft iemand een idee wat dit grapje kost ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Prima opgemerkt Marcel (ikenmijkois), :thumb:

 

ik vroeg inderdaad om de PRIJS

Grappig ik heb een prijsopgave gevraagd bij: MIJNGARAGE.NL en een dealer

Die kwamen met een eerlijke prijs van 214.74( maar dit is alleen voor de distributiriem)(zonder loop en spanrollen)

De dealer kwam een beetje ongeloofwaardig over

 

Ik moet zeggen dat Groovejunk prima heeft geschat :thumb:

 

Zo'n 700 euro als ik mij niet vergis.

 

Bij mijn reparatie was er nog meer kapot,

nl. ook de dure riemspandemper.

Die was zodanig uitgeloederd dat een looprol werd geraakt .

Alles bij elkaar zijn de volgende dingen vernieuwd:

 

1 Tandriemset

2 keerring

3 waterpomp

4 ribriem airco

5 ribriem

6 omlooprol

7 houder omlooprol

8 riemspandemper

 

Ik mag er nu van uit gaan dat de eerste 90.000 km niets meer in de buurt van distributieriem kapot gaat.

post-2084-1423822315,6652_thumb.jpg

post-2084-1423822315,7746_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga vanavond met de waterpomp beginnen en hoop met wat vrije uurtjes links/rechts het morgen klaar te hebben. Ik heb maar een ruilpomp bij VW gehaald, kon geen HEPU met metalen schoepenrad zo snel vinden. Daar baal ik wel van maar het moet maar weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ga vanavond met de waterpomp beginnen en hoop met wat vrije uurtjes links/rechts het morgen klaar te hebben. Ik heb maar een ruilpomp bij VW gehaald, kon geen HEPU met metalen schoepenrad zo snel vinden. Daar baal ik wel van maar het moet maar weer.

 

Succes ermee

Wel handig als je zelf het gereedschap ervoor hebt. :thumb:

Kunststof pompjes doen het ook goed hoor :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vooraf de waterpomp-riem eraf gesneden en ja hoor, stilte! Binnen 18 dkm weer een nieuwe waterpomp dus.

 

Ben nu al een aardig eindje op weg, de auto staat met de voorkant op oprijblokken, de bumper en FMIC is eraf en de voorkant staat in de service stand. G*dgloeiende is het waterreservoir van de sproei-installatie ook nog lek. De riemen zijn eraf en ook de viscokoppeling en de dynamo. Ik ben maar gestopt want ik kreeg dat k-ding van een stekkertje niet los achterop de dynamo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, de vorige heb ik er ook zelf ingezet. Volgens mij doen ze het expres met die waterpompen en lullen ze maar wat over gewichtsbesparing tov een metalen rad. Ik heb nog mazzel dat de waterpomp niet door de distributieriem wordt aangedreven. In dat kader hebben ze waarschijnlijk ook een ander concept bedacht voor de latere modellen zodat de motor ook nog eens in de soep loopt als de pomp het begeeft.

 

Ik heb vooraf nog gevraagd of de revisiepomp een metalen rad heeft, nou ja volgens hun wel. Rij ik naar Eelde (want daar lag dat ding) en ja hoor, plastic! Nee, zegt die vent daar, het is kunststof, geen plastic want dat klinkt als of het troep is, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zaakje zit er weer in en alles loopt prima, moet alleen nog de bumper ervoor zetten en dan is het klaar. Toch weer een klus van 6 uur. Ik ga nog wel verhaal halen bij de dealer voor de defecte pomp na 18 dkm maar dat zien we later wel. Het rad was iig nog intact, de lagers waren er weer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben woendagavond begonnen, 1,5 uur. Donderdagmiddag en avond weer 2 x 1,5 uur en vanmorgen nog een keer 1,5 uur. Viel wel mee allemaal, de pomp (met inruil) kostte trouwens 95 euro.

 

Wat betreft andere leuke dingetjes doen, ik vind dit leuk en mijn netto uurtarief weegt niet op tegen wat ik moet betalen voor een monteur. Daarbij heb ik tijd zat, ik dacht dat ik voor dit jaar meer dan 45 dagen verlof heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

(@DM:Wat betreft andere leuke dingetjes doen,

ik vind dit leuk en mijn netto uurtarief weegt niet op tegen wat ik moet betalen voor een monteur.

Daarbij heb ik tijd zat, ik dacht dat ik voor dit jaar meer dan 45 dagen verlof heb. )

 

Klopt ,

allles wat je zelf kunt is meegenomen ofwel :in the pocket

 

@ DM: Jij bent de juiste man voor :VW en deze site :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden