Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch inklappende spiegels bij afsluiten auto


dieseltje

Vraag

Ik heb via Aliexpress een module gekocht voor het automatisch inklappen van de spiegels bij afsluiten van de auto dmv de AB.

Echter geeft dat ding alleen maar fouten en werkt niet.

De module die ik gekocht heb is de 5K0 959 793A

Mijn originele deurmodules zijn

HW 1K0 959 793M / SW 1K0 959 701Q     codering 0000183

Passagierskant

HW 1K0 959 792M / SW 1K0 959 702Q     codering 0000182

Deur links achter

HW 1K0 959 795L / SW 1K0 959 703AB    codering 0000144

Deur rechts achter

HW 1K0 959 794L / SW 1K0 959 704 AB   codering 0000144

 

 

de code die ik gebruikt heb voor de nieuwe module is eerst de originele 0000183 en daarna deze +4096

in alle gevallen werkt de deur niet goed.

Raam komt niet meer omhoog en reageert niet op klapfunctie bij afsluiten.

 

Wie heeft hulp voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Passat Rdi Hetgeen Peter zegt is juist, in het geval van een 2006 2 x juist.

De motor die er nu in zit communiceert met de motor achter via LIN, hetgeen jij in je 2006 niet hebt. Dus je motor kan geen contact maken met de motor achter en "ziet" dan ook niet dat kinderslot aan of uit is. Vandaar dat je gele lampje niet brand.

Dat je slot achteraan wel reageert komt doordat je raammotor achteraan gestuurd wordt door CAN uit je comfortmodule. Alleen is er dus geen communicatie tussen beide motoren.

 

Je hebt nu dus een mix van de beide systemen, en je mag blij zijn dat alles voor de rest werkt zoals het hoort. Je moet maar eens aan Foppe vragen hoelang we bezig geweest zijn indertijd om zijn raammotoren achter aan de praat te krijgen, en dan ook nog de deursloten te laten werken.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren ook de can 701 L motor geprobeerd met de nieuwe 3c0 module deed ook alles het maar daar gaaf vcds aan dat LA niet werdt bereikt. Ik heb het idee dat de motoren zelf niks uit halen maar dat het in de modules zit want met de originele 701K motor en de nieuwe module werkte m'n functies ook. Zag wel in de comfort module dat ik de achter deuren op lin kan zetten maar neem aan dat ik dan dus ook motoren moet gaan uitwisselen en een lin aanleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren ook de can 701 L motor geprobeerd met de nieuwe 3c0 module deed ook alles het maar daar gaaf vcds aan dat LA niet werdt bereikt. Ik heb het idee dat de motoren zelf niks uit halen maar dat het in de modules zit want met de originele 701K motor en de nieuwe module werkte m'n functies ook. Zag wel in de comfort module dat ik de achter deuren op lin kan zetten maar neem aan dat ik dan dus ook motoren moet gaan uitwisselen en een lin aanleggen?

Dat klopt, dan dien je links en rechts één kabeltje van je voordeur naar je achterdeur te leggen, en zowel voor als achter LIN motoren inbouwen.

 

Het is wel raar dat je niet met VCDS aan de achterdeur kan, wan die werkt immers op CAN. Andres moet je eens proberen je module in de voordeur los te maken, en zien dat je dan in de achterdeur kan.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteravond zo iets geprobeerd met de 701 motor de 3co module toen achter deur proberen in te komen hij opende hem maar de codering stopte bij 3c9 meer stond er niet vcds heeft een paar pogingen automatisch gedaan en kreeg toen melding van af gebroken door te veel communicatie problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dre is er ook een pin bezetting van my2006 naar my3aa achter???? zat net te kijken op het schema dat u voor wulfke poste als je een lin kabel gaat trekken van pin 6 voor naar pin 6 achter wat ik las gaat ie dan op de plaats van de instapverlichting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Passat Rdi Rob,

 

Hier spreek je over een ander werkje... De sloten uit de achterdeur (MY2006) worden bediend uit de comfortstuurdoos. Bij MY2008 en later gebeurt dat uit de raammotor. Dit wil seggen dat je deurkabelboom niet aangepast is aan de hogere versie. Dus wanneer je MY2008 raammotoren plaatst dien je ook de kabelboom mee te vervangen, ofwel je bestaande kabelboom volledige om te bouwen... ompinnen gaat niet : je hebt nu een 18 polige stekker, de nieuwere motoren hebben een 20 polige stekker.

 

Bij 3C motoren dien je ook een geschakelde + aan te leggen, bij B7 motoren heb je deze niet nodig

 

de pin6 waarover je spreekt is pin 6 in de stekker op de deurstijl, niet op de raammotor.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik dat zo lees dreke neem ik m'n databus storing maar voor lief alles werkt nu wel inpreciepe wat u hier boven beschrijft wordt een aanzienlijk klus kwa werk en koste voor een auto die ik waarschijnlijk nog 1 jaar rijd. Maar ga straks nog wel even klooien kwa set ups met verschillende modules en motoren kijken hoe ver ik nog kom????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dreke slotje is verlicht pin maakte niet goed contact kinder raam beveiliging werkt wel maar geen geel lampje. Kom er nu achter dat m'n dimmende spiegel niet werkt en de verwarming niet deze staan wel aan in de module ook gaat m'n rechter spiegel verstelling mee als ik hem links verstel moet deze ook om gepint worden van my2006 naar my2008 ????

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu een set up met een can low motor 701 K een 5kd Ali module jan die ben je kwijt ???? alles werkt naar behoren zonder fout meldingen op vcds alle deuren zijn te benaderen. Heb net alle modules geprobeerd van de 1k0 p 5kd 3c0 module op de can low motor en kreeg de zelfde storingen als op de 3aa motor en de 701L can high motor ik begin toch echt te vermoeden dat het geen ruk uit haalt welke motor je gebruikt als je module maar de functies ondersteunt. Ik ben ook maar een amateur/hobbyist dus zal het best mis hebben maar dit is wel wat ik ondervond. Ga nu even kijken of ik wat kan vinden of de spiegels dan.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had ik nog van iemand gehoord bij Kessy (van Jeroen - R36??)

 

grtz, dre

Ik heb vorig jaar de aangepaste module van Jim78 erin gebouwd. Inklappen lukt alleen maar via de AB en niet via Kessy. Daarna met Martijn171175 contact gehad omdat Kessy niet op de achterdeuren werkte. Uiteindelijk kwam hij er achter dat ik BC of B8 in de longcoding moest invoeren. Bij mij bleek BC te werken echter de achterportieren zijn nu niet meer via VCDS te benaderen. Maar Kessy werkt op alle portieren en spiegels klappen in met de AB, niet met Kessy knopje op de portieren. Ik snap niets meer van jullie discussie/uitleg over welke module wel of niet werkt (ben maar een simpele dokter en geen techneut :mrgreen: ) dus laat het maar zoals het is alhoewel via Kessy knopje de spiegels laten inklappen natuurlijk wel makkelijk zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net synchronist mirrors uit gezet en klopt ze gaan apart nu alleen nog steeds niet goed bij omhoog drukken gaat ie omlaag en visa versa denk toch dat er verschil in zit in de pin bezetting van de spiegel connector van my2006 naar my2008.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net synchronist mirrors uit gezet en klopt ze gaan apart nu alleen nog steeds niet goed bij omhoog drukken gaat ie omlaag en visa versa denk toch dat er verschil in zit in de pin bezetting van de spiegel connector van my2006 naar my2008.

Ik denk eerder dat de spiegel verstel knop iets anders is.

Bij Golf/Touran/Caddy zit daar ook verschil tussen met de verschillende generatie deurmodules

 

 

Verzonden door zo'n fruitig dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dreke slotje is verlicht pin maakte niet goed contact kinder raam beveiliging werkt wel maar geen geel lampje. Kom er nu achter dat m'n dimmende spiegel niet werkt en de verwarming niet deze staan wel aan in de module ook gaat m'n rechter spiegel verstelling mee als ik hem links verstel moet deze ook om gepint worden van my2006 naar my2008

De stekkerbezetting voor de dimmende spiegel is gelijk voor 2006 -> 20xx. Is je spiegelstekker (16 polige op de motor) wel volledig bezet dan? Mogelijk krijgt je spiegelglas gewoon het signaal niet.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rob, vergis ik mij of was er bij jouw vorig bezoek bij mij ook niet iets met de dimmende buitenspiegel dat we deze moeten omlussen hebben ? hebben deze dan rechtstreeks aangesloten ipv op de ruitmotor omdat hij via de ruitmotor ook niet wou dimmen - rechtstreeks aansluiten deed hij het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hé peet dat klopt wat je zegt maar toen ik de upgrade had gedaan naar de 1k0 H module heb ik ze terug gepint en werkte het via de module.

Op de deurmodules zit dan een ingaande en uitgaande kant daarvoor.

Misschien gek gedacht, maar als je deze eens omwisselt? Misschien zit er wel een diode op en kan de stroom maar 1 kant op.

 

 

Verzonden door zo'n fruitig dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dreke m'n spiegel bezetting is volledige.

De verwarming werkt nu en dimmen ook alleen de spiegel verstelling werkt nog niet juist. Wat heb ik tot nu gedaan om storings vrij te zijn.

Ik heb de 701K motor geplaats met de 5kd alli module.ik had het probleem met sluiten van de spiegels Dat m'n raam mee zakte naar beneden ik hebt de codering 0005855 gebruikt met right hand driver toen was dat probleem op gelost alleen klopte m'n raam schakelaars voor niet meer deze heb ik in de stekker van de raam schakelaar om gepint zodat het weer klopte ik heb geen fout meldingen meer achter deuren zijn te benaderen via vcds alle lampjes branden weer comfortsluiting werkt nu ook goed enige wat nog rest is de hoogte en zij verstelling van de spiegels. Ik ben er van overtuigd dat er toch iets om moet in de spiegel stekker omdat ik b6 spiegels hebt 2006 inplaats van de b7 spiegels alles moest al omgepint worden voor de module natuurlijk van 2006 naar 2008 dus zal waarschijnlijk toch de pinbezetting van de spiegels ook moeten doen in elk geval alleen de verstelling.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

deze pin bezetting heb ik over de B7 spiegels.

Hoewel de pin bezetting van de B6/3C spiegels identiek zijn.

 

 

Pin1- Potentiometer horizontaal
Pin2- Massa
Pin3 - Potentiometer vertikaal
Pin4 - Motor spiegel verstelling
Pin5- Massa spiegel verstelling
Pin6 - NC
Pin7 - Spiegelverwarming
Pin8 - Dimmend glas
Pin9 - Massa
Pin10- + omgevingsverlichting
Pin11- Massa (omgevingsverlichting, knipperlicht, verwarmd spiegelglas)
Pin12- Motor spiegel verstelling
Pin13- Knipperlicht
Pin14 - Massa
Pin15 - Motor inklappen
Pin16 - Massa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De pinbezetting voor 3C en B7 spiegels is identiek... Die spiegels zijn 1 op 1 uitwisselbaar. Dus moet er ergens anders iets zijn...

 

Volgens mij heb je dan een module voor Rechts stuur (PR-LOR). En ik denk niet dat je die kan omcoderen met VCDS naar LH drive(PR-LOL), daar heb je VCP voor nodig en misschien ook wel een aangepaste zdc container file...

 

Staat er soms een z code bij het onderdeelnummer? bv. 3AA 959 701 A Z0D? die staat er niet standaard op, maar bij onderdelen aangekocht als wisselstuk (soms) wel.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het geprobeerd gisteren met iedere motor en module dre,maar dat met die spiegel verstelling heb ik bij iedere module dat het verkeerd om loopt. Vandaar dat ik denk dat er iets gedraaid moet worden zal vanavond is kijken in de b7 kabel boom naar de pin bezetting van de spiegel knop connector misschien dat daar iets gedraaid moet worden nog. In ieder geval iedereen bedankt voor het mee denken ????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schema van de schakelaar spiegelverstelling :

 

post-13946-0-97059700-1467981912_thumb.jpg

 

Deze schakelaar zorgt voor het bewegen van de spiegel op/neer én links/rechts.

Zoals je kan zien kan je daar weinig aan "omkeren"... 1 massadraad, en 1 draad naar de raammotor. De massa is voor alle functies van de spiegelknop. 

 

Meet eens voor alle zekerheid dat op pin 6 (bruin/witte draad) van je spiegelschakelaar een goede massa aanwezig is... desnoods maak je er eens een massa aan vast met een extra draadje om te testen.

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden