Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch inklappende spiegels bij afsluiten auto


dieseltje

Vraag

Ik heb via Aliexpress een module gekocht voor het automatisch inklappen van de spiegels bij afsluiten van de auto dmv de AB.

Echter geeft dat ding alleen maar fouten en werkt niet.

De module die ik gekocht heb is de 5K0 959 793A

Mijn originele deurmodules zijn

HW 1K0 959 793M / SW 1K0 959 701Q     codering 0000183

Passagierskant

HW 1K0 959 792M / SW 1K0 959 702Q     codering 0000182

Deur links achter

HW 1K0 959 795L / SW 1K0 959 703AB    codering 0000144

Deur rechts achter

HW 1K0 959 794L / SW 1K0 959 704 AB   codering 0000144

 

 

de code die ik gebruikt heb voor de nieuwe module is eerst de originele 0000183 en daarna deze +4096

in alle gevallen werkt de deur niet goed.

Raam komt niet meer omhoog en reageert niet op klapfunctie bij afsluiten.

 

Wie heeft hulp voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mij werkt ook alles zonder ompinnen. MY2008 .

weet niet of het wat uitmaakt maar normaal doe ik het raam open (knop vasthouden tot het raam volledig open is) dan even loslaten en dan nog eens duwen om open te gaan en terug loslaten. Dan trekken om het raam dicht te doen en vast houden tot het raam dicht is. Als het dicht is loslaten en dan nog eens kort trekken. Zo werkte het altijd bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien heeft het te maken met mijn cc ramen? Die automatisch een stuk moeten zakken bij openen en sluiten. Moet dit dan apart gecodeerd worden?

Maar de comfort sluiting werkte dus ook niet meer..

Comfortsluitng werkt pas na het opnieuw inleren.

Dat moet ALTIJD gedaan worden na het losmaken van de batterij, of losmaken van de ruitmotor en heeft niets te maken met coderen.

Mogelijk krijgt je CC zelfs een signaal om de ruit even te laten zakken en moet je dat ook niet coderen, maar wel eerst je ruitpositie inleren zoals Dieseltje hier al beschreef...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt wat jullie zeggen maar dat werkt dus niet bij de cc met 3aa moter en module of cc moter met 3aa module. Na de originele moter met module terug geplaatst te hebben en de raam motor gekalibreerd werkte deze weer top. Dus ergens gaat het toch mis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook met de b7 module op de cc 1t0 motor zelfde probleem. Met de 1k0 959 793 P module die bij mij ligt zelfde probleem.terwijl er bij Bryan ook een module 1k0 959 793 P inzit enige verschil in beide modules is 1 maand verschil die van Bryan is van April en die bij mij van mei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zit hem dan waarschijnlijk in de "kleurcode" zoals ze dat zo mooi noemen bij de dealer. Module met dezelfde partnummer kunnen een andere "kleurcode" hebben, waardoor er toch weer iets anders kan werken.

Zo heb je bijvoorbeeld dezelfde gateway met identieke partnummer, software an hardwareversie, maar met kleurcode ME0 en ME1, de ene heeft vermoeidheidsassistent, de andere niet. De kleurcode kan je nergens op het partnummer lezen.

Kleurcode kan je aanpassen door een ZDC container te uploaden naar de module. Daarvoor dien je natuurlijk te beschikken bijbehorende hardware en software. (ODIS + VAS kabel, VCP + kabel...).

Met VCDS lukt het niet om zo'n aanpassing te maken.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zit hem dan waarschijnlijk in de "kleurcode" zoals ze dat zo mooi noemen bij de dealer. Module met dezelfde partnummer kunnen een andere "kleurcode" hebben, waardoor er toch weer iets anders kan werken.

Zo heb je bijvoorbeeld dezelfde gateway met identieke partnummer, software an hardwareversie, maar met kleurcode ME0 en ME1, de ene heeft vermoeidheidsassistent, de andere niet. De kleurcode kan je nergens op het partnummer lezen.

Kleurcode kan je aanpassen door een ZDC container te uploaden naar de module. Daarvoor dien je natuurlijk te beschikken bijbehorende hardware en software. (ODIS + VAS kabel, VCP + kabel...).

Met VCDS lukt het niet om zo'n aanpassing te maken.

 

grtz, dre

 

Thanks!  :idea:

 

Ook met de b7 module op de cc 1t0 motor zelfde probleem. Met de 1k0 959 793 P module die bij mij ligt zelfde probleem.terwijl er bij Bryan ook een module 1k0 959 793 P inzit enige verschil in beide modules is 1 maand verschil die van Bryan is van April en die bij mij van mei.

 

Hoe krijgen we dat gefixt??  :blink1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een optie om een ruitmotor van een B7 CC op de kop weten te tikken met klapfunctie. Mogelijks is deze dan wel aanpasbaar. Moet je er wel 1 vinden waar bij staat uit welke type passat hij komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een optie om een ruitmotor van een B7 CC op de kop weten te tikken met klapfunctie. Mogelijks is deze dan wel aanpasbaar. Moet je er wel 1 vinden waar bij staat uit welke type passat hij komt.

 

Hmm oke dat zou evt als laatste optie zijn denk ik. Ik vermoed toch dat het te maken heeft met ompinnen (klinkt ook wel logisch)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na het ompinnen van de 32 polige stekker werkte bij mij ook alle knopjes behalve het comfort systeem alleen aan bestuurderskant functionerende het niet en m'n slot deed raar en m'n raam zakte naar beneden. Ik vermoed ook nog steeds dat we moeten om pinnen in de 20polige stekker misschien 2 of 3 stuks

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag een gekeken om me het wat makkelijker te maken om de achterste ruitmotoren om te bouwen naar 3AA. Ik heb nog een oud setje ruit motoren liggen en zou daar de module er van af halen en daar enkel de stekker er van af slijpen/zagen/dremelen/whatever en hier dan een verloopstekker van maken naar de nieuwe stekker.

Zo is het enkel dan tussen in pluggen en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben daarnet even bezig geweest om de B7 ruitmotoren te plaatsen en te testen in de linker achter deur.

Kabelboom van de B7 in de deurstijl ingeklikt en kabelboom langs buitenom op de ruitmotor ingeklikt.

Dan eens VCDS eraan gehangen en dan kan je inderdaad via de ruitmotor van de bestuurder de linker achter deur benaderen en coderen via long coding.

 

Ipv met de verloopstekker te werken zou ik dan toch de B7 kabelboom plaatsen maar ik zit even vast bij het demonteren van de binnenplaat om aan de stekker van het slot te kunnen. Alle torx schroeven zijn eruit maar de binnenplaat zit nog ergens vast. of moet ik het slot zelf ook los schroeven ? En moet ik het raam er zelf ook uit nemen ?

 

wel eens gekeken of mijn knop verlichting het nu naar behoren doet en deze flikkert niet meer :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Raam achter zit vast met twee in elkaar schuivende plastic busjes. binnenste busje er uit tikken  (of uittrekken met een grote houtschroef) en dan buitenste, dan is de ruit los.

 

Klink afnemen, slot losmaken en alles kan er uit.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, ik zit nu zowieso even vast omdat ik geen multi torx in mijn bezit heb en met een gewone torx krijg ik de slot schroeven niet los.

Ik veronderstel dat de klink langs binnen vast gemaakt zit of moet deze ook langs de buitenkant los gemaakt worden ?

 

Dus de ruit zit vast met een soort spreidplugje die open gespreid word door het middelste busje dan . Moet ik de staaldraad even opschuiven dan deze zit net voor het busje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Raam achter zit vast met twee in elkaar schuivende plastic busjes. binnenste busje er uit tikken  (of uittrekken met een grote houtschroef) en dan buitenste, dan is de ruit los.

 

Klink afnemen, slot losmaken en alles kan er uit.

 

grtz, dre

Dat is dus anders dan het voor raam. Daar heb je een binnen torque dop voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden