Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch inklappende spiegels bij afsluiten auto


dieseltje

Vraag

Ik heb via Aliexpress een module gekocht voor het automatisch inklappen van de spiegels bij afsluiten van de auto dmv de AB.

Echter geeft dat ding alleen maar fouten en werkt niet.

De module die ik gekocht heb is de 5K0 959 793A

Mijn originele deurmodules zijn

HW 1K0 959 793M / SW 1K0 959 701Q     codering 0000183

Passagierskant

HW 1K0 959 792M / SW 1K0 959 702Q     codering 0000182

Deur links achter

HW 1K0 959 795L / SW 1K0 959 703AB    codering 0000144

Deur rechts achter

HW 1K0 959 794L / SW 1K0 959 704 AB   codering 0000144

 

 

de code die ik gebruikt heb voor de nieuwe module is eerst de originele 0000183 en daarna deze +4096

in alle gevallen werkt de deur niet goed.

Raam komt niet meer omhoog en reageert niet op klapfunctie bij afsluiten.

 

Wie heeft hulp voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Net toch even nog verschillende modules en set ups geprobeerd gekke is dat de modules wel de ab ondersteunen maar telkens gaat het fout op het slot krijg steeds melding stroom storing in slot of geen communicatie slot mijn kabelboom van de deur is 3c1 971 120 aj bouwjaar 17 11 2005. Denk inderdaad toch dat het hier fout gaat met de boom. Zal zo.n boom überhaupt uit wisselbaar zijn voor een nieuwere versie of moet dan ook alles aan de andere kant van de style omgepint worden?

Alles langs de binnenkant van de deur (achter de bevestigingsplaat) naar de stekker in de A-stijl blijft hetzelfde. Het is de kabelboom die in de deurbkleding zit waar alle schakelaars aankomen die verschilt vanaf MY2008. Dus wanneer je een jongere motor plaatst moet je die kabelboom ook vervangen, of de stekker aan de motor ompinnen, dat kan ook, en is goedkoper.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Passat Rdi Om op je vraag te antwoorden, en omdat er hier toch zoveel om te doen is : hier is de ompinning voor de 32 polige stekker van de linkse voordeur.

 

post-13946-0-43614700-1467886115_thumb.jpg

 

en voor wie het nog eens wil downloaden als pdf :

32polige stekker J387.pdf

 

*** EDIT *** : Foutje verbeterd ivm verlichting pin 25

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dre, heb je toevallig ook de pin bezetting van de B7 ruitmotoren achteraan ? Heb al wat kunnen achterhalen met de B7 kabelbomen die ik erbij heb gekocht maar dat zijn standaard kabelbomen zonder instapverlichting enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke

 

Dre, heb je toevallig ook de pin bezetting van de B7 ruitmotoren achteraan ? Heb al wat kunnen achterhalen met de B7 kabelbomen die ik erbij heb gekocht maar dat zijn standaard kabelbomen zonder instapverlichting enz.

aub...

post-13946-0-87429200-1467804904_thumb.jpg

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke

 

aub...

attachicon.gif3C-3AA achterdeur.JPG

grtz, dre

Thx Dre,

De meeste had ik al uitgevogeld maar de rood/lila draad vertrok wel maar kwam nergens meer ergens op..

Die van het slot had ik ook al maar waar ze voor dienden wist ik niet.

Hier kan ik mee verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist alles om gepint van (my2006) naar (my2008) pin 4 bij pin 21 gesoldeerd maar hou nog 1 kabeltje over dreke op de (my2006) dat is pin 6 volledig grijs komt deze te vervallen dat kan ik namelijk niet opmaken uit de pin tekening. Grtjes rob

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt wulfke hebt hem gevolgd maar weet niet waar die moet. Maar blijf problemen houden. Bij het uit trekken van de sleutel uit het contact slot gaan de drie deuren opslot en gelijk van slot. M'n alarm indicator in de deur blijft branden. Als ik m'n auto op slot wil doen met de ab gaan ze niet op slot druk ik op open van de ab gaan er maar drie op slot behalve bestuurders zijde. Maar druk ik op de klep knop van de ab gaat m'n kofferbak netjes open hahahahahahaha

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik krijg toch sterk het vermoeden dat er in de 18 polige stekker van (my2006) iets moet om gepint worden naar (my2008) heb jij voor ook canbus op die stekker of is dat lin bij jouw bouw jaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Grijs moet op pin 24 (verlichting)

Ik heb ooit bij de vorige passat (MY2006) andere motoren geplaatst, en ik heb niets aan de andere stekkers gewijzigd dacht ik, alleen de 32P stekker.Ik zal de andere stekker ook eens bekijken, het is altijd mogelijk dat er toch iets anders is.

 

EDIT

 

pin 24 (grijs/wit)  is verlichting van de spiegelschakelaar en de klep/tank schakelaar

pin 25 (grijs)       is de rest van de verlichting

 

grtz, dre.

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De 20 polige stekker heeft inderdaad ook wat verschillen ivm slotaansluiting... Sorry, ik had dat ook moeten nakijken.

 

De 32p stekker wist ik nog van vroeger... Maar voor de motoren heb ik toen heel de binnenplaat met slot en bekabeling gewisseld, dus heb ik de 20p stekker niet moeten ompinnen...

 

 post-13946-0-83703500-1467834833_thumb.jpg

 

20polige stekker J387.pdf

 

grtz, dre

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je u hebt gelijk ik had vanaf de verkeerde kant geteld???? bijna alles werkt behalve m'n slot geen enkele module ziet hem. Slot is niet kapot volgens mij want met de originele set up geen fout meldingen en werkt alles zo alles het hoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch werkt niet alles morgen even verder zoeken het knopje voor de kinder beveiliging brand alleen rood en het slot knopje ook ze werken wel maar het gele ledje van het positie lampje brand niet mee bij beiden. En storing lokale databus weet niet wat het in houdt. Verder ben ik blij ???? spiegels klappen in op ab en bij de deur open gaan ze uit plus ik kan in alle portier modules komen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch werkt niet alles morgen even verder zoeken het knopje voor de kinder beveiliging brand alleen rood en het slot knopje ook ze werken wel maar het gele ledje van het positie lampje brand niet mee bij beiden. En storing lokale databus weet niet wat het in houdt. Verder ben ik blij spiegels klappen in op ab en bij de deur open gaan ze uit plus ik kan in alle portier modules komen

Ik heb even gezocht maar niet direct gevonden... welke deurmodule heb je nu gemonteerd?

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemorgen dre. Ik heb nu de 3aa motor gebruikt met 3c0 959 793 c module. Gisteren ook nog de 1k0 p module geprobeerd van diver die werkt ook maar heb dan geen contact met de La deur. Daar naar de 5kd module geprobeerd ook van diver die werkt ook maar ook geen contact met de achter deur en op moment van sluiten met de ab klapt spiegel in inclusief m'n raam. Ook bij deze twee modules werken de knopjes maar geen gele verlichting op het moment van activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peet ik heb wel gewoon contact met alle deuren met de 3c0 module dus hoef ik niks om te bouwen????enige fout melding op de motor is

65538

U10BA 00 (009) lokale databus geen communicatie

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden