Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch inklappende spiegels bij afsluiten auto


dieseltje

Vraag

Ik heb via Aliexpress een module gekocht voor het automatisch inklappen van de spiegels bij afsluiten van de auto dmv de AB.

Echter geeft dat ding alleen maar fouten en werkt niet.

De module die ik gekocht heb is de 5K0 959 793A

Mijn originele deurmodules zijn

HW 1K0 959 793M / SW 1K0 959 701Q     codering 0000183

Passagierskant

HW 1K0 959 792M / SW 1K0 959 702Q     codering 0000182

Deur links achter

HW 1K0 959 795L / SW 1K0 959 703AB    codering 0000144

Deur rechts achter

HW 1K0 959 794L / SW 1K0 959 704 AB   codering 0000144

 

 

de code die ik gebruikt heb voor de nieuwe module is eerst de originele 0000183 en daarna deze +4096

in alle gevallen werkt de deur niet goed.

Raam komt niet meer omhoog en reageert niet op klapfunctie bij afsluiten.

 

Wie heeft hulp voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

met afsluiten en dan OEM oplossing is dmv 2e keer op ab drukken en even de knop vast houden.

kan dmv een B7 raammodule aan bestuurders zijde (mits je nu al el.inklapbare spiegels hebt)

wil je standaard met 1x drukken mee laten klappen, zul je dmv een audi klapspiegel relais (meen relais 361) gaan werken

Dreke heeft daar een schema van gemaakt. Dit is niet plug&play

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Spiegel verstel knop zit al in de set schakelaars die ik besteld had :-)

 

Ook een search gedaan voor twee nieuwe buitenspiegelsets - mag ook geen probleem zijn.

 

Nu nog even goed weten welke elektronica ik verder nodig heb om het geheel werkend te krijgen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk wel dat je een set can-ruitmotoren moet hebben maar je zou eens een scan kunnen maken van de wagen om te kijken wat er nu in zit. 2006 is namelijk een omschakeljaar. Als je can-motoren nodig heb dan zal het even zoeken worden want deze zijn schaars te vinden. Je kan naar Lin-motoren over gaan maar dan moet je ook de bedrading gaan aanpassen naar de ruitmotoren van de achterste deuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

@@wulfke - dit ziet er inderdaad interessant uit, compleet met stuurkastjes.

 

Alleen, als ik kijk naar mijn mod lijstje en wat daar afgelopen week bij is gekomen moet ik toch wat prioriteiten toe gaan kennen, anders krijg ik thuis een discussie met mijn parlement  :roll:

 

Eerst maar de verlichting aanpakken, de motor/DSG tuning en wat klein interieurwerk.

 

Wordt vervolgd ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De eerste link is ook nog met dimmende linkse spiegel.... de prijs is zeker goed voor een komplete set.

 

@@dreke - je brengt me wel sterk in de verleiding. Alleen, hoe weet ik of de bijgeleverde ruitmotoren de juiste zijn voor mijn Passie? @@wulfke noemde dat bj 2006 een omschakeljaar was. 

 

Heb ik nog ander materiaal nodig dan wat er in de bovenste e-bay aanbieding staat zoals draadbomen etc.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Iroa-2 Ik zou de aanbieder het nummer vragen dat op het witte label van de motor staat. Dat nummer is spijtig genoeg niet te zien op de foto's, en het vermelde nummer is spijtig niet te vinden in VW documentatie.

 

Als jouw motor het nummer 1K0 979 701 K (of lagere index) is en het nummer in de aanbieding 1K0 979 701 L is zal je niets moeten aanpassen buiten de codering.

Als jouw motor het nummer 1K0 979 701 P is en het nummer in de aanbieding  701 Q is zal je ook niets moeten aanpassen buiten de codering

 

Als jouw motor het nummer 1K0 979 701 K is en het nummer in de aanbieding  701 Q zal je moeten ombouwen naar LIN bus voor de achterportieren (ook daar de motoren omwisselen, andere kabelboom in deur...)

 

LET OP : met deze set klappen de spiegels NIET met de AB!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dreke Bedoel je dat deze set niet programmeerbaar is om automatisch met de AB in te klappen? Dat is nu net wel de bedoeling.

 

Welke set (typenrs.) moet ik dan zoeken?

 

Het bos en de bomen ...  :blink1:

Klopt, deze kunnen alleen via knop spiegelverstelling inklappen Kees @@Iroa-2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer je dat wil moet je B7 motoren gaan zoeken, en heel de ombouw doen naar LIN bus.

Alle passat klapspiegels gaan werken, die zijn altijd uitwisselbaar. De raammotoren zijn het belangrijkste onderdeel voor inklappen met AB. Of je moet de manier kiezen die ik genomen heb, met het Audi relais. 

Dan kan je alles behouden zoals het nu is, op de spiegels na. Dan moet je wel een paar aanpassingen aan de bedrading maken, maar minder ernstig dan bij de ombouw naar LIN.

 

Ik heb ondertussen een aanpassing gemaakt aan het circuit dat ik gebruik, zodanig dat het zekerder werkt. Hier geldt dan inklappen bij het op slot doen (niet langer drukken of geen tweemaal drukken), uitklappen bij contact aan.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gaf de linkjes aan omdat je zowieso in gelijk welke set-up een set klapspiegels moet hebben om elektrisch te laten inklappen.

Tenzij je liever de voorkeur hebt voor een set B7 klapspiegels.

 

Als de ruitmotoren passen heb ik eventueel nog een module die geschikt is om in te laten klappen via de ab. Maar dan is, zoals aangegeven in dit topic, de linker achterdeur niet meer te bereiken via vcds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, vanmiddag IRL kennis gemaakt met @ - een hele geschikte en gepassioneerde kerel!

 

VCDS aangekoppeld en alles uitgelezen - in mijn Passie blijken 1K0 979 701 K ruitmotoren te zitten, dus ik ga het typenr. opvragen van de Duitse spiegelaanbieding. Daarnaast heeft Ronald enkele kleine aanpassingen gedaan (automatisch sluiten portieren, instellingen alarm) en zijn we te weten gekomen dat er een storing in de ventilatieunit zit. Onderhuids schijnt er elektronisch al best veel in mijn Passie te zitten, geeft nog meer aanleidingen tot leuke MODS  :blink2: 

 

Ronald - heel erg bedankt voor je hulp vandaag, we gaan zeker nog wat leuke dingen doen met mijn Passat! :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, vanmiddag IRL kennis gemaakt met @ - een hele geschikte en gepassioneerde kerel!

 

VCDS aangekoppeld en alles uitgelezen - in mijn Passie blijken 1K0 979 701 K ruitmotoren te zitten, dus ik ga het typenr. opvragen van de Duitse spiegelaanbieding. Daarnaast heeft Ronald enkele kleine aanpassingen gedaan (automatisch sluiten portieren, instellingen alarm) en zijn we te weten gekomen dat er een storing in de ventilatieunit zit. Onderhuids schijnt er elektronisch al best veel in mijn Passie te zitten, geeft nog meer aanleidingen tot leuke MODS  :blink2:

 

Ronald - heel erg bedankt voor je hulp vandaag, we gaan zeker nog wat leuke dingen doen met mijn Passat! :thumb:

Kees @@Iroa-2 was leuk kennis te maken en het modden dat komt wel goed :mrgreen:  :mrgreen:

Ik ben nu even niet thuis, maar zal zodra ik thuis ben je de log toesturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden