Ga naar inhoud

Hoe te rijden met een BlueMotion


Fopperr

Aanbevolen berichten

Bij welke snelheid gebruik je welke versnelling? Ik rij nu 100 in de 5 en tot 80 in zn 4. Daarboven rijdt mn auto pas fijn in zn 6e versnelling.

 

Als ik langzamer rijd dan draait de motor op 1200 rpm. Erg laag in toeren wat ook een zwaar motorgeluid met zich meebrengt.

 

Hij rijdt bij 80 in de 6 dan wel 3.3L op de 100km maar geloof niet dat dit goed is voor de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te voorkomen dat na vollast niet direct de turbo zonder smering komt te zitten wanneer de motor af slaat.

Bijv wanneer je tijdens een snelwegrit gaat tanken, of stoppen voor een stoplicht op de provinciale weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook pas schakelen bij ca. 1800 rpm of meer. Start-stop heb ik nu op twee auto's gehad en gebruik het in de praktijk 95% van de tijd niet. Bij mijn vorige mondeo zette die hem 500 mtr na een koude start (-5 gr) gewoon weer uit.

Of na een snelwegrit van 100 km met 160 km/u, eerste stoplicht en gewoon afzetten.

 

Gewoon gezond verstand gebruiken en naar de motor luisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Bij mijn vorige mondeo zette die hem 500 mtr na een koude start (-5 gr) gewoon weer uit.

Of na een snelwegrit van 100 km met 160 km/u, eerste stoplicht en gewoon afzetten.

 

Daar was ook goed over nagedacht dan :bash:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn 1.4 TSI DSG schakel ik ook handmatig om te voorkomen dat de motor bij 60 km/u in 7, 1200 toeren gaat draaien.

Donderdag gaan de mannen van JD er wat aan doen!

Dan misschien wat minder zuinig, maar wel een prettig draaiende motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal gaat je Passie toch zuiniger worden bij dezelfde stijl van rijden.

Dat zou mooi zijn, en verwacht ik eerlijk gezegd ook een beetje, maar als het niet zo is, dan ga ik voor een plezieriger draaiende motor dan voor een zuiniger verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

80 in 6e versnelling op met een 2L diesel zou makkelijk moeten kunnen lijkt mij, DSG zet hem daar ook in als je op de CC gaat rijden. Onder de 1000rpm met een (deel)last, zal ie wellicht minder fijn vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benieuwd waar deze optie zit/ staat in VAGOM....

 

 

Bij een 3C is het start-stop systeem niet (permanent) uit te zetten. Voor de laatste 3C BM kun je wellicht een SSA Memory Modul gebruiken. Zou je de leverancier moeten vragen of deze ook geschikt is voor jouw Passat.

http://www.kfz-modul.com/produkte/start-stopp-automatik-memory-modul

 

Voor mijn 1.4 TSI BM (CAXA) is deze te koop. Ben er alleen nog niet over uit of dit de aanschaf waard is. Momenteel zet ik de SSA telkens handmatig uit na starten van de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is de procedure: instappen, sleutel op contact om voor te gloeien, gordel in. Auto starten, dashcam aanzetten (geen idee waarom, maar het kreng gaat niet elke keer vanzelf aan), auto hold activeren, in "D" of "R" mikken en gas.

 

Vind ik al meer dan genoeg als startprocedure... soms heb ik het gevoel dat ik aan "pre flight checks" aan het doen ben :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is de procedure: instappen, sleutel op contact om voor te gloeien, gordel in. Auto starten, dashcam aanzetten (geen idee waarom, maar het kreng gaat niet elke keer vanzelf aan), auto hold activeren, in "D" of "R" mikken en gas.

 

Vind ik al meer dan genoeg als startprocedure... soms heb ik het gevoel dat ik aan "pre flight checks" aan het doen ben :P

 

Haha, da's waar inderdaad. Maar autohold kun je toch automatisch aan of uit laten (menu optie) ?

 

Ik heb overigens mijn start-stop uit permanent uit laten schakelen, deden ze volgens mij met VAG CAN.

aangepast door Mich76
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden