Wouter70 Geplaatst 3 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 december, 2015 HELP Sinds vandaag knippert er een oranje lampje met een spiraal op het dashboard, wie weet wat dit betekent? Passat 2009, 3c TDI, km stand 251.000 km en nog met eerste roetfilter. Morgen moet de auto naar Frankrijk vandaar help (garages zijn nu dicht). Iemand een idee? Blijkt ook in de noodloop te hangen (max 2500 rpm) 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 3 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 december, 2015 Uitlezen! Blijft ie in noodloop, ook na het contact uitzetten en weer aan? Je mag nog naar me toe komen, maar is een uurtje rijden? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wouter70 Geplaatst 3 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 december, 2015 Bedankt voor je snelle reactie en je aanbod om langs te komen Vincent maar dat laatste is net iets te ver.Mijn vrouw is net thuis met de auto en heb even zelf een stuk gereden. Lampje is uit en noodloop ook.Er zal waarschijnlijk wel een melding opgeslagen zijn, morgen voor vertrek naar Frankrijk maar even ergens laten uitlezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 3 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 december, 2015 Vaak geeft de turbo problemen, vastzittende schoepen, waardoor de druk niet meer correct is. Is dat het geval, na het uitlezen weet je meer, rustig naar Frankrijk rijden en vermijd hogere toeren. Goede reis! En laat ff weten wat het is/was Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wouter70 Geplaatst 3 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 december, 2015 Zal ik doen, thanks 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gerjol Geplaatst 3 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 december, 2015 Zelf soortgelijk probleem gehad, heb toen de verstelbare schoepverstelling een paar keer goed op en neer bewogen. Tot op heden gelukkig geen probleem meer gehad. Succes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 3 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 december, 2015 Niet rustig rijden juist effe goed het roet eruit blazen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 3 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 december, 2015 Als ie dan continue in storing gaat heb je er ook niks aan. Lijkt me dan verstandiger omdat te doen als ie terug is en dan reiniger er door heen te gooien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wouter70 Geplaatst 4 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 december, 2015 Vanochtend bij de dealer laten uitlezen, de EGR-klep bleek de boosdoener te zijn. Vanwege de tijdsdruk maar voor reparatie bij de dealer gekozen maar voor mensen die een keuze hebben adviseer ik VAG-techniek, de scheelt je een slordige 400 euri's!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 4 december, 2015 dat is dan jammer geld.. buiten dat de klep wat vies was had er waarschijnlijk niks vervangen hoeven worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wouter70 Geplaatst 4 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 december, 2015 Dat is net zo iets als "achteraf kun je een koe in de komt kijken" Matthijs. Voelt een beetje als mosterd na de maaltijd maar snap dat niet iedereen direct op alle posts kan reageren. Ben wel benieuwd, wellicht ook andere leden, welke oplossing jij in gedachten hebt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Petroman Geplaatst 5 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2015 Dat is net zo iets als "achteraf kun je een koe in de komt kijken" Matthijs. Voelt een beetje als mosterd na de maaltijd maar snap dat niet iedereen direct op alle posts kan reageren. Ben wel benieuwd, wellicht ook andere leden, welke oplossing jij in gedachten hebt. Tsja, dat klopt maar de eerste aanbieding was maar een uurtje rijden van je vandaan. Als dat te ver is dan kost het 400 euro voor het schoonmaken (?) van je EGR klep. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 5 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2015 schoonmaken doet een dealer niet, die is alleen van het vervangen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 5 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2015 voor die 400 euro had je 'm zo ongeveer kunnen laten chippen, en de EGR eruit laten schrijven... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wouter70 Geplaatst 6 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 december, 2015 Heren, allen dank voor jullie reacties. Als ik meer tijd had gehad dan had ik zeker anders besloten maar daar was de situatie nu niet naar. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 roland1973 Geplaatst 27 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 27 april, 2016 Wilde niet een nieuw topic openen en zag dat er al 1 was aangemaakt voor t knipperen van gloeispiraal. Ikzelf heb ook last van dit euvel, uiteraard heb ik zelf al wel wat gezocht wat dit kan zijn maar omdat ik geen sleutelachtergrond heb kan ik niets zelf oplossen. Normaal zou ik naar mijn monteur gaan en die zal dit wel verhelpen maar aangezien ik al een hele lijst van BKP gemotoriseerde passat kwaaltjes heb vervangen zoals; tandempomp, handrem motor, pompverstuivers, stuurwielmodule, gasklephuis en nu staat de auto ter reparatie voor een nieuw vliegwiel en koppelingsset!! Mijn monteur heeft wel uitgelezen en geconstateerd dat de turbo te weinig of overdruk levert. Las net over t stangetje van de schoepenversnelling eens heen en weer te bewegen dat dat miss een oplossing zou kunnen zijn. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit zou kunnen doen en waar t zit uiteraard. Ben geen automonteur maar heb ook geen 2 linkse handen. Alle hulp is welkom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 27 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 27 april, 2016 zit op de turbo, kun je het beste van onderaf bij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 roland1973 Geplaatst 27 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 27 april, 2016 Is dus een brug vereist voor deze handeling? Neem aan dat de beschermkap onderkant eraf moet? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 27 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 27 april, 2016 Wednesday,27,April,2016,16:17:18:38406 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 8 x64 VCDS Version: 15.7.4.1 (x64) Data version: 20160216 www.Ross-Tech.com VIN: License Plate: 13TJPG -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BMM.clb Control Module Part Number: 03G 906 021 NK HW: 03G 906 021 AB Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9354 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 05311 000 00000 VCID: 75EBE5561C5730965D-8020 1 Fault Found: 001031 - EGR Sensor 2 P0407 - 000 - Signal too Low - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 279413 km Time Indication: 0 Date: 2016.04.25 Time: 16:17:40 Freeze Frame: RPM: 819 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Lambda: -4.1 % Mass Air / Rev.: 850.0 mg/str Mass Air / Rev.: 445.0 mg/str Bin. Bits: 00000000 Deze kreeg ik vandaag met de caravan erachter op een tweebaansweg zonder vluchtstrook. Ik ben in noodloop maar gewoon doorgereden en op de eindbestemming uitgelezen. Als ik kijk bij Gerrit Speek kan ik wel de P code vinden die redelijk overeenkomt maar deze heeft een andere code. Heeft iemand dit ooit ook al eens gehad? En welke zekering wordt bedoeld? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 27 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 27 april, 2016 misschien zit er in de egr koeler nog iets? Kan er wel uitgetuned worden die fout. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 28 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 april, 2016 Ze hadden bij JD de EGR al buiten spel gezet dacht ik (jij was erbij @@Vdub Matthijs ik weet het nog goed het was 24 mei 2011 (of 2010?) , weet je nog???). Ik heb laatst bij het inbouwen van de standkachel wel de EGR koeler ge-by-passed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 april, 2016 Ja wat is het nu, 2010 of 2011, als jij het al niet meer weet, hoe moet ik het dan weten De EGR is wel uitgeprogrammeerd alleen die foutmelding(en) niet omdat sensoren op zich wel blijven werken, alleen de aansturing van de EGR-klep is uit geprogrammeerd. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 28 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 april, 2016 Duidelijk. Nu de sensor nog vinden. Als ik achter het gasklephuis kijk zie ik daar de EGR zitten. Zit de sensor erin? Het is een grijze stekker bijna naast het potje van de turbo. Volgens mij zit daar het blokje van de drukverschilsensor van het roetfilter nog tussen. Kan iemand uit ELS@ of ETK@ een plaatje posten waar dat ding zit. En als ik sensor nummer 2 defect heb, waar zit dan sensor nummer 1? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 28 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 april, 2016 @@martijn v o Het was 2012 of 2013 zelfs. Ik zit hier sinds april 2012 en ik kan me je post nog herinneren... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 roland1973 Geplaatst 28 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 april, 2016 Zie dat er nog meer dit topic gekickt hebben, maar mijn vraag was of de auto op de brug moest voor bij de schoepen versneller te komen om eens aan t stangetje te bewegen? De passat is van 2005 voor als dit nog een toevoeging is. Net trouwens de auto opgehaald met een nieuw koppelingsset en vliegwiel gemonteerd, koppelt weer fantastisch Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 28 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 april, 2016 Voor mijn 200 (BMP) hoeft dat niet daar zit het potje bovenop de turbo aan de achterzijde van het blok. Is er iemand die weet met hoeveel schroefjes de EGR klep (bediengedeelte) vast zit op het huis, ik zie er maar twee zitten maar ik kan er niet omheen kijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Wouter70
HELP
Sinds vandaag knippert er een oranje lampje met een spiraal op het dashboard, wie weet wat dit betekent?
Passat 2009, 3c TDI, km stand 251.000 km en nog met eerste roetfilter.
Morgen moet de auto naar Frankrijk vandaar help (garages zijn nu dicht).
Iemand een idee?
Blijkt ook in de noodloop te hangen (max 2500 rpm)
Link naar reactie
Delen op andere sites
38 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten