Ga naar inhoud
  • 0

Oranje spiraal knippert in dashboard


Wouter70

Vraag

HELP

 

Sinds vandaag knippert er een oranje lampje met een spiraal op het dashboard, wie weet wat dit betekent?

Passat 2009, 3c  TDI, km stand 251.000 km en nog met eerste roetfilter.

Morgen moet de auto naar Frankrijk vandaar help (garages zijn nu dicht).

 

Iemand een idee? 

 

Blijkt ook in de noodloop te hangen (max 2500 rpm)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor je snelle reactie en je aanbod om langs te komen Vincent maar dat laatste is net iets te ver.
Mijn vrouw is net thuis met de auto en heb even zelf een stuk gereden. Lampje is uit en noodloop ook.
Er zal waarschijnlijk wel een melding opgeslagen zijn, morgen voor vertrek naar Frankrijk maar even ergens laten uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is net zo iets als "achteraf kun je een koe in de komt kijken" Matthijs. Voelt een beetje als mosterd na de maaltijd maar snap dat niet iedereen direct op alle posts kan reageren.

Ben wel benieuwd, wellicht ook andere leden, welke oplossing jij in gedachten hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is net zo iets als "achteraf kun je een koe in de komt kijken" Matthijs. Voelt een beetje als mosterd na de maaltijd maar snap dat niet iedereen direct op alle posts kan reageren.

Ben wel benieuwd, wellicht ook andere leden, welke oplossing jij in gedachten hebt.

 

Tsja, dat klopt maar de eerste aanbieding was maar een uurtje rijden van je vandaan.

Als dat te ver is dan kost het 400 euro voor het schoonmaken (?) van je EGR klep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wilde niet een nieuw topic openen en zag dat er al 1 was aangemaakt voor t knipperen van gloeispiraal.

Ikzelf heb ook last van dit euvel, uiteraard heb ik zelf al wel wat gezocht wat dit kan zijn maar omdat ik geen sleutelachtergrond heb kan ik niets zelf oplossen. Normaal zou ik naar mijn monteur gaan en die zal dit wel verhelpen maar aangezien ik al een hele lijst van BKP gemotoriseerde passat kwaaltjes heb vervangen zoals; tandempomp, handrem motor, pompverstuivers, stuurwielmodule, gasklephuis en nu staat de auto ter reparatie voor een nieuw vliegwiel en koppelingsset!! Mijn monteur heeft wel uitgelezen en geconstateerd dat de turbo te weinig of overdruk levert. Las net over t stangetje van de schoepenversnelling eens heen en weer te bewegen dat dat miss een oplossing zou kunnen zijn. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit zou kunnen doen en waar t zit uiteraard. Ben geen automonteur maar heb ook geen 2 linkse handen. Alle hulp is welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wednesday,27,April,2016,16:17:18:38406

VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 8 x64

VCDS Version: 15.7.4.1 (x64)

Data version: 20160216

www.Ross-Tech.com

 

 

VIN:    License Plate: 13TJPG

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

                Address 01: Engine       Labels: 03G-906-021-BMM.clb

Control Module Part Number: 03G 906 021 NK    HW: 03G 906 021 AB

  Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG  9354

           Software Coding: 0000072

            Work Shop Code: WSC 05311 000 00000

                      VCID: 75EBE5561C5730965D-8020

1 Fault Found:

 

001031 - EGR Sensor 2

               P0407 - 000 - Signal too Low - MIL ON

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 11100000

                    Fault Priority: 1

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 255

                    Mileage: 279413 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2016.04.25

                    Time: 16:17:40

 

             Freeze Frame:

                    RPM: 819 /min

                    Speed: 0.0 km/h

                    Load: 0.0 %

                    Lambda: -4.1 %

                    Mass Air / Rev.: 850.0 mg/str

                    Mass Air / Rev.: 445.0 mg/str

                    Bin. Bits: 00000000

  

Deze kreeg ik vandaag met de caravan erachter op een tweebaansweg zonder vluchtstrook. Ik ben in noodloop maar gewoon doorgereden en op de eindbestemming uitgelezen. Als ik kijk bij Gerrit Speek kan ik wel de P code vinden die redelijk overeenkomt maar deze heeft een andere code.

 

Heeft iemand dit ooit ook al eens gehad? En welke zekering wordt bedoeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja wat is het nu, 2010 of 2011, als jij het al niet meer weet, hoe moet ik het dan weten ;)

 

De EGR is wel uitgeprogrammeerd alleen die foutmelding(en) niet omdat sensoren op zich wel blijven werken, alleen de aansturing van de EGR-klep is uit geprogrammeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Duidelijk. Nu de sensor nog vinden. Als ik achter het gasklephuis kijk zie ik daar de EGR zitten. Zit de sensor erin? Het is een grijze stekker bijna naast het potje van de turbo. Volgens mij zit daar het blokje van de drukverschilsensor van het roetfilter nog tussen.

Kan iemand uit ELS@ of ETK@ een plaatje posten waar dat ding zit. En als ik sensor nummer 2 defect heb, waar zit dan sensor nummer 1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zie dat er nog meer dit topic gekickt hebben, maar mijn vraag was of de auto op de brug moest voor bij de schoepen versneller te komen om eens aan t stangetje te bewegen? De passat is van 2005 voor als dit nog een toevoeging is. Net trouwens de auto opgehaald met een nieuw koppelingsset en vliegwiel gemonteerd, koppelt weer fantastisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor mijn 200 (BMP) hoeft dat niet daar zit het potje bovenop de turbo aan de achterzijde van het blok.

 

Is er iemand die weet met hoeveel schroefjes de EGR klep (bediengedeelte) vast zit op het huis, ik zie er maar twee zitten maar ik kan er niet omheen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden