Ga naar inhoud
  • 0

Lichtschakelaar met auto funtie en ch lh 3BG


BARRY_TDI

Vraag

met de chlh. Lichtsensor vond ik ook fijn. Zou het leuk vinden als dit ook in de 3bg zat maar

Echt missen doe ik het niet.

3bg

 

Ik heb een setje uit china laten komen voor nog geen 5 tientjes. Licht schakelaar met auto functie met uiteraard lichtsensor én ch lh functie erop

http://www.aliexpress.com/item/VW-Auto- ... 27137.html

 

Dag Barry, heel interessant die lichtschakelaar.

 

De tekst is mij niet helemaal duidelijk, wat doet deze schakelaar allemaal?

 

CHLH via de voorste mistlampen?

En de verlichting gaat gewoon branden zogauw de motor loopt?

De unit verbruikt geen 'sluipstroom' zodat ik na een paar dagen met een lege accu sta? (lees: boze vrouw)

 

Hoi Bart,

De schakelaar heeft een automatische functie dwz dat als je de auto start de lichten automatisch aangaan bij schemer/duister.

Dit regeld ie via de licht sensor.

De ch lh functie is dat als je de auto van slot doet dat bij schemer/duister de stads lichten gaan branden en afhankelijk wat je insteld via de jumper de koplampen of de mistlampen.

Deze kan je afstellen en laten branden van 5 tot 60 seconden.

Ik hoop dat het wat duidelijker is nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Godver man klote zooi. Ik ga nu wel even goed opletten met dat kastje. Had jij de oude grote kast of die kleine?

 

Ik had het kleine kastje, afgelopen Mei besteld.

Keith gelijk een mail gestuurd, zit nog ff op antwoord te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achteraf gezien rook ik bij het weg rijden al een aparte geur tijdens het rijden, dus BE WARE!  :twisted:

 

Denk dat ik toch wel een nieuwe ga bestellen tenzij ik er 1 krijg ondergarantie, maar dan zo inbouwen dat je direct bij kan als dit weer gebeurt. Was er zo blij mee haha..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel mooi dat je gewoon een nieuwe krijgt. Heeft hij niet gevraagd om de oude terug te sturen of eventueel foto's ervan op te sturen. Eventueel om te zien wat er intern is mis gegaan.

jazeker, moest het kastje open maken en foto's maken van het verbrande deel. Daarna kreeg ik al snel het bericht dat ze een nieuwe opsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jazeker, moest het kastje open maken en foto's maken van het verbrande deel. Daarna kreeg ik al snel het bericht dat ze een nieuwe opsturen.

 

Geen problemen meer gehad met de nieuwe dus?

Het lijkt dus bestempeld te kunnen worden als éénmalig incident?

 

Ik heb onlangs m'n paypal account in orde gemaakt en m'n handjes jeuken een beetje :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het toevallig 2 dgn geleden pas binnen gehad en gister gemonteerd(10min werk). Lompe chinees was het vergeten te verzenden.

Alles werkt naar behoren ben er weer blij mee.

 

Nu alleen wel zo geplaatst mocht het weer gebeuren kan ik het zo via de zekeringen kast zijde eruit trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen problemen meer gehad met de nieuwe dus?

Het lijkt dus bestempeld te kunnen worden als éénmalig incident?

 

Ik heb onlangs m'n paypal account in orde gemaakt en m'n handjes jeuken een beetje :D

Je kan ook gewoon met ideal betalen via de website dat die ik tegenwoordig ook. Dan ben je ook beschermd mocht je belazerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het probleem met de achterste mistlampen opgelost, of werken deze niet met dit kastje.

Ben van plan deze module in onze UP in te bouwen en begrijp op het UP forum dat de (achterste) mistlampen dan niet meer werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vraagje, zijn er mensen die voor dit kastje een printplaat op maat hebben laten maken,

ik ben het niet eens met hoe de module alle lampen schakelt of juist niet schakelt.

 

of zijn er mensen die een goed adres weten om een print op maat te laten maken ?

 

groet jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de verlichting achter, kentekenverlichting, contour, angle eyes en booskijkers moeten altijd branden met de sleutel in het contact

de dagrij en mistlampen aan als er te veel licht is en de senor niet reageert

de mist en dagrij uitgaat als de normale lampen aangaan doormiddel van de sensor

en mist en dag weer gaan branden als de sensor de normale verlichting uitzet.

 

alles uitgaat als de sleutel uit het contact is

de standen op de schakelaar ook nog handmatig te bedienen zijn

 

nu schakelt de unit, alle lampen in 1 keer aan door de sensor en rij je zonder verlichting als er genoeg licht is.

( de unit schakelt nu ook het dimlicht, verlichting achter etc etc alleen op de sensor, deze wil ik altijd hebben branden met de sleutel in het contact )

 

het is met een zooitje relais ook wel te doen, maar een printje is natuurlijk makkelijker en minder storingsgevoelig

aangepast door Ramses II
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op je stekker zit een TFL pin ongebruikt. Daar zit 12v op als je op contact zet en spanning gaat eraf zodra licht wordt aangezet. Is voor de dagrij functie. Dus als je de juiste kabels doorverbind kan het wel. Echter je bent dan de coming home functie kwijt. Ik had de mistlampen erop en als ik afsluit knippert 1x de mistlamp en blijft niet branden helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op je stekker zit een TFL pin ongebruikt. Daar zit 12v op als je op contact zet en spanning gaat eraf zodra licht wordt aangezet. Is voor de dagrij functie. Dus als je de juiste kabels doorverbind kan het wel. Echter je bent dan de coming home functie kwijt. Ik had de mistlampen erop en als ik afsluit knippert 1x de mistlamp en blijft niet branden helaas

 

ah dat wist ik nog niet, dank je wel ( beschrijving was bij mij ook in het japans  :mrgreen:  :mrgreen:  )

heb nu al een stel pinnen doorverbonden d.m.v solderen, dus het zal wel niet meer werken ben ik bang.

 

maar het is toch een passat en daar doen we hier liever geen compromieen op  :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ah dat wist ik nog niet, dank je wel ( beschrijving was bij mij ook in het japans  :mrgreen:  :mrgreen:  )

heb nu al een stel pinnen doorverbonden d.m.v solderen, dus het zal wel niet meer werken ben ik bang.

 

maar het is toch een passat en daar doen we hier liever geen compromieen op  :angel:

Die info die ik je heb gegeven staat ook niet in de handleiding maar komt van @@diesel986 Eric af. Niet in het Japans overigens :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tot 2 keer toe mijn verlichting aan laten staan (en op de wegenwacht moeten wachten). Nu heb ook ik nu een lichtschakelaar met auto functie. Kan het anderen aanraden. Heb verder qua verlichting verder geen bijzondere dingen gedaan. Dus was het plug en play en 5 minuten werk..  :thumb:

Goed bezig!

Ik zou ook mijn deurslot(laten) vervangen. Als je de verlichting aanlaat en je doet deur open zou je een geluidje moeten horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt BARRY_TDI er kwam een fout code naar voren nadat Fai mijn auto had uitgelezen. Zo gaat de interieurverlichting niet branden als ik de deur opendoe. Ook lukt het niet het alarm te activeren wanneer ik de deur handmatig sluit. Dus ja zou dus eigenlijk wel moeten gebeuren. Ik heb alleen geen idee welk onderdeel het nu precies is dat ik moet vervangen en of ik het zelf zou kunnen doen. Lijkt me best een hele klus.

 

Nu met de AUT functie wil ik alleen geen geluidjes meer horen!! :blink2:

aangepast door rvandenb
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden